Startproblemen

22 juli 2010 11:15 #1 door Duffy
Startproblemen werd gestart door Duffy
Mijn Gt loopt prima nu na de restauratie van de carburateur en afstelling van de choke.
Het enige wat mij een beetje stoort is dat hij een paar keer moet doorstarten na stilstand wanneer de motor warm is.
In het forum heb ik gelezen dat dit op te lossen is door een elektrische benzinepomp. Momenteel heb ik na de benzinefilter al een terugslagklepje geplaatst.
Alle oude benzineleidingen zijn ook vervangens alsmede de oude benzinefilter en benzinepomp.
Is er voor dit probleem ook nog een andere oplossing of niet?
Dit probleem doet zich soms ook voor wanneer de wagen een zeer lange tijd stilstaat +/- 1week.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juli 2010 13:13 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Startproblemen
Een GT starten na een rit en dus warme motor geeft vaak problemen (is een nare eigenschap van de GT). Ik kreeg een keer de tip om gewoon het gas vol in te duwen en te starten, en dit werkt bij mij. Langdurig starten na een periode van stilstand heb ik ook. Het valt me dan op dat ie pas aanslaat als het oliedrukmetertje begint op te lopen. Misschien dat het daar (ook) mee te maken heeft, geen idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juli 2010 15:01 #3 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic Startproblemen
ik hebals tip gekregen van een opelmonteurombij koude start 3 x het gas in trappen en dan starten en bij warme motor vol het gaspendaal intrappen en dan starten. Werkt goed bij mij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juli 2010 15:31 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Startproblemen
Dat is altijd een euvel bij Opel geweest als je de auto niet dagelijks gebruikt dan wil het voorkomen dat de motor slecht start

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juli 2010 21:10 #5 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic Startproblemen
had zelfde probleem met oude solex,met weber start hij stukken beter,moet wel zeggen dat mijn solex serieus versleten was
hitteschildplaatje helpt ook iets zeker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juli 2010 21:24 #6 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Startproblemen
Ik heb tegenwoordig ook hetzelfde probleem als de auto een paar dagen stilstaat..
Echter met dit verschil dat het pas is gaan optreden nadat ik een Weber had geïnstaleerd ipv de originele Solex én een benzinefilter. Net andersom dus dan bij Tunepipe911. Ik verdenk het benzinefilter als veroorzaker van het slecht starten. Het lijkt wel alsof er een luchtbel ontstaat in de benzineleiding die net genoeg tegendruk geeft aan de benzinepomp. Door even in de slang te knijpen (tussen filter en carb) was het probleem opgelost en startte de auto meteen. Of kan het zijn dat ik hier maar wat onzin zit uit te kramen? 8)7

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juli 2010 23:08 #7 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic Startproblemen
heb ooit tip gekregen om metalen leidingen te vermijden omdat ze meer opwarmen door de motorhitte,
door de enorme motorhitte durft benzine wel eens verdampen,vandaar start-trouble na stilstand
ikzelf zet motorkap altijd een tijdje open alvorens Gt onder beschermzeil te zetten,kwestie van opgehoopte hitte vrij te laten:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2010 11:29 #8 door Gerzinio
Beantwoord door Gerzinio in topic Startproblemen

GranTurismo schreef : Een GT starten na een rit en dus warme motor geeft vaak problemen (is een nare eigenschap van de GT). Ik kreeg een keer de tip om gewoon het gas vol in te duwen en te starten, en dit werkt bij mij. Langdurig starten na een periode van stilstand heb ik ook. Het valt me dan op dat ie pas aanslaat als het oliedrukmetertje begint op te lopen. Misschien dat het daar (ook) mee te maken heeft, geen idee.


bij mij is dit exact het zelfde. even doorstarten tot het oliedrukmetertje beweging krijgt en dan slaat hij aan.*O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2010 11:53 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Startproblemen
Hmm...wel toevallig dan. Zou het te maken hebben met de hydraulische kleppen, dat ze pas volledig open gaan wanneer de boel op druk is??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2010 14:38 #10 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Startproblemen
Op zich wel een goede redenering, maar de originele GT 1900 motoren hadden , zo dacht ik, nog de vaste stoters.

Veel motoren zullen uiteraard wel aangepast zijn met hydraulische stoters, die het regelmatig afregelen van de kleppen overbodig maken.

Ik ben overigens benieuwd welke ik in mijn 2.2i ga vinden als ik m'n nieuwe klepsteelrubbers ga monteren.
Met de L- jetronic injectie slaat de motor overigens steeds direct aan.(tenzij er een fout is zoals laatst een gescheurde verdelerkap en een watertempsensor met een slecht contact op de injectiekabelboom, waardoor ie direct verzoop :thumbdown: )

geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2010 19:28 #11 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Startproblemen
2.2 kwam standaard met hydro stoters, en ik meen ook met harde klep zittingen de mijn heeft ze in ieder geval, kijk bij de bougie kant voor het luikje daar moet P22 ingeslagen zijn dan zitten er geharde klep zittingen in

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2010 21:56 #12 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Startproblemen
Klopt Eric,

2.2i hebben standaard sowieso hydraulische klepstoters/
Maar in mijn geval is er een reele kans dat er vaste stoters gemonteerd zijn, vermits er een sportieve nokkenas en hardere klepveren inzitten. Sommige sportnokkenassen schrijven vaste klepstoters voor, daarom ben ik benieuwd.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2010 22:24 #13 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Startproblemen

gvy schreef : Op zich wel een goede redenering, maar de originele GT 1900 motoren hadden , zo dacht ik, nog de vaste stoters.


De motoren van GT's van productiejaar 1971 tot eind productie zijn voorzien van hydraulische stoters. Altijd nog goed voor bijna 15.000 stuks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juli 2010 13:33 #14 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Startproblemen
Bedankt voor de info.

Zoals ze hier zeggen : het gaspedaal leren gebruiken en het werkt al veel beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juli 2010 19:49 #15 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Startproblemen

priscilla schreef : ik hebals tip gekregen van een opelmonteurombij koude start 3 x het gas in trappen en dan starten en bij warme motor vol het gaspendaal intrappen en dan starten. Werkt goed bij mij


Merk je dan een echt verschil of werkt het zo goed?

Ik merk zelf inderdaad als de auto even stil staat dat hij wat moeilijker start soms, maar de tweede keer is het meestal wel raak. Voorts is het gewoon een beetje gas geven en het pruttelt al.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juli 2010 10:01 #16 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic Startproblemen
ja ! als ik start zonder bv 3x het gas in te trappen,slaat hij niet aan en moet ik een 2de of 3de poging wagen. trap ik WEL 3 x het gas in start hij in 1 x. dus ja het maakt verschil.,bij mij dan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juli 2010 14:09 #17 door a3aan
Beantwoord door a3aan in topic Startproblemen
Kheb hetzelfde. Ik moet eerst 3 keer het gaspedaal intrappen voor ik de motor start. :yes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juli 2010 23:03 #18 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Startproblemen
Ach ja, weet ik wat te doen als mijn GT ook een keer die kuren gaat krijgen. Vooralsnog gebruik ik hem nog regelmatig, 1 keer in de week zeker. Heb het overigens ook met mijn Volvo Amazon, als hij meer dan 2 weken stil staat wil hij ook niet zo lekker meer starten soms. Soms lijkt het net alsof die zwengel er voor nog op staat.;)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.