Achterlichten GT

07 feb 2009 13:42 #1 door Peter uit IJsselstein
Achterlichten GT werd gestart door Peter uit IJsselstein
Bij mijn GT moet ik via de binnenkant de achterlichten los maken.
Het schijnt dat dat normaal gesproken niet zo hoeft.
Het is natuurlijk ook veel simpeler: glas los, behuizing los via buitenkant.
Ik heb nu nieuwe originele achterlicht behuizing gekocht.

Mijn vraag is nu volgende.
Hoe zit dat boutje voor die originele behuizing vastgeschroefd aan de binnenkant?
Waar zit dat schroefdraad in/op?

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 feb 2009 16:40 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Achterlichten GT
Peter, mis jij niet de ring die aan de binnenkant van de achterwand hoort te zitten? Is bij een eerdere restauratie misschien de achterwand vervangen door een nieuw exemplaar waarvan de binnenringen ontbraken? Bij de aankoop van een imitatieachterwand moet je deze nl apart erbij kopen en er aan vast lassen. De achterlichten zitten gewoon vast met zelftappers. Kijk maar eens op de site bij Suselbeek bij de plaatjes van de achterwand, staan ze bij als item 2

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 feb 2009 20:20 #3 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic Achterlichten GT

Origineel gepost door Pecje
Peter, mis jij niet de ring die aan de binnenkant van de achterwand hoort te zitten? Is bij een eerdere restauratie misschien de achterwand vervangen door een nieuw exemplaar waarvan de binnenringen ontbraken? Bij de aankoop van een imitatieachterwand moet je deze nl apart erbij kopen en er aan vast lassen. De achterlichten zitten gewoon vast met zelftappers. Kijk maar eens op de site bij Suselbeek bij de plaatjes van de achterwand, staan ze bij als item 2

Ik heb dat plaatje in de Suselbeek catalogus bekeken.

Volgens mij is mijn GT achterwand origineel, die ringen zitten er ook gewoon in.
Alleen de achterlicht behuizing zit nu met 3 verzonken (in de behuizing) M4 boutjes vast die aan de achterkant door die ring steken en daar achter met een MOERTJE vast zitten.
Volgens mij is het probleem opgelost als ik doe wat jij zegt: de behuizing met drie zelf tappers vastzetten aan die ring die achter de achter wand zit.

Mijn huidige achterlicht behuizingen zijn volgens mij niet origineel. Omdat de kop van die 3 M4 boutjes verzonken zit in de behuizing, moest het wel zo opgelost worden.
Heeft een Manta soms zo'n soort achterlicht behuizing? Daar kun je namelijk wel zo bij via de kofferbak.

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 feb 2009 18:08 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Achterlichten GT
Die is qua opbouw het zelfde als bij de GT, tis alleen dat je de achterlicht units van uit de kofferbak kan monteren en demonteren bij de Manta.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 feb 2009 20:45 #5 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic Achterlichten GT

Origineel gepost door 2 Fast 4 U
Die is qua opbouw het zelfde als bij de GT, tis alleen dat je de achterlicht units van uit de kofferbak kan monteren en demonteren bij de Manta.

Dat is het, ik had Manta achterlichten, daarom zitten er drie M5 moertjes per achterlicht aan de binnenkant. Niet zo handig.......
Ik heb nu originele GT achterlichten, ga ze op de goede manier vastzetten.

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 feb 2009 21:15 #6 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Achterlichten GT

Origineel gepost door Peter uit IJsselstein
Dat is het, ik had Manta achterlichten, Ik heb nu originele GT achterlichten

Het is maar hoe je het bekijkt: de laatste GT's vanaf 1973 hadden van de fabriek uit "Manta" achterlichten. Ook Rini's GT had ze origineel, hij heeft ze ook aangepast aan de meer bekende GT achterlichten. Als je dus de "Manta"-lichten vervangt door GT achterlichten dan moet je wel een apart achteruitrijlicht monteren. Hou je van originaliteit en heb je een GT van 1973 (vanaf chassisnr. OY0) dan moet je de "Manta"-lichten in ere houden.

Wil je de auto origineel houden dan bij de latere typen de Manta lichten laten zitten.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 feb 2009 21:33 #7 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic Achterlichten GT

Origineel gepost door Pecje

Origineel gepost door Peter uit IJsselstein
Dat is het, ik had Manta achterlichten, Ik heb nu originele GT achterlichten

Het is maar hoe je het bekijkt: de laatste GT's vanaf 1973 hadden van de fabriek uit "Manta" achterlichten. Ook Rini's GT had ze origineel, hij heeft ze ook aangepast aan de meer bekende GT achterlichten. Als je dus de "Manta"-lichten vervangt door GT achterlichten dan moet je wel een apart achteruitrijlicht monteren. Hou je van originaliteit en heb je een GT van 1973 (vanaf chassisnr. OY0) dan moet je de "Manta"-lichten in ere houden.

Wil je de auto origineel houden dan bij de latere typen de Manta lichten laten zitten.

Mijn GT is een 69'er en heeft inderdaad al een apart achteruit-rijlicht.
De vorige eigenaar heeft alleen Manta achterlicht BEHUIZINGEN gebruikt (met verzonken M5 kop in de behuizing).
Maar de achterlicht glazen waren wel van de GT, dus rood en oranje.
Alleen dat plastic nokje was er wel uitgebroken, anders paste het niet.

Dus, ik ga toch voor de originele GT behuizingen. Effe wat vinden om de M5 boutjes in vast te draaien.

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.