aansluiten kachel

03 jan 2010 19:02 #1 door geert gt
aansluiten kachel werd gestart door geert gt
ik mis de kachelkraan en de slangen bij mij zijn de slangen afgedopt . wat ben ik allemaal nodig om de kachel weer te laten werken en wie heeft er wat liggen wil toch proberen of alles wel werkt en misschien een foto van de aansluitingen .geert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 jan 2010 01:12 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic aansluiten kachel
Mis je de kachelkraan in de motorruimte en heb je wel de bedieningskabel zitten dan?
Als de kachel er zelf nog zit, moeten er 2 kleine pijpjes aan de passagierzijde de motorruimte in komen en tussen de pijpjes in hoort de kabel voor de kraan te zitten.
Mocht je de pijpjes wel hebben zitten kun je deze ook tijdelijk zonder kraan even aansluiten om te kijken of er in je kachelradiateur geen lek zit!!
Mocht dit wel zo zijn dan moet je het hele dashboard verwijderenom er bij te komen, das geen leuk klusje!!
Is de kachel nog lekvrij en ook niet verstopt kun je altijd nog op zoek gaan naar de kraan.
Als de kachel er nog zit kun je er ook tijdelijk een tuinslang oid aan vastmaken om dit te testen, geeft misschien wat minder geknoei met koelvloeistof.
Een kachel heb ik nog wel liggen, de kraan zelf niet.
Splendid Parts heeft deze nieuw liggen, mijn ervaring met gebruikte is dat deze vaak niet meer goed afsluiten en je dus altijd met de kachel aan rijdt. Is in de winter niet zo hel erg, maar zomers is de GT van zijn eigen al lekker warm.
Ik gebruik zelf mijn airco heel wat vaker dan mijn kachel:yes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 jan 2010 08:24 #3 door geert gt
Beantwoord door geert gt in topic aansluiten kachel
ok bedankt voor de reactie.de kachel zit er allemaal wel in en het kabeltje voor de kraan .maakt het ook wat uit er zitten 2 pijpjes en een kabel maakt het ook nog wat uit welke slang aan welke pijpje moet .geert
super idee met de slangen ga ik zeker proberen en hopen dat alles goed is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 jan 2010 14:22 #4 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic aansluiten kachel
De bovenste wordt aangesloten op de waterpomp, de onderste gaat eerst naar de kraan en vandaar naar het thermostaathuis.
Maar om te testen maakt het op zich niets uit, je wilt alleen maar weten of hij vloeistofdicht is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 jan 2010 19:23 #5 door geert gt
Beantwoord door geert gt in topic aansluiten kachel
vandaag even bij de automaterialen goeie slang gehaald alles werkt perfect de kachel doet het goed en alles is dicht bedankt voor de reactie kan ik er altijd nog een kraantje tussen zetten .tot een volgende vraag maar weer .geert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 jan 2010 22:51 #6 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic aansluiten kachel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 jan 2010 13:37 #7 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic aansluiten kachel
Ik heb er nog wel 1 van mijn CV thuis leggen_O-
Ik heb ook iemand ooit eens gezien die er gewoon een handbediend kraantje tussen had gezet, moest ie alleen even de motorkap openen om het aan/uit te zetten.
Voor tijdelijk wel een oplossing:info:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 jan 2010 18:15 #8 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic aansluiten kachel
Ik heb de kachelkraan handmatig op "uit" gezet. De kachel bedienen van binnenuit ging heel erg zwaar en dan loop je alleen maar het risico iets stuk te maken (het gebeurd wel vaker dat er iets kapot gaat aan de bediening). In de zomer heb je echt geen kachel nodig in de GT en 's winters rijd ik er niet mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 jan 2010 18:47 #9 door nico
Beantwoord door nico in topic aansluiten kachel
Bij het ombouwen naar carb heb ik de kachel niet meer aangesloten, gewoon om problemen te vermijden ermee.

In plaats daarvan ben ik van de waterpomp naar de choke gegaan (had grote aansluitingen) en vandaar terug naar de thermostaat.

Maar bij het lezen van dit topic begon ik mij opeens af te vragen of dit geen kwaad kon (voor de choke bijvoorbeeld?

Grtz

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 jan 2010 19:28 #10 door geert gt
Beantwoord door geert gt in topic aansluiten kachel
ik rij er in de winter ook niet mee. maar de vorige eigenaar had de kachel nooit aangesloten om de zelfde reden er niet mee rijden in de winter.wou het gewoon proberen en het werkt maar moet er een kachelkraan er tussen zitten .heb er wel een besteld maar kan het zonder ook kwaad.geert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 jan 2010 21:29 #11 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic aansluiten kachel
Het kan geen kwaad als je je kachelradiateur niet aansluit.

Alleen als je een keer in een regenbui terecht komt en alles slaat aan is het wel fijn als je even warme lucht op je voorruit kan zetten om alles snel weer te ontwasemen. :)

En ik ben zelf van mening dat wat er inhoort, er ook in moet zitten en moet werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.