PVG nummer

13 feb 2010 10:04 #1 door martijn
PVG nummer werd gestart door martijn
Hallo allemaal!

Ik heb een opel gt van 1972 die ingeschreven was als oldtimer.
Maar daar heb ik geen gelijkvormigheidsattest van. (niet nodig om hem in te schrijven als oldtimer)

Nu had ik mijn opel gt graag ingeschreven als daily. Hiervoor heb ik uiteraard wel een gelijkvormigheidsattest nodig.
Ik ben dus alreeds naar een opel dealer geweest om mijn gelijkvormigheidsattest aan te vragen.

Ik toonde hem het inschrijvingsbewijs (daarop staat dat hij in '72 voor de eerste keer in belgie is ingeschreven geweest en dat hij nu als oldtimer ingeschreven staat.)

Maar blijkbaar staat het PVG nummer niet op het inschrijvingsbewijs. (omdat hij als oldtimer was ingeschreven)

Nu is mijn vraag: Waar kan ik het PVG nummer terug vinden?
En is het PVG nummer van een opel gt 1900 altijd hetzelfde?


Mvg Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 feb 2010 12:32 #2 door nico
Beantwoord door nico in topic PVG nummer
Martijn,

Wordt de wagen terug ingeschreven in België of in Nederland?
Indien in belgie moet je gewoon naar de keuring gaan voor een gelijkvormigheidskeuring. Daarna ga je heirmee naar de DIV (Dienst Inschrijvingen Voertuigen) en vraag je een plaat aan.
In Nederland zal er een ander verhaal zijn.

Grtz
Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 feb 2010 13:30 #3 door martijn
Beantwoord door martijn in topic PVG nummer
De wagen zal inderdaad terug ingeschreven worden in belgie.
Nu die gelijkvormigheidskeuring? Dat is dan een keuring als alleenstaand geval veronderstel ik?

In alle geval. Momenteel is de auto nog niet volledig gerestaureerd dus dit is geen mogelijkheid.

Normaal zou dit PVG nr op het inschrijvingsbewijs moeten staan of op het identificatieplaatje van de auto. Nu dat staat er niet op...? Bij jullie wel?


normaal zou dit pvg nummer een algemene code zijn waardoor de keuring de technische specificaties kan opvragen.


Weet er niemand (of kan er dit iemand opzoeken op zijn inschrijvingsbewijs) wat het PVG nummer is.
(=belgisch referentie nummer)
Het gaat dus over een opel gt 1900 '72
(chasis nummer begint met 79, dus waarschijndelijk gaat het over en gt/J ?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 feb 2010 14:54 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic PVG nummer
Martijn.

De inschrijving dateert bij mij al van 1991 en ik weet dus niet goed meer hoe het toen allemaal gelopen is.

Maar vooruit.
Mijn GT is een amerikaanse opel GT AL van 1970.

Ik heb naast mijn inschrijvingsbewijs (groene kaart) ook een wit formulier VI-A-I waarop staat : ALS GELIJKVORMIGHEIDSATTEST GELDEND BEWIJS.

Dit vermeld met de hand geschreven: merk: OPEL, type: GT 1900 en mijn chassisnummer :941998043

Verder dat ie is opgenomen in het proces-verbaal van goedkeuring nr 40074
en ondertekend met stempel ministerie van verkeerswezen

Dit formulier MOET ten allen tijde bij de wagen blijven.

Nu op mijn groene kaart (inschrijvingsbewijs) staat bij PVG/PVB datzelfde nummer 40.074 vermeld.

PVG staat voor proces verbaal van goedkeuring

En tenslotte vind ik dat nummer terug op een plaatje dat toendertijd geslagen is en onder de motorkap gereveteerd.
Probleem is, ik weet niet meer wie nu precie dat plaatje toendertijd heeft gemaakt en gereveteerd.
Ik zal het nog eens aan mijn vader vragen. misschien herinnert hij het zich nog

ALs het moet wil ik wat foto's of scans doorsturen.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 feb 2010 15:20 #5 door gvy
Beantwoord door gvy in topic PVG nummer
lees misschien ook eens hier :



gelijkvormigheidsprocedure

geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 feb 2010 15:56 #6 door gvy
Beantwoord door gvy in topic PVG nummer
Je hebt U2U :)

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2010 08:46 #7 door martijn
Beantwoord door martijn in topic PVG nummer
OK

Hier de rest van het verhaal!


Ik ben nogmaals naar de opel dealer geweest,
Blijkt dat ik niet gewoon het PVG nummer 40.074 mag doorgeven.

Nu zou het wel mogelijk zijn om een pvg nummer aan te vragen bij opel zelf. Dan zou ik ook een nieuw identifcatieplaatje krijgen.

Vandaag zou ik normaal reactie krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2010 10:21 #8 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic PVG nummer
Hello Martijn,

Het is altijd een hele soep om een gelijkvormigheidsattest te bemachtigen. Toen ik mijn US GT wou inschrijven ben ik eerst langs de Opel dealer geweest om het chassisnummer te laten inslaan en om een copie van het GVA aan te vragen. Eerst bleek het ook niet mogelijk om een GVA te verkrijgen via de Opel dealer en ik moest de gelijkvormigheidsprocedure volgen bij de keuring. Maar na wat discussie is het mij toch gelukt om via Opel een copie van het GVA te verkrijgen *O*. Om een lang verhaal kort te maken was de dealer mijn dossier voor bevestiging PVG nummer bij Opel Antwerpen vergeten op te sturen en om het goed te maken hebben ze een paar telefoontjes gepleegd en ik had mijn copie binnen de week. _O-

martijn schreef : ... chasis nummer begint met 79, dus waarschijndelijk gaat het over en gt/J ?


Niet noodzakelijk, het is wel zo dat alle GT/j's een 79 chassisnummer dragen maar niet alle 79 chassisnummers behoren tot een GT/J, er werden idd in die periode ook nog GT-AL's verkocht. (Alle mussen zijn vogels, maar enz, enz ...)

Uitsluitsel krijg je door naar de kleurencodes te kijken op het typeplaatje :

- 1ste drie cijfers slaan op de koetswerkkleur (GT/J's waren enkel beschikbaar in 529 Oranjerood, 236 Le Mansblauw, 411 Okergeel en 446 Citroengeel)
- volgende 3 cijfers slaan op het interieur : enkel verkrijbaar in 451 gladde vinyl zwart.

Vind je dus een 451 interieurcode in combinatie met een 79 chassisnummer dan weet je 100% zeker dat het om een GT/J gaat want interieurcode 451 was niet verkrijbaar op de GT-AL.

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 feb 2010 12:20 #9 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic PVG nummer
-O- Wat een hoop poespas :crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 feb 2010 17:07 #10 door martijn
Beantwoord door martijn in topic PVG nummer
Kheb reactie gekregen van Opel via mijn dealer:



Beste,

Het gaat hier blijkbaar om een ingevoerde wagen.

Auto's van voor '98 hebben nationale typegoedkeuringen (ipv europese).
Wij kennen de exacte gegevens van deze wagens bijgevolg niet en kunnen dus evenmin gelijkvormigheidsattesten / plaatjes leveren voor deze auto's.

Gelieve een keuringscentrum te contacteren om het voertuig te laten homologeren.





Hmm das minder fijn nieuws...

Mogelijke oplossingen :
- Homologatiekeuring, heeft er hier iemand ervaring mee?
- Andere suggesties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 feb 2010 10:10 #11 door nico
Beantwoord door nico in topic PVG nummer
Zoals ik al eerder zei, een gelijkvormigheidskeuring. Zal je schat ik ongeveer 150 euro kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.