electronische ontsteking

13 dec 2008 14:23 #1 door soragoi
electronische ontsteking werd gestart door soragoi
Ik heb 2 electronische onstekingen (hotspark)laten overkomen vanuit de USA.
Bij mijn GT een witte uit 1972 pastte alles perfect.

Bij mijn schoonvader die een 1970 uitvoering heeft zit een andere onsteking in.
Daar past de electronische niet zomaar in.
de grondplaat welke meedraait door de vervroeger heeft een veertje met een asje welke het draaipunt is voor deze grondplaat. Dit veertje zit in de weg voor de magneten....weet iemand hoe je dit kan oplossen?
De ring(magneten) kan nu niet naar beneden zakken.

Wij denken eraan om het asje met veertje los te tikken/boren en van de onderzijde te monteren ?

wie kan helpen. ?met tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 dec 2008 15:56 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic electronische ontsteking
Zie:
www.opelgtforum.nl/viewthread.php?tid=254
voor de diverse soorten verdelers.
Maar normaal gezien zou de hot-spark ontsteking universeel moeten zijn.
Bevat de andere GT misschien een "after marked" verdeler die niet van Opel is of meer recent?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2009 14:08 #3 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic electronische ontsteking
Welke electronische onstekingen zijn aan te raden voor een Opel Gt? Zelf heb ik een GT met een 2.0 s motor. Ik zit er aan te denken om zo'n ontsteking aan te schaffen. Is dit eenvoudig te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2009 14:23 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic electronische ontsteking
Het stelt niet veel voor, kun je vast makkelijk zelf.
De Pertronix is een goede optie. De hotspark ook als ik Pecje moet geloven.
Voor het typenummer voor de Pertronix, zie hier

Voor het typenummer van de Hotspark moet je even bij Pecje zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2009 14:27 #5 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic electronische ontsteking

Origineel gepost door marcogt
Welke electronische onstekingen zijn aan te raden voor een Opel Gt? Zelf heb ik een GT met een 2.0 s motor. Ik zit er aan te denken om zo'n ontsteking aan te schaffen. Is dit eenvoudig te doen?

Ik heb zelf ook een 2.0s motor. Als electronische ontsteking heb ik die van Hot-Spark gemonteerd (www.hot-spark.com). Voldoet uitstekend en stukken goedkoper dan Pertronix. Je kunt bij hun ook rechtstreeks in Nederland bestellen, maar vanuit de States is het incl verzendkosten nog steeds goedkoper. Benodigde type: 3BOS4U1. Had hem binnen 5 dagen in huis. Installatietijd: 5 minuten, de werkwijze zit bijgesloten, het enige wat je moet doen is de condensator verwijderen en de ontsteking terug afstellen met een stroboscooplamp. Zelfs ik kon het!!! (en dat wil wat zeggen)

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2009 19:03 #6 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic electronische ontsteking
Bedankt allebei voor de info. Zal een keuze maken en er een bestellen. Hopen dat het starten dan ook beter wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2009 10:51 #7 door dreamix
Beantwoord door dreamix in topic electronische ontsteking
Pak zelf eigenlijk altijd gewoon van opel.

Van een 2.0E motor is een losse elektronische ontsteking werkt prima.

'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 mrt 2010 22:04 #8 door flyd
Beantwoord door flyd in topic electronische ontsteking

Pecje schreef : Electronische ontsteking van Hot-Spark (www.hot-spark.com). Je kunt bij hun ook rechtstreeks in Nederland bestellen, maar vanuit de States is het incl verzendkosten nog steeds goedkoper.



US kost omgerekend 56,22 euro
Ned kost 56,38 euro

Nu dus nog steeds maar voor die 16 eurocent mag er wel iemand in Nederland wat aan verdienen :thumbup:

Ben benieuw of het goed werkt. 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2012 16:59 #9 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic electronische ontsteking

dreamix schreef : Pak zelf eigenlijk altijd gewoon van opel.

Van een 2.0E motor is een losse elektronische ontsteking werkt prima.


Zelf heb ik ook een 20E liggen in de GT.
Waar kan je deze losse ontsteking aanschaffen.

Groetjes
Carlo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2012 20:49 #10 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic electronische ontsteking
even zoeken op marktplaats of speurders hier komen ze wel eens voor.

of even met Egbert de boer contact opnemen.

of hier op het forum in de rubriek te koop gevraagd een oproep doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2012 22:42 #11 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic electronische ontsteking
Oké bedankt.


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.
Lees hier hoe je op de juiste wijze quote.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2013 19:55 #12 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic electronische ontsteking
Het heeft even geduurd maar ik ben eindelijk zover om een electronische onsteking te bestellen bij hotspark. Graag wil ik er ook een sterkere bobine bij bestellen.
Deze kunnen ze ook leveren en raden aan een bobine te nemen met een interne weerstand van minimaal 3 ohm. Nu kom ik aan het twijfelen..... Een voor de gt geschikte bobine moet toch een lage weerstand hebben? Tenminste dat lees ik op websites van bekende opel gt onderdelen leveranciers.

Of is het zo dat je met de onsteking van hotspark alleen een bobine nodig bent met een hogere weerstand.

Wat is verstandig?


Gr marcogt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2013 20:30 #13 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic electronische ontsteking
Is eigenlijk heel eenvoudig.
Origineel was de GT uitgerust met een bobine met uitwendige weerstand. De weerstand zat (zit) in de doorzichtige draad die van de bobine naar de zekeringenkast loopt.
Als je een bobine wilt gebruiken met inwendige weerstand dan moet je dit draadje gewoon niet gebruiken en zelf een normale stroomdraad van de bobine naar de zekeringenkast trekken.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 apr 2013 21:37 #14 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic electronische ontsteking
Hallo pecje bedankt voor je verklaring.

Ik heb de onsteking zojuist besteld tezamen met een bobine.
Nu maar hopen dat het starten ook wat beter wordt.

Ik zal jullie op de hoogte houden.


Gr marcogt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 mei 2013 23:53 #15 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic electronische ontsteking
ik zou ook zoiets willen instaleren op m'n GT kheb vernomen dat het beter is voor verbruik enzo, wat heb je zo allemaal nodig en wat kost dit dan ongeveer?
ik zit met een 2.0 motor
een maat van mij zei dat de electronische ontsteking alleen al 180€ kost voor de module alleen en je moet dan nog andere delco en bobine steken zei hij.
is dit moeilijk te instaleren?
mss heeft er iemand een fotootje
alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2013 00:13 #16 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic electronische ontsteking
Hier heb je een .pdf hoe je de boel installeert. De 3BOS4U1 kost je ongeveer 50 dollar, een bobine 60 á 70 euro denk ik.
Wat je maat bedoeld met een Delco én een bobine is mij een raadsel. Delco is een merknaam van dit spul.
Bedenk wel dat wanneer het binnenwerk van de verdeler niet goed meer is dat zo'n elektronische ontsteking geen oplossing biedt. In dat geval ben je misschien beter af met een 123ignition. Deze zit bij mij op de Benz en ben er super tevreden over. Tegenwoordig zijn er al die je met een programma op de pc kan tunen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2013 01:00 #17 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic electronische ontsteking
oja ahzo
kan ik wat meer info krijgen ivm die 123 ignition
dan kan ik eens vergelijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2013 01:07 #18 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic electronische ontsteking

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2013 01:26 #19 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic electronische ontsteking
kga eens een e-mail zenden Opel staat er niet tussen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2013 09:24 #20 door blacky
Beantwoord door blacky in topic electronische ontsteking

GranTurismo schreef : Wat je maat bedoeld met een Delco én een bobine is mij een raadsel.


Hoi Rini , delco is Belgs voor de verdeler !:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.