Project geslaagd, elektrische stuurbekrachtiging in de GT

09 dec 2011 20:05 #61 door GT-Koos
Heren bedankt voor de info, wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2011 11:11 #62 door GT-Koos
Hoi Geerd,
Heb je de ECU ook nodig voor het aansturen van de stuurbekrachtiging?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2011 12:51 #63 door GTvirus
De ECU van de stuurbekrachtiging heb je absoluut nodig, die van de auto waar deze uit vandaan komt niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2011 21:14 #64 door GT-Koos
Ter informatie, bij stuurbekrachtiging van de corsa B is het tandwielhuis kleiner dan die van de corsa C en bij de Engelse uitvoering zit de motor aan de andere kant van het stuurhuis.
Dit kan misschien voordelen hebben bij het inbouwen.
:info:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 01:43 #65 door GTvirus
Zou misschien kunnen, bij mij kom ik er in ieder geval niet mee weg, anders zou je hem nog 180gr gedraaid kunnen monteren.
Je zult het gewoon moeten proberen denk ik, het blijft toch zelfbouw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 09:36 #66 door Mischa
De eps van de corsa b is niet zozeer kleiner,hij is korter hier is de uitgaande as korter ik vind de eps van de corsa c beter de uitgaande as is hier langer en deze wordt door 2 lagers ondersteund.

Ik heb zelf een engelse eps en waarschijnlijk heb ik hierdoor net iets meer ruimte de motor van de eps komt hierdoor lager te zitten.
Een nadeel is dat de censor wel aan de bovenkant komt te zitten, waardoor je er haast niet meer bijkomt als dit nodig zou zijn.

En wat marco zegt het zal passen en meten blijven:smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 11:16 #67 door GTvirus
Dus jij plaatst hem op zijn kop als t ware, wat ik dus al aangaf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 19:58 #68 door Mischa
Het is passen en meten



Hier zie je dus een engelse EPS heb aan de rechter kant het ophangpunt er af moeten halen de EPS kon hierdoor niet goed doordraaien en zou de motor van de EPS te dicht op de pendalen
komen te zitten.

Nu wil ik het stuk wat ik er afgehaald heb er haaks oplassen dan een bus er tussen en met een bout aan de auto vast zetten zodat de EPS geblokkeerd en vast zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 22:02 #69 door ReneV
Nou Mich,

Complimenten voor je doorzetten.
Ik volg het op de voet en ben inmiddels toch bezig om alles op elkaar aan te passen zodat het gaat passen. Ik kan het niet helemaal afmaken omdat de zekeringkast en de pedalen er nog niet inzitten.

Ik ben wel blij met je foto's alleen bij mij dus even anders omdat het een nederlandse EPS is.

groeten ReneV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 jan 2012 22:04 #70 door Mischa
Nou de EPS zit vast in de GT, de bedrading van de eps motor is ook verlengd.
De rest van de bedrading ligt klaar om gemonteerd te worden.

Nu eerst de kruiskoppeling vast zetten en dan het stukje stuurstang maken om de koppeling van de EPS naar het stuurhuis te voltooien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2012 16:45 #71 door Mischa
:thumbup: Stuurbekrachtiging zit er in en werkt :thumbup:

:spin: weer een stukje verder :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2012 17:23 #72 door GTvirus
Goed bezig, nu nog wat beter weer om lekker te sturen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2012 21:53 #73 door Mischa
Bijlage:


en zo ziet het er binnen uit.

Rene heb je die blauwe stekker wel die je op de foto zie deze verzorgt de stroom voorziening.

Heb er nog 1 liggen eventueel voor je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2012 21:58 #74 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Project geslaagd, elektrische stuurbekrachtiging in de GT
Heb de foto aanklikbaar gemaakt :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2012 22:02 #75 door Mischa
perfect :thumbup: kan je de details goed bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2012 22:07 #76 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Project geslaagd, elektrische stuurbekrachtiging in de GT
Weet alleen niet of dat ook gaat bij leden die geen mijnalbum.nl account hebben. Maar dan hebben ze altijd de kleinere uitvoering nog. Ziet er wel netjes uit trouwens, vakwerk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 jan 2012 08:13 #77 door agété
Complimenten voor de montage!
Netjes weggewerkt.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 jan 2012 08:45 #78 door CHEF1-GT
Nice work, Micha :thumbup: :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2013 23:51 #79 door leon
Had nog een paar dingen op het verlanglijstje staan om de gt te verbeteren waaronder stuurbekrachtiging. Aangezien de brede banden onder de gt was ook bij mij het sturen zeer zwaar. Wilde dit eigenlijk na de zomer van 2013 uitvoeren omdat de gt dan toch niet naar buiten komt , maar omdat ik alles mede met dank aan deze rubriek goed had voorbereid dus toch alvast uitgevoerd . Het is echt een uitkomst nu inparkeren met 1 vingertje! Heb meteen 3x tegelijk een stuurbekrachtiging van een Corsa C aangeschaft via een demontagebedrijf om de kostprijs te drukken. Hiervan 1 niet aangepast en vrijwel meteen verkocht via MP, de koper wilde deze in een Mini gaan bouwen. De ander compleet aangepaste voor een gt gaat binnenkort misschien in de verkoop en anders op de schap omdat het best kan zijn dat er nog een keer een gt komt.
Ben gestart met meten (lengte vloer en kruiskoppeling) daarna demontage van het huis, de as ingekort en een dikkere as aangelast deze afgedraaid naar de juiste diameter dit omdat het dan netjes gecentreerd zit. Daarna 2 vlakke kanten eraan en inbouwen maar. Het was wel passen en meten hierbij 2 relais verplaatst en er zat flink wat werk om de bevestigings steunen in de juiste vorm te krijgen. Tevens een controller gekocht bij me in de buurt deze is te regelen d.m.v een potmeter. Nadat alles ingebouwd was bekrachtigde naar rechts gestuurd iets meer als naar links, dit was gemakkelijk te stellen door even 2 m5 boutjes los te draaien (zie pijl op onderstaande foto) en minimaal het blokje te draaien een paar tiende mm had al effect om juist af te stellen.
Het was een zeer leuk project en het resultaat is voor mij een uitkomst, echt een verbetering als je bredere bandjes of kleiner stuur hebt, hierbij wat foto’s.



Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2013 23:56 #80 door leon
En nog een paar foto's.


Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.