foto's GT

23 juli 2010 23:52 #1 door dickslijfer
foto's GT werd gestart door dickslijfer
Hierbij ff een foto's van mijn GT

(eindelijk gelukt om meerderefoto's te plaatsen)







Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juli 2010 08:52 #2 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic foto's GT
Ziet er goed uit :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juli 2010 09:05 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic foto's GT
Zeker netjes! Die kleur lijkt wel fireglow, vooral op de tweede foto.
Ondanks ik altijd voor originaliteit ben vindt ik dit een uitbouw die goed kan.
Niet te buitensporig. Zie dat de zijmarkeringslichten weggewerkt zijn, maar wel het ingedrukte deel voor de amerikaanse plaat heb laten zitten. Ga je een amerikaanse plaat voeren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juli 2010 13:51 #4 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic foto's GT
Dat ïngedrukte deel hebben zowel de europese als de US GT, alleen bij de allereerste (68er) GTs was dit vlak, daarna werd dit gevoerd.:yes:


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juli 2010 14:16 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic foto's GT
Ja dat weet ik. Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die het liever wegwerken. Want als je bijvoorbeeld een vierkante blauwe plaat voert zie je links en rechts altijd nog een klein stukje van die "uitsparing".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juli 2010 14:53 #6 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic foto's GT
T is inderdaad een schoonheidsfoutje van de GT,
Het blijft natuurlijk ook persoonlijk om dit soort wijzigingen door te voeren.
Maar het niet voeren van de markeringslichten, maak m meer origineler in de EU uivoering.
Een US plaat is een oplossing, moet je deze alleen voor de APK even vervangen voor een NL plaat, maar das nog maar 1 keer in de 2 jaar tegenwoordig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juli 2010 19:30 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic foto's GT
Tenzij er op je kentekenbewijs staat dat je een 18.2 plaat mag voeren. Geldt trouwens ook voor blauwe platen, dit moet ook op het kentekenbewijs staan.
Overigens heb ik een paar jaar geleden geprobeerd permissie te krijgen om een amerikaanse plaat te voeren. "Er past een normale plaat tussen, dus zal je die moeten voeren", aldus de nukkige controleur van de RDW :thumbdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juli 2010 23:04 #8 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic foto's GT
De eerste foto is zoals ik hem gekocht heb, de tweede en derde zijn na het spuiten.
De kleur is 63U een orginele nw opel kleur (Rood)
De zijmarkeringslichten hebben er niet op gezeten maar ik vermoed wel dat er een ander achter gedeelte is geplaatst vandaar de uitsparing van het nummerbord dacht ik zo.
De uitbouw zat er al op toen ik hem kocht, zelf had ik hem ook liever orgineel maar aangezien dit alles van metaal is en niet van plastic moest het er maar mee door gaan vond ik.
De Gt komt uit duitsland en staat nog steeds op duits kenteken waar hij ook geschorst is, weet iemand trouwens of ik gewoon met de duitse papieren naar de RDW kan gaan voor een nw kenteken met platen of moet de auto perse ook daar verschijnen?:question::question::question:
BJ is trouwens 1971 en de orginele kleur was okergeel
Heb de Gt reeds een jaartje of 4 in mijn bezit en bezig met restaureren heb bijna alles zelf gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juli 2010 23:19 #9 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic foto's GT



Onderwerp samengevoegd door GranTurismo.
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juli 2010 03:45 #10 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic foto's GT
@ Dickslijfer,
het is een mooi staaltje restauratie wat je op de foto's toont, mijn complimenten.
Mbt tot de RDW zul je voor een nieuw kenteken met de papieren EN de auto naar een van de RDW keuringstations moeten gaan. Het beste is om een afspraak te maken met het keuringsstation bij jouw in de buurt.
Als je zover bent om een kenteken aan te vragen, vraag dan direct ook een oldtimerkenteken aan.
Op deze manier kun je legaal de oude blauwe platen voeren op je auto.
En die staan meestal toch een stuk mooier op een klassieker.
Je kunt dan tevens ook de aanvraag indienen om de kleine USA platen (18.2 platen) te mogen voeren.
Ze zullen dit verzoek meestal afwijzen om dat de normale platen ook passen, maar ja niet geschoten is altijd mis.
Gr, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:02 #11 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic foto's GT
Ben inmiddels bij de RDW geweest en met heel veel wachten:punk: uiteindelijk een kenteken verkregen, ging niet zo gemakkelijk want ik wilde hem eigenlijk ook niet van de autoambulance afhebben. na veel kletsen heeft de keurmeester hem op de ambulance bekeken en ondanks dat er op het oorspronkelijke duitse kenteken een 2.0 ltr in zat ( ik had de 19.0S weer geplaatst) toch een goedkeuring gegeven.Met een oldtimer kenteken en blauwe platen (helaas geen US maat).
Helaas wel op de terugweg een boete gehad van 150 euro ivm te zwaar beladen van de ambulance (300kg).
Nu platen bestellen en naar de APK........:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:11 #12 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic foto's GT
Goed bezig :thumbup:
Nog effe en je kunt lekker rondrijden met een geheel door jezelf (knap) gerestaureerde GT. (je hebt afgelopen zomer toch niets gemist met het fraaie weer van de laatste weken).
Is het geen van oorsprong GT/J aangezien hij okergeel was?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:21 #13 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic foto's GT
Aan de binnen zijde bekeken zat er op de bodem en firewall een okergele kleur, maar op het orginele duitse kenteken stond wel degelijk GT/AL.
Wat ik trouwens wel vreemd vond bij de RDW is dat toen ik het kenteken thuis kreeg er geen AL op stond als typeaanduiding, Bij navraag in veendam bleek dat dat er volgens hun nooit op kwam........... Merk : Opel type : GT, verder konden ze niets voor mij doen.
Heb nu nog een probleempje met mijn klepstoters dus moet eerst nw bestellen en plaatsen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:32 #14 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic foto's GT
de PDF's die ik vond over het stellen van de kleppen vond ik een beetje verwarrend als ik naar de tekeningen kijk moet ik vaste stoters hebben maar als ik ff logisch nadenk zullen het denk ik hydr moeten zijn , weet het ff niet.
Het geheel heeft een cylindrische vorm waarvan het bovenste topje ongedrukt kan worden (zal wel een veertje of dmv oliedruk gaan denk ik).
Kan iemand mij duidelijkheid scheppen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:33 #15 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic foto's GT
Volgens mij staat er op het typeplaatje altijd GT/AL
De combinatie van het chassisnr en kleur geeft uitsluitsel of het een GT/J is (was).
Chassisnr moet beginnen met 79.
Kleur zou dan 446 451 moeten zijn indien citroengeel of 411 451 indien okergeel.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:35 #16 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic foto's GT
Chas.nr begint wel met 79, maar heb geen typeplaatje bij de motor zitten dus kan orginele kleurcode niet achterhalen (op duits kenteken stond reeds rood)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:38 #17 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic foto's GT
Als je de stoters in kan drukken zijn het hydraulische.
Ook zit er aan de zijkant een gaatje waardoor er olie in geperst wordt en zit er een "kapje" aan de bovenkant. Zie foto's.

Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:44 #18 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic foto's GT
Dacht ik al , bedankt voor de info.
Wat ik dan niet snap is dat in de PDF's staat dat het dan (zie tekening) vaste zijn.!!!!!
Betreffende PDF's via deze site verkregen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:44 #19 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic foto's GT
Hier staat ook nog een tekening van de stoters (in aanvulling op Rini's foto's).
Je hebt trouwens bijna zeker een (reeds in Duitsland) omgebouwde GT/J

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 aug 2011 22:48 #20 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic foto's GT
Oke , jij ook bedank dat verduidelijkt het geheel.
Hoewel ik niet zo technisch ben moet ik het toch een beetje hebben van tekeningen en handboeken enzo

En ik had al zo'n vermoeden dat het een GT/j betrof maar dat doet aan het plezier geen afbreuk toch...........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.