Project geslaagd, elektrische stuurbekrachtiging in de GT

18 mei 2013 00:04 #81 door Mischa
He' Leon

Leuk dat het je ook gelukt is :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2013 00:11 #82 door leon
Mede met dank aan jou info. :thumbup:, ook had ik nog even op andere forums gezocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2013 10:41 #83 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Project geslaagd, elektrische stuurbekrachtiging in de GT
Super. Wat een vakmensen zitten hier :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2013 07:18 #84 door ReneV
Beste Leon,

Ik heb toch besloten gelijk mijn Eps te gaan plaatsen.
Maar heb de boel uit elkaar en blijk dezelfde as te hebben die jij hebt.

Ik zie op de foto's dat jij de as heb afgeslepen en er een nieuw asje heb aangelast, VRAAG: hoe heb je de boel zo kunnen lassen zonder dat het kunstof aandrijfwiel ging smelten??????

Want ik wil precies dezelfde truck uithalen.

Mischa heeft namelijk een andere as en kon deze afdraaien.

Dan nog de vraag, Leon, hoe heb je de Eps vastgezet, heb je beugels gemaakt??????

Ik hoor het graag van je

Groet Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2013 20:43 #85 door leon
Beste Rene,

Heb een eps gebruikt en deze had de funtie met een in hoogte verstelbaar stuur dit deel verwijderd daardoor ontstaat er een gat en de diepte daarvan is exact de maat waar je een nieuwe as aanlast die dikker is.
Daarna in de draaibank en raad je aan een lange as te nemen die je daarna inkort, dit omdat er anders beweging in zit.
Aangezien het laswerk goed moest gebeuren en ik niet echt een metaalbewerker ben heeft een Collega van mij het laswerk gedaan.
De vraag die je mij stelt over het blauwe kunststof aandrijfdeel kwam ook bij mij ook als eerste op mijn collega gaf aan dat
dit niet zo heet op dat punt zou worden en heeft inderdaad geen problemen gegeven.
De beugels heb ik gemaakt van 5 mm dik nadat ik eerst van karton de juiste vorm had bepaald, hiervoor 3 beugels gemaakt en zit muurvast in de orginele gaten dus niets geboord. Zoals ik het nu typ lijkt het zo gepiept dat was het immers niet het geval voordat de beugels exact in de juiste vorm waren was ik enkele uren verder.
De gemonteerde beugels in de gt is bijna niet te fotograferen maar heb nog een compleet setje liggen die denk ik binnenkort op MP gaat. Kan daarvan wel een keer een foto nemen mocht je dit willen geef het maar aan.
gr. Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2013 22:41 #86 door ReneV
Leon ,

Dank voor je uitleg, ik laat de as ook door een deskundige lassen.

Je geeft aan dat je nog een setje beugels hebt, is dat juist, indien ja wil ik ze graag van je overnemen.

Laat maar weten.

Groet Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2013 07:34 #87 door Jos
ziet er netjes uit Leon:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2013 21:14 #88 door leon
Rene: de bevestigings steunen wil ik nu nog niet los weg doen anders is de set incompleet. e.v.t kan ik deze nogmaals uitvoeren maar dan duurt dit zeker nog enkele weken voordat je ze in huis hebt i.v.m andere verplichtingen.

Jos: bedankt volg ook jou project blijf foto's plaatsen is altijd leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2013 22:20 #89 door Jos
zal er proberen de komende week nog een paar te maken

helaas moet de body dan weer even de zolder op want er komt een ander projectje tussendoor
heb vorige week een zilverkleurige bmw e12 op de kop getikt als daily mover. Er zit helaas wel wat werk aan; vandaar dat de GT weer een poosje zal moeten wijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mei 2013 11:01 #90 door ReneV
Leon,

Ik heb je mail gestuurd in antwoord op jou mail aan mij.

Laat maar even weten ik stuur je via de mail wel even mijn 06 nummer, kunnen we even afstemmen.

groet Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2013 22:27 #91 door ReneV
Na toch wel een aantal uren boren en slijpen en lassen heb ik de
EPS zo goed als op zijn plaats.

Dit wel met de beugels die door Leon zijn gemaakt. (top)

Maar zoals Leon al aangaf gaten uitgeboord en zelfs de beugels wat afgeslepen en enigzins verbogen, maar het gaat goed komen.

Nu de verbinding met het stuurhuis maken, daar de oude stuurstang voor gebruiken, want het is erg krap.

Maar goed er gaat weer een GT met Eps straks de weg op.

Hier een plaatje van de montage.

Nogmaals met dank aan Leon en Micha voor de foto's en de voorbeelden.



groet René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2013 23:51 #92 door leon
Perfect Rene :thumbup:
Heb je toch snel gedaan met de aanpassing van de as.
Succes met de verdere afbouw van je gt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 juni 2013 22:58 #93 door ReneV
hier nog een paar plaatjes
weer net iets anders dan bij Leon en Mischa

de uitgaande as gebruikt i.v.m. ruimte nu nog even wachten op nieuw vet voor in de EPS dan de zaak definitief installeren.








Er is iemand uit Rozendaal ook bezig met een EPS en ook de GT is pas Zwart gespoten , bij deze een uitnodiging om iets op het forum te zetten voel je welkom hier

groet Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 juni 2013 10:29 #94 door agété
Dank aan diegenen die allerlei PDF-jes over de EPS inrichtingen hebben geplaatst!Nu hebben we er op de Mini van m'n zwager ook een Corsa EPS ingebouwd.Ik ben jammergenoeg niet in staat om hier foto's over te plaatsen want een GT is krap maar een mini nog krapper!Met mijn formaat schoenen moet je al rekening houden met de pedalen en dan dat de EPS daar nog boven zit.Ik vind het zo ook geen prettig rijden maar het zit zo goed mogelijk weggewerkt en hij heeft er geen problemen mee plus we zijn het er over eens dat het geweldig stuurt zo!
Namens hem dus ook bedankt voor de schema's!:thumbup::thumbup:

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 juni 2013 21:37 #95 door ReneV
Gelukt,

Met uitzondering van de bevestigingen van potmeter en schakelaar en relais, zit alles definitief op zijn plaats en werkt.

Dank voor alles hulp ook van mij.

m.v.g. Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 juni 2013 10:01 #96 door GT-Koos
Weet iemand welke puls er op de EPS komt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 juni 2013 14:27 #97 door ReneV
Koos,

Ik denk dat ieder van ons een pulsgeneratortje heeft gekocht die met een potmeter is in te stellen, in een van de TIS schema's van de corsa is wel te zien waar deze oorspronkelijk vandaan komen.

Zoek even op pagina 2 daar staat een word file "EPS Corsa C.docx" hier staat iets in over de speedsensor.

Is dat wat je wil weten, of wil je weten, wat voor frequentie en vorm de pulsen moeten hebben???

Gr ReneV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juni 2013 21:03 #98 door GT-Koos
Hoi Rene,
Ik was inderdaad naar de frequentie en puls breedte op zoek, om zelf een snelheid afhankelijke regeling te produceren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 okt 2016 21:08 - 22 okt 2016 10:52 #99 door M M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2016 01:58 #100 door GTvirus
Welkom hier MM.
Stel je eens netjes voor en vertel wat over jouw GT.
Dat maakt de bereidwilligheid een heel stuk groter hier.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.