Originele kleur lak + bekleding

03 apr 2010 20:35 #1 door opelgt70
Originele kleur lak + bekleding werd gestart door opelgt70
Hallo op mijn kentekenbewijs staat als kleur vermeld:WIT.

Maar ik twijfel of dit de originele kleur is.

Mijn chassisnr is : 941889148
Mijn kleurcode is: L WW 751

Weet iemand wat dan mijn kleur lak is en de kleur van mijn interieur??


Groeten richard.8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 apr 2010 20:39 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Originele kleur lak + bekleding
Richard,
WW = oranje (tot augustus 1970), daarna is WW ziegelrot
751 = zwart kunstleder (geperforeerd)

Gezien jouw chassisnr, denk ik dat deze van net voor augustus 1970 is, dus oorspronkelijke kleur oranje.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2010 00:26 #3 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Originele kleur lak + bekleding
Als 751 de kleur zou zijn dan was de auto twee kleurig
Hellsilber (753)/Stahlgrau (849) Mt/Mt 751

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2010 08:45 #4 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Originele kleur lak + bekleding
Erick, de eerste code (combinatie van letters OF cijfers) is ALTIJD de exterieur kleur. In dit geval dus WW = oranje.
De tweede code (3-cijferig) is ALTIJD de interieur kleur + soort stof.
In dit geval 751 = zwart kunstleder geperforeerd.
Zo is bijvoorbeeld de interieurkleur 721 kunstleder buckskin enkel op de types 94 en 77 en is 312 blauw velours op het type 79.
GT/J's hebben dan weer de code 451 net als de 1100's: zwart effen kunstleder dus zonder het geperforeerde middenstuk.

Oh ja: de L staat waarschijnlijk voor "Lenkungstyp", dus stuur aan de linkerzijde. Bij mijn weten zijn er trouwens geen GT's gebouwd van de fabriek uit met het stuur aan de rechterkant.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2010 12:30 #5 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Originele kleur lak + bekleding
Ik weet alleen dat bij de Ascona en Manta de lak en interieur code met nummers is weergegeven twee maal 3 cijfers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2010 13:13 #6 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Originele kleur lak + bekleding
L staat voor luxus uitvoering.
GT AL=
GT =Type aanduiding
A = eerste model (de org B is nooit in produktie gekomen)
L = luxe model (de 1100 was GT-A, GT-j was junior oftewijl goedkopere uitvoering)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2010 13:18 #7 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Originele kleur lak + bekleding
Als je de orginele kleur van de auto zelf wilt achterhalen, anders dan typeplaatje aangeeft, zou je bijvoorbeeld onder je dashboard kunnen kijken, wat daar nog voor een kleur het metaal is, of bijv een achterlicht demonteren en daar naar binnen kijken.

Wat nog weleens gedaan werd was een donorkarrosserie gebruiken uit bijv de USofA, als de orginele body in een te slechte staat was.

Niet geheel volgens de regels, maar goed t gebeurde weleens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2010 13:26 #8 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Originele kleur lak + bekleding
:punk: wel eens?? :lol: wel eens vaker _O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2010 19:39 #9 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Originele kleur lak + bekleding

GTvirus schreef : L staat voor luxus uitvoering.

Weet je dat zeker?
De type aanduiding staat namelijk al linksboven op het typeschild.
Bijvoorbeeld als GT-A-L of GT-A
De L rechtsonder zou dan dubbelop zijn.

Misschien zijn er leden met een GT-A die kunnen vertellen of rechtsonder voor de kleurcodes ook de L staat. In dat geval zou het dan toch om een aanduiding gaan dat het stuur links zit.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2010 21:42 #10 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic Originele kleur lak + bekleding

Pecje schreef : Richard,
WW = oranje (tot augustus 1970), daarna is WW ziegelrot
751 = zwart kunstleder (geperforeerd)

Gezien jouw chassisnr, denk ik dat deze van net voor augustus 1970 is, dus oorspronkelijke kleur oranje.


Inderdaad Pecje mijn gt is van 27-7-1970.
Op mijn id plaatje op de auto staat ook gt-al.
En het chassisnummer en de kleurcode.
Tevens staat er aan de andere kant v/d auto ook een nummer volgens mij hetzelfde nummer als het chassisnummer.
Ik zal van de week nog even kijken wat er precies voor nummer staat ingeslagen.
Dus zou het betekenen dat hij ooit wit is gespoten en op het kenteken aangepast????
De auto is totaal gestript nu en van binnen hier en daar inderdaad oranje achtig.
De auto is voor mij van mijn tante geweest vanaf 1988.
Dus dan moet de auto daarvoor al veranderd zijn.



Richard.
8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2010 19:20 #11 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic Originele kleur lak + bekleding
Mijn chassis nummer is idd op het id plaatje als op het chassis aan de andere kant gelijk.
Dus weet iemand hoe je eventueel bij de rdw je kleur op het kenteken kan laten veranderen?????


Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2010 20:24 #12 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Originele kleur lak + bekleding
Wees maar blij dat de nrs gelijk zijn, anders had je een groter probleem dan die met de kleur.
Wat het aanpassen van die kleur betreft: gewoon de klantenservice van de RDW bellen en aangeven dat de kleur aangepast moet worden. Een formuliertje tekenen, 31 euries lappen en klaar is Kees.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2010 20:35 #13 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Originele kleur lak + bekleding
Kleur is niet van betekenis op het kenteken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2010 20:55 #14 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Originele kleur lak + bekleding
Ik dacht het wel. Kijk maar eens op deel 1A.

Ben enkel mis met de prijs, schijnt gratis te zijn:

Kleurwijziging

Als uw auto (geldt niet voor bedrijfsauto's) een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

U stuurt hiervoor het complete originele kentekenbewijs naar de RDW, als dit bewijs is verstrekt vóór 1 juni 2004. Als het kentekenbewijs is verstrekt per 1 juni 2004, volstaat het om alleen het Voertuigbewijs mee te sturen. Dit stuurt u met een begeleidend schrijven waarin u de kleurwijziging vermeldt.

Het advies is om dit aangetekend te versturen naar:

RDW
Postbus 30 000
9640 RA Veendam
t.a.v. Unit VRD

Bron:
www.rdw.nl/nl/voertu...n/Kleurwijziging.htm

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2010 12:02 #15 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Originele kleur lak + bekleding

Pecje schreef : Weet je dat zeker?


L staat inderdaad voor Luxus, als je naar het chassisnummer kijkt neem je de twee eerste cijfers als typeaanduiding : 93 = GT-A, 94 = GT-AL (Luxus dus), de rest is een sequentieel nummer dat op alle modellen toepasbaar was en toegekend werd in de volgorde waarop de autos van de band rolden.

Pecje schreef : In dat geval zou het dan toch om een aanduiding gaan dat het stuur links zit.


Neen, de aanduiding voor links- of rechtsgestuurd werd (tot 1981 bij Opel denk ik) in het typenummer opgenomen.

Het typenummer bestaat uit 5 cijfers en moet zo gelezen worden : de twee eerste cijfers = voertuigcode, 3de cijfer = bestemming en stuur, 4de cijfer = motorcode en 5de cijfer = type aandrijving.

Het typenummer (staat op mijn gelijkvormigheidsattest en bij NL wagens op de "Adrema" plaat vermoed ik) van mijn GT-AL is 94266 : 94 = GT-AL, 2 = Export Linkslenker, 6 = Motor 1.9S, 6 = 4-Gang-Getriebe Mittelschaltung.

Van mijn GT-A is het typenummer 93288 : 93 = GT-A, 2 = Export Linklenker, 8 = ?, 8 = 4-Gang-Getriebe Sportschaltung.

Voor de motorcode van de GT-A heb ik geen concrete informatie gevonden, maar ik vermoed dat de eertse 8 voor de 1.1S motor stond ten tijde van de Kadett B. Zo werden de codes bij Opel "gerecycleerd" bij een volgend model, dus overgenomen voor de Kadett C. Daar stemt een motorcode 8 overeen met een 1.2N.

Verder werd bij de modelovergang onze GT-A een Kadett C City (modelcode 93) en onze GT-AL een Caravan 3-deuren (modelcode 94) _O-

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2010 12:44 #16 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Originele kleur lak + bekleding
Philippe,
ben ik toch nieuwsgierig of bij je GT-A voor de kleurcodes op het ID-plaatje ook een L staat gegraveerd.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2010 15:00 #17 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Originele kleur lak + bekleding
Hey Patrick,

Neen, bij mijn GT-A staat geen L gegraveerd voor de kleurencodes. Het is ook een zwitserse GT met een totaal andere typeplaatje.



Maar het zou wel eens kunnen dat bij een GT-A ook een L in de kleurencode voorkomt want deze L verwijst naar de firma Lesonal, één van de lakleveranciers bij Opel.

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2010 15:04 #18 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Originele kleur lak + bekleding

BelgianGT schreef : Het is ook een zwitserse GT met een totaal andere typeplaatje.

In de vorm van een koe-bel :lol: ?

Zou ik toch nog eens graag een type-plaatje willen zien van een "normale" GT-A

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.