Inmiddels is de GT afgelopen vrijdag gekeurd en gekocht. Natuurlijk komen er uit een keuring altijd zaken, maar gelukkig niks verontrustend. Na een rit van 350 km staat de GT veilig in de garage. De GT heeft sinds de restauratie in 2014 ongeveer 4000 km gereden dus een aantal zaken hebben waarschijnlijk ook met de stilstand te maken:
- de rechter voorrem zit vast (trekt naar rechts bij stevig remmen)
- linker wiellager begon onderweg na 200 km te gieren, is vanzelf over gegaan maar waarschijnlijk moet deze vervangen worden
- koppeling gaat zwaar (versleten koppeling?)
- brandstofslangen/ kachelslangen moeten vervangen worden
- lekkage's (krukaskeerring/ differentieel?)
- monroe schokbrekers zijn stug (vervangen door Koni's classics)
- bestuurdersstoel doorgezakt
- stationair loopt de motor te hoog (1500 toeren)
De motor lijkt fris want de compressie meting gaf op alle cilinders rond de 13 bar aan. Sowieso moet de motor een grote beurt hebben.
Daarnaast staan er nog wat optische zaken op de verlanglijst maar dat heeft geen haast:
- originele zwarte GT/J tankdop
- originele zwarte spiegels (is de rechter spiegel ooit ook in het zwart geleverd?)
- een goede vloermattenset
- andere wielen (ook al vind ik deze aftermarket set ook niet misstaan)
- wat originele boutjes. Ik zie dat er nu zowel kruiskop als sleufkop gebruikt is. Ik heb het onderdelenboek gedownload, maar daarin worden de meeste schroeven niet meegenomen
Gisteren ben ik op de beurs in Rosmalen geweest (Autotron classics) en alvast wat documentatie gevonden. Daarnaast ook lid geworden van de Opel GT club.
Wie weet er een betrouwbaar adres in het zuiden (omgeving Breda) die gespecialiseerd is in het oplossen van de technische punten.