reviseren hoofdremcillinder

15 feb 2008 19:56 #1 door ElcoS
reviseren hoofdremcillinder werd gestart door ElcoS
Hallo,

Vandaag ben ik begonnen met het reviseren van de hoofdremcillinder... Ik ben begonnen met alle boutjes seals van de buitenkant af te halen, toen ben ik aan de binnekant gaan werken.

Met behulp van de "owner workshop manual" ben ik aan de slag gegaan, het stond beschreven hoe ik te werk moest gaan maar dat bleek niet zo gemakkelijk te gaan... Je moet de cillinder helemaal ingedrukt houden en dan op het juiste moment een pinnetje (ik heb een paperclip gebruikt) door de achterste opening steken waar het reservoir op aangesloten zit. Als je de cillinder nu loslaat staat er geen druk meer op de voorste cillinder en kun je een boutje vanaf de buitenzijde losdraaien. als je de paperclip er nu uittrekt schiet het binnenwerk eruit.

Het was best lastig om dit voor elkaar te krijgen terwijl je druk op de cillinder moet houden...

Nu het binnenwerk eruit was kon ik zien hoe de staat ervan was en op het eerste gezicht leek het niet eens zo slecht. Er zit aan de vooste cillinder een beschadiging maar ik ben er niet zeker van of dat de lekkage veroorzaakt... De binnenzijde van de hoofdremcillinder ziet er nog gaf uit, een paar kleine plekjes maar geen groeven waar de remvloeistof langs kan glippen.

Ik ga morgen lans suselbeek om te kijken naar de revisiesetjes die ze daar verkopen. Ik neem de hoofdremcillinder met me mee, misschien dat ze me nog wat advies kunnen geven.

Ik houd jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Groeten,

Elco

Kijk vast naar de voortgang op de onderstaande link.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2008 20:05 #2 door ElcoS
Beantwoord door ElcoS in topic reviseren hoofdremcillinder
Okee,

Nu ben ik er achter hoe het foto toevoegen werkt haha..

hier is de rest.




















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 feb 2008 20:24 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Kijk dat zijn de topics die ik graag zie!
Binnenkort moet mijn hoofdremcilinder er ook aan geloven.
Kan ik me in ieder geval al een beetje oriënteren en eens zien hoe het er van binnen uitziet.
Thx..:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2008 18:03 #4 door ElcoS
Beantwoord door ElcoS in topic reviseren hoofdremcillinder
Vandaag bij Suselbeek geweest.

Ze hebben de hoofdremcillinder bekeken en we kwamen tot de conclusie dat een revisieset bij mij waarschijnlijk niet meer gaat helpen... Een revisieset bestaat trouwens alleen maar uit seals en rubbers, niet compleet met veren en cillinders. Natuurlijk jammer voor al het werk wat ik er aan besteed heb... bij suselbeek gaan ze nu op zoek naar een nieuwe hoofdremcillinder, ze dachten er nog wel eentje te hebben.


Ze vertelden me ook dat een revisieset vaak niet de goede oplossing biedt. De binnenkant van de cillinder is vaak net iets ruimer geworden dan de rubbers die er ingaan.

Ben benieuwd of suselbeek er nog eentje heeft liggen anders kan het nog wel eens een hele zoektocht worden.

Groeten Elco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2008 11:19 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Hey Elco. Hoe staat het intussen met de revisie?
Ik heb zojuist een revisieset besteld bij Splendid (inclusief veren, zuigers, vet etc.).
Ik vind het verhaal van Suselbeek ook weer engzins vreemd hoor. Zou het echt zo zijn dat de stalen binnenwand zo te lijden heeft onder het bewegen van de rubberen ringen?
Mzzl, Rini.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2008 21:31 #6 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic reviseren hoofdremcillinder
dan zouden de cuppen versteend moeten zijn en die ben ik nog niet tegen gekomen in mijn carriere

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2008 22:00 #7 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic reviseren hoofdremcillinder
:question: Normaal slijt het rubber van de cups na een aantal jaren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juni 2008 10:56 #8 door ElcoS
Beantwoord door ElcoS in topic reviseren hoofdremcillinder
Dag Heren,

Van Suselbeek heb ik nooit meer wat gehoord! Service kennen ze niet daar...

Maar om terug te komen op de revisie... Ik heb een nieuwe hoofdremcillinder gekocht. Een ATE 20 voor € 240,- Ik wilde in dit geval liever zekerheid hebben in goed materiaal.

Ik heb nu sinds april mijn GT weer terug van de motorrevisie! Hij is nu na 3000 km goed ingereden (rij er dagelijks mee) en de power is weer terug, wat een genot!

Zal binnenkort mezelf eens "voorstellen" met foto's van mijn GT.

Rini, succes met jouw revisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juni 2008 11:06 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Bedankt! Remmen zijn natuurlijk wel belangrijk, dus moet het zaakje wel in orde zijn.
Waar heb je je blok laten reviseren? En kun je een indicatie geven van de kosten?
Ik heb de revisieset bewust bij Splendid gekocht, gewoon omdat het vaak allemaal zo moeizaam gaat bij Suselbeek.
Zelfs tot in de USA zijn ze niet echt tevreden over de gang van zaken daar getuige dit bericht op een ander forum.

"I got an order from them one time, and have been ignored on two pretty pricy orders. Never can tell. Anyway they have a check out on line order system, you just never know if they got your message, and if they did, you don't know if your going to get what you ordered. They don't do much in the way of communication."

Zelf heb ik zo'n 3 maanden geleden eens een mailtje gestuurd, het antwoord moet nog komen.
Met verzendkosten erbij was ik bij Splendid overigens nog goedkoper uit ook....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2008 11:22 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Aaaarrrgh...je foto's zijn weg :(
Maakte er net af en toe gebruik van nu ik bezig ben dat ding te reviseren....-O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2008 15:21 #11 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Bij de revisieset die ik gekocht heb zit een klein koperen ringetje.
Ik heb geen idee waar dat hoort. Zou het kunnen dat het in de hoofdremcilinder hoort, daar waar de remleiding voor de linker remschijf ingaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juli 2008 17:19 #12 door MarcelGT
Beantwoord door MarcelGT in topic reviseren hoofdremcillinder
Dat koperen ringetje hoort dat niet onder dat borgboutje dat bovenop zit tussen de aansluitingen voor het rempotje.(dit bij delcosysteem volgens mij)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 juli 2008 17:26 #13 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Zou kunnen hoor...maar er zitten twee van die "boutjes"...dus waarom dan maar net een ring voor één?
Overigens heb ik gelezen dat deze bouten zijn om de remcilinder te ontluchten...dat terzijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juli 2008 21:37 #14 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Vandaag de hoofdremcilinder terug geplaatst.
Alles ziet er goed uit, pedaal voelt lekker "hard" en auto remt goed.
Alleen blijft het rode lampje continu branden.
Ik vermoed dat er lucht zit in de kamer waar de kleine zuigertjes inzitten.
Hoe was dat bij jou ElcoS nadat je hem terug gemonteerd had?
Hoe ben jij te werk gegaan?
Mzzl, Rini.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2008 10:11 #15 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic reviseren hoofdremcillinder
"rood lampje" ???????, van de remmen ???, in een GT ????

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2008 10:16 #16 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
LOL...ja.
Als er verschil is in de rembalans gaat de rode lamp toch branden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2008 10:35 #17 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic reviseren hoofdremcillinder
heb je dan een electrische aansluiting op je HR cil. of op je voor en achter remcil. zitten??

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2008 10:44 #18 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Op de hoofdremcilinder zit inderdaad een schakelaar. Binnenin zitten twee kleine zuigertjes. Als ze in balans staan wordt de schakelaar niet bediend, staan ze uit balans wel. Zal zo eens een tekening bijvoegen.

Hier:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2008 11:00 #19 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic reviseren hoofdremcillinder
goh, weer wat geleerd. niet aanwezig op de mijne.
als ik de tekening zo bekijk zou je zeggen dat de achter remmen nog/beter ontlucht moeten worden.
hoe oud is de flexibele rem leiding/slang tussen de carrosserie en de achteras?
heb een keer problemen gehad met m'n achter remmen, alles nagekeken en uitelkaar gehaald niets gevonden, bleek dat slangetje bijna dicht te zitten. nwe er tussen en alles weer prima in orde

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2008 11:16 #20 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic reviseren hoofdremcillinder
Ik heb alle remmen gisteren ontlucht. Ook heb ik niet het idee dat ie achter of voor harder remt.
Wanneer de slangen vernieuwd zijn weet ik niet, maar de olie liep er heel gemakkelijk uit bij het ontluchten, denk niet dat daar het probleem zit.
Maar omdat de cilinder er gisteren terug is opgegaan en opnieuw gevuld is met olie vermoed ik dat er lucht opgesloten zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.