rubbers draagarm

03 juli 2011 12:55 #1 door GT TJE 1972
rubbers draagarm werd gestart door GT TJE 1972

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 13:40 #2 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic rubbers draagarm
hoi
het gemakkelijkste is ze eruit persen maar dan heb je wel een pers nodig maar aangezien ze wss toch niet meer herbruikt worden kun je ze gewoon in brand steken en zijn ze er zo uit
groetjes jirky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 15:17 #3 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic rubbers draagarm
Lees dit artikel eerst maar eens goed:
Rubberen bussen
Schaf vervolgens de PU-bussen aan. Je weet niet wat je mee maakt in vergelijking met de oude rubberen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 16:23 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic rubbers draagarm

Redant Jirky schreef : .......kun je ze gewoon in brand steken en zijn ze er zo uit


en dan de stevigheid van het draagarm materiaal vernielen, nee het beste is een scherp mes nemen en de bovenkant van het rubber van de bus wegsnijden en dan eruit slaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 19:45 #5 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic rubbers draagarm
Pecje, mogen die PU bussen in België?
ik wil de wagen met tijd keuren voor dagelijks gebruik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 20:07 #6 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic rubbers draagarm
Geen idee, zou je aan één van onze Belgische leden moeten vragen.
Volgens mij is er hier op het Forum al meer over geschreven en zijn de Belgische keurmeesters niet zo happig op PU-bussen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 20:08 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic rubbers draagarm
Zorg dat ze er zwart uitzien....dat het niet opvalt dat het PU is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 20:37 #8 door duvel
Beantwoord door duvel in topic rubbers draagarm
De mijne heeft rode en wordt jaarlijks gekeurd zonder problemen.
Ik heb de mijne in brand gestoken en dat werkt prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 21:05 #9 door benny
Beantwoord door benny in topic rubbers draagarm
de p.u. bussen mag niet op de keuring, ik ben hier heel zeker van want ik heb het toevallig deze week op de keuring gevraagd omdat ook p.u. wou steken, belgië

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 21:19 #10 door nico
Beantwoord door nico in topic rubbers draagarm
Er bestaan ook zwarte versies van als ik me niet vergis. Als er dan nog iemand op de keuring rondloopt die op het zicht zeker kan zeggen dat het geen rubber is, zal het heel straf zijn.

klik hier voor zwarte PU bussen

Dit is één set van de zwarte bussen die Wolfgang in zijn assortiment heeft.

Grtz Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 21:19 #11 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic rubbers draagarm
Wat is eigenlijk de reden dat ze niet mogen?
PU-bussen zijn vele malen beter, komen het rijgedrag ten goede en zijn dus veel veiliger.
Mogen teflon bussen dan ook niet?
Raar volk onze Zuiderburen ;)

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2011 21:26 #12 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic rubbers draagarm
Wel effe opletten: ze zijn voor de 1e serie GT's !!!
Er zit verschil in diameter tussen beide series: niet uitwisselbaar. Scheelt maar mm's, maar is genoeg om problemen te krijgen.
Zie hier: verschillen in jaargangen

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 juli 2011 17:27 #13 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic rubbers draagarm
mijne is gekeurd met rode bussen ,nog nooit opmerking gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juli 2011 19:24 #14 door peter.vander.schaaf
Beantwoord door peter.vander.schaaf in topic rubbers draagarm
als je niet wilt wegbranden kan je ook een gatzaag zonder centerboor gebruiken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juli 2011 20:12 #15 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic rubbers draagarm
Handige tip :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juli 2011 23:26 #16 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic rubbers draagarm

Pecje schreef : Lees dit artikel eerst maar eens goed:
Rubberen bussen
Schaf vervolgens de PU-bussen aan. Je weet niet wat je mee maakt in vergelijking met de oude rubberen.


jammer genoeg kan ik geen duits

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juli 2011 10:58 #17 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic rubbers draagarm
de rubbers zijn eruit
kheb ze er dan toch uitgebrand met zoeen klein brandertje dus kdenk nie da het ijzer er rond heeft afgezien
rubbers beetje opwarmen en er dan uitprutsen met een schroevendraaier
dat ging vrij vlot
nu weet ik niet of je altijd die ijzeren bussen hoeft te vervangen?
ze zien er nog heel goed uit
en op die losse onderdelen die de bladveer op hun plaats houden zitten die ijzeren bussen muurvast (zie foto, nummer 1 zit muurvast op nummer 2) [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/13604=940-na uitbranden rubbers 4.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 sept 2014 22:12 #18 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic rubbers draagarm
Hallo,
Ik denk dat ik de verschillende (professionele en minder professionele) manieren heb gezien of gebruikt om de rubbers van de ophanging te vervangen. Maar nu ben ik aan iets bezig en ik krijg de polyuretaan dempers maar niet in de zitting geperst. Kan er mij iemand de juiste werkwijze aanreiken ?
De dempers lijken wel net iets te groot en beginnen uit te puilen als je ze erin perst. En als je dan de dempers toch op hun plaats gekregen hebt en de metalen center erin wil duwen, ploppen de rubbers er weer uit. pfffff.
Bij een wijnfleskurk wordt deze eerst wat plat gedrukt en dan in de hals geduwd waar ie weer uitzet. Bestaat er zo niets voor dit werkje ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 sept 2014 09:08 #19 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic rubbers draagarm
Zeker weten dat je de goede hebt?

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 sept 2014 23:28 #20 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic rubbers draagarm
Dat stond toch op de verpakking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.