Het interieur van de wagen was aan vervanging toe, vele delen waren al verschillende keren bespoten met vinyl verf en zaten vol barsten en scheuren.
Eens de auto gespoten was, kon het werken aan het interieur beginnen. Het eerste wat ik gedaan heb, is de dakhemel aanbrengen. Dit is een hele karwei waar je veel geduld voor moet hebben. De dakhemels die je koopt hebben altijd stof te veel, je moet goed opletten wanneer je die wegknipt. Op het einde heb ik natuurlijk een knip teveel gegeven en nu zie je in de rechter achterzijruit een klein wit streepje van waar ik geknipt had. Dat is wel jammer, maar het valt gelukkig niet echt op.
Het interieur op zich was een van de leukere werken: je ziet snel resultaat, je bent er s’avonds niet moe van en je zit niet vol brandplekken of schrammen.
Tijdens het monteren van de dakhemel werden ook de binnenpanelen gemonteerd en gekleefd.
5Interior.jpg" alt="" />
Het tapijt kwam van OpelGTsource (niet de nieuwe versie), en de kwaliteit is niet echt super. Ook had één kant te weinig stof, zodat ik stukken stof van mijn oud tapijt heb moeten gebruiken om enkele gaten op te vullen.
De middenconsole heb ik wat opgekuist en gespoten met vinyl spray. Bekleed met wat tapijt, en weer een fout gemaakt die ik maar achterna zag op de foto: de lijnen van het tapijt liggen niet in elkaars verlengde (de ene lopen recht, de andere schuin).
Het achtercompartiment viel nog mee, de houten plaat waar het reservewiel op komt was in goede staat. Die heb ik een laag verf gegeven en terug gemonteerd. Van de kleine plaat eronder heb ik een nieuwe versie gemaakt.
Ook het nieuwe vinyl afschermdoek is niet 100% passend gemaakt, er zitten spleten van 5mm aan beide kanten. Ik heb het origineel nog eens erbij gehouden en dat paste perfect, de nieuwe doek was gewoon kleiner gemaakt. Toch raar voor een firma als OGTS.
/>
Nieuwe 3-puntgordels van Splendid Parts werden gemonteerd.
Achterkant verder afwerken:
Het dashboard ging ik oorspronkelijk bekleden met de vinyl overtrek van OGTS. Nu, dat was blijkbaar boven mijn vaardigheden. Ik ben er 4 dagen aan bezig geweest, en op het einde kwam het totaal niet uit. Dus heb ik dan maar de hele boel er weer afgetrokken en ben ik een dag zoet geweest met de lijmresten op te kuisen. De optie om het te laten monteren door hen zelf was beter geweest (ik had het kunnen laten doen bij Splendid Parts). Eens alles opgekuist was, heb ik het dashboard in een laag of drie vinyl paint gezet (alle gaatjes heb ik wel eerst opgevuld). Het is minder mooi dan de vinyl cover, maar het kan er toch mee door.
De deurbekleding had ik besteld bij splendid parts. Ik moest het metalen stuk opsturen daarvoor. De eerste deur ging zeer vlot, alles klikte mooi op zijn plaats, maar de tweede deur heeft wat werk opgeleverd. Het beklede stuk karton dat zij bevestigen aan het metalen stuk van de deurbekleding was verschoven naar boven toe, alle gatenpatronen waren dus mee verschoven. Ik heb veel moeten prutsen met de bevestigingsklemmen om alles op zijn plaats te krijgen.
%20restoration/12Interior/h3Interior.jpg" alt="" />
De ruiten in de deur terugplaatsen en de kabels aansluiten is toch een werkje apart. Bij de eerste deur heb ik er wel 2 uur over gedaan, de tweede deur ging direct omdat ik nu wist hoe ik de kabel moest oprollen.
De bevestiging van de deursteunen (lange vijs met kunststofklem) beviel me niet echt. Ik heb gewoon twee lange bouten geplaatst waarop je de steun kan bevestigen, en de gaten van de steun een beetje vergroot zodat je met een dopsleutel de moer kan bevestigen.
De stoelen zijn ook volledig uit elkaar geweest. De vulling is waar nodig hersteld, en de stoelen zijn overtrokken met de vinyl overtrekken van OGTS. De rails zaten vast en moesten goed ontvet worden, maar werken nu weer goed.
ior.jpg" alt="" />