GT tankdop uit elkaar halen

29 mrt 2008 21:52 #1 door Peter uit IJsselstein
GT tankdop uit elkaar halen werd gestart door Peter uit IJsselstein
Alweer een vraag uit IJsselstein......

Weet iemand hoe ik een GT tankdop uit
elkaar haal, zodat ik het cylinderslot
en het verchroomde klepje (met het logo)
eraf kan halen?

Ik wil het slot vervangen en het klepje
opnieuw laten verchromen, vandaar.

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 mrt 2008 22:22 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic GT tankdop uit elkaar halen
Op mijn site staat een .pdf hoe je het slot aan kan passen voor het geval je de sleutel er niet meer van hebt.
Er staat ook in beschreven hoe je het zaakje uit elkaar haalt.
Misschien niet overstandig om eerst even te vragen wat het verchromen kost.
Er worden soms mooie tankdoppen aangeboden en Suselbeek en Splendid (105 euro) verkopen ze ook nieuw.
De .pdf vind je hier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2008 00:04 #3 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic GT tankdop uit elkaar halen
Ik had reeds een nieuwe dop gekocht bij Suselbeek (159 euro...).
Maar de oude (een originele) wil ik weer oplappen.
Bedankt voor de pdf. Ik print hem ff uit.

Dat verchromen van alleen dat draai geval zal toch wel meevallen?

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2008 00:13 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic GT tankdop uit elkaar halen
Oh, alleen het klepje...had het niet goed gelezen...dacht dat je het hele ding opnieuw wilde laten verchromen.
Nee, denk dat de prijs dan wel meevalt.
Het klepje zit trouwens vast met een asje waarop een borgring zit. Dat krijg je vrij eenvoudig los. Alleen voor je hem open heb en erbij kan ben je even verder. En dan moet ie nog terug dicht!
Het is me gelukt (was wel een gemuggell), nu kan ie op slot met de sleutel waar ik de auto mee start.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 okt 2010 12:12 #5 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic GT tankdop uit elkaar halen
Heren (Rini)
Ik heb een tankdop waarvan ik geen sleutel meer heb (dank aan Stafke)
Hoe kan ik deze openmaken? De link in dit topic beschreven werkt niet meer, dus misschien opnieuw te plaatsen oid?
Alvast dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 okt 2010 14:08 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic GT tankdop uit elkaar halen
De link werkt inderdaad niet meer. Maar de .pdf is ook te downen in de rubriek "Downloads". Of effe hier klikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 okt 2010 23:06 #7 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic GT tankdop uit elkaar halen
Dank je wel Rini, alleen was dit niet degene waarnaar ik op zoek was.
Ik heb ooit een soort van manual gelezen (weet alleen niet meer waar 8)7 )
Waarbij je de tankdop kon demonteren zonder dat je er een sleutel van had, ik geloof dat je dan ergens een gaatje moest boren of zo.
Helemaal precies weten doe ik het niet meer, vandaar dat ik op zoek ben hiernaar.
Dus als iemand van hier het nog weet,
please let me know!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2010 04:35 #8 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic GT tankdop uit elkaar halen
Heb ook ooit zoiets gelezen. Maar ik heb het zelfde probleem ( i Don't know where). Gokje, oud clubblad misschien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2010 11:11 #9 door blacky
Beantwoord door blacky in topic GT tankdop uit elkaar halen
Bedoel je deze ?Anders verwijder je het maar Rini !
1. Gaan winkelen. Je hebt een plastic (of vezel) ring met een 3 / 4 "
inwendige diameter en 1 "uitwendige diameter, ongeveer 1 / 8" dik. Dit
* Klinkt * alsof het zou een makkelijke gedeelte te krijgen, maar geloof me, ik moest
zoek hoog en laag voor hen, en ik ben nog steeds niet helemaal tevreden
met wat ik gevonden, hoewel het lijkt te werken ok. Ik eindigde met
glasvezelringen die net een beetje te dun, waardoor een zeer
klein beetje van het spel ... maar zoals ik al impliciet, het werkt goed genoeg! Mijn belangrijkste
zorg is dat glasvezel niet mag werken als ik opnieuw moeten doen -
vooral Stap 4, hieronder, zoals u zult zien. Ook ik weet dat het raar lijkt
dat ik de Amerikaanse metingen gebruikt, maar om wat voor reden, dit zijn de
juiste diameters en ze niet goed lijken te passen tegen een metrische
meting zo goed als ze deden tegen 3 / 4 "en 1 ".... wat kan ik zeggen
ya?

2. Plaats de tankdop ondersteboven op de werkbank. Verwijder het
bevestigingsclip aan de bovenkant van de middelste as. Dit het beste kan worden gedaan
gemakkelijk met "snap ring tang", die kunnen worden gehouden voor zo weinig als $ 6, of
U kunt gebruik maken van twee paar punttang ... Steek de punt van een
pair in de ruimte in de borgveer, verspreid de tang te openen om uit te breiden
de borgring, en gebruik vervolgens de andere tang om een soort van "schil"
de ring uit de groef, dat het past in. (Gewoon omdat het krijgen van
het af was gemakkelijk, denk niet dat je weg kan krijgen zonder de borgveer
tang ... Het is veel moeilijker om de ring weer op! :-))

3. Zodra de ring is uitgeschakeld, de buitenste huls op de middelste as, de
voorjaar, de lente "beker", en de brandstof nek pakking goed komen
off .... In feite zal de buitenste huls en in het voorjaar waarschijnlijk uit komen op een
mooie goede snelheid zodra je de borgring te verwijderen!

4. Nu komt het moeilijke gedeelte, dat vereist "de truc", waar ik denk dat net
over iedereen die ooit heeft geprobeerd dit heeft gekregen "geplakt". (Ik weet het
stumped mij ongeveer een jaar.) Met het oog op de "innerlijke mouw" uit te komen,
de manier waarop ik het doe is om een propaantoorts gebruiken, en warmen de hele weg
rond de basis van de innerlijke mouw, precies waar het bochten 90 graden naar
de vlakke cirkel van metaal dat is onder waar de pakking was. Gebruik een
grote tang om (zachtjes) in het bezit van deze "innerlijke mouw" net onder de
waar de borgring was. Na een minuut of zo van de verwarming met de
propaantoorts, zal rook beginnen gieten van onder het platte metalen
cirkel (maak je geen zorgen, is het niet branden, smelten of verkleuring van het metaal in de
tijd die het duurt voor de plastic ring binnen te smelten ... en het lijkt
smelt vrij "beleefd", zonder vloeibaar maken en gommen alles op).
Door op te tillen het binnenste hoes, zodat het gas cap gaat over een
kwart-inch korting op je werktafel, zodra de plastic ring is gesmolten
genoeg is, zal de binnenste huls afstand mooi te trekken uit de buitenste verchroomde
schil van de dop, en de buitenste schil weg zal vallen op de werkbank.
Merk op dat er een kleine golvende metalen ring naar beneden in de innerlijke
hoes, die past tussen de binnenste huls en de buitenste schil. NIET
Verliezen deze RING! Nu, het schoonmaken van de kunststof crap (nou ja .. er zullen
sommige .... kan niet worden geholpen!) uit waar het gesmolten, en ga vervolgens naar
de volgende stap.
/>5. Nu dat je de binnenste schacht blootgesteld, u bent vrij veel thuis
gratis in termen van "bedrog", behalve dat je wat geduld nodig
later als je lock wafers vervangen. Er is een kleine stelschroef
aan de zijde van de binnenste schacht, nabij het uiteinde. Als je eenmaal los van de
schroef, zal het slot mechanisme vrij kunnen schuiven van de buitenste schil (zoals
Zolang je draai het klepje open! ;-)). Op dat punt kan je ofwel
swap in het mechanisme van een andere kap, of je kunt de plaats van de
lock wafels in het mechanisme met degenen die eigen zijn aan het werk met uw
toets. Hier is de deal op slot wafeltjes ... alle toetsen worden gesneden met behulp van een zeer
specifieke instructie set, de "sleutel-code". Elke inkeping op de toets wordt gesneden
tot een bepaalde diepte, zoals beschreven door de nummers in die code. Opel
5 verschillende dieptes, dus elk cijfer in de sleutel code is tussen 1 en 5.
Elke zijde van de sleutel heeft zijn eigen code, dus je krijgt een sleutel code zoals
33512 24321 of wat dan ook. (NB: U kunt nog steeds gemakkelijk dit te bereiken
veranderen zonder de werkelijke key code, ik ben gewoon uit te leggen dit zo
heb je een gemakkelijkere tijd te begrijpen wat er aan de hand!)
Helaas lijkt het erop dat de wafers voor Opels zijn schaars geworden
(Hoewel ik niet echt vroeg een van de dealers over deze
specifiek, omdat ik scavenged meerdere van beat-up portiergrepen en
crappy gas caps). Gelukkig, of u nog andere sloten die
U kunt scharrelen uit, je nog steeds ok, maar net een beetje * minder *
veilig ... je zult zien wat ik bedoel in een minuut ....

6. Hier is de deal op de re-keying om uw sleutel ... als je eenmaal het slot
cilinder uit de dop, merken dat een aantal van de wafers uit te steken
langs de rand van de cilinder als er geen sleutel in aanwezig. Dat zijn
wat te voorkomen dat het slot van het draaien zonder sleutel, want ze hangen
in de groeven aan de binnenkant mouw. Nu schuif je sleutel in
het. U zult zien dat sommigen die stak voordat niet meer doen, maar anderen
nu uit te steken. Het idee van deze hele oefening is om het te maken, zodat
verschillende steken als er geen sleutel in, maar wanneer je sleutel in, zij allen
blijven binnen de cilinder. (By the way, voor deze stappen moet u een
grote pincet uit te trekken en zet in de wafers.) Zodra je je hebt uitgecheckt
de algemene werking van de cilinder, nat met WD40 of iets
en krijg het opgeruimd. Vervolgens trek een van de wafers ... een die
kennelijk niet goed vast zitten! Merk op dat de wafer is een dunne rand
op de top (boven het rechthoekige gat), en een dikkere rand onder het gat.
(De top is ook de plaats waar je kleine soort van gekartelde randen aankondiging of
ribbels op de hoek van de wafer.) De dikkere rand is wat er moet
overeen met de diepte van de uitsparing in je sleutel die u op dit moment
werkt. Met andere woorden, de vijf wafers die komen allemaal uit dezelfde
kant van de cilinder moet overeenkomen met de ene kant van de sleutel, en de
wafeltjes die altijd in de andere richting moet overeenkomen met de andere
kant van de sleutel. Nu dat je begrijpt wat er gebeurt met de
cilinder en de wafels, is het tijd om zorgvuldig en geduldig te verwijderen en
vervangen wafers om uw sleutel te passen. Begin met het beveiligen van de cilinder
horizontaal, met een rij van wafer slots omhoog. Merk op dat alleen
HALF (vijf) van de wafers kunnen worden verwijderd van elke kant, zodat u
Alleen werken aan deze vijf voor nu. Vergeet niet, alleen werken aan de ene kant
van de cilinder in een tijd, en bij voorkeur slechts een wafer per keer.
Dit is waar het echt * * handig om veel van wafers ... bijvoorbeeld,
kunt u precies zien hoe wafer "A" past met de sleutel op zijn plaats, en
probeer dan een paar andere verschillende wafers uit je voorraad, totdat u
vinden die uitsteekt zonder de sleutel, maar is volkomen vlak boven de
en onder als de sleutel inch Als je alleen werkt met de set van
wafeltjes uit je een gas-cap, helaas, moet u eerst al het
degenen die niet passen voordat u opnieuw een van hen. Op die manier, zult u
hebben een pool van wafers om uit te kiezen als je probeert om opnieuw fit elke sleuf met
de juiste wafer. Terwijl dit uiteindelijk krijg je tot (bijna - zie
paragraaf na volgende) hetzelfde eindresultaat, hoef je niet elke wafer te
te vergelijken met als je gaat mee, want je zal waarschijnlijk al in gebruik
het in een andere sleuf.

Hier is hoe elke wafer vervangen: Met de sleutel op zijn plaats, als degene die je
werken is, laten we zeggen, 2 millimeter * boven * de rand van de cilinder,
dan moet je een wafer met een onderrand die 2 millimeter selecteren
* Langer * dan degene die zich daarin bevond. Die manier zal het druk op de
wafer DOWN. Als de top van de wafer is 3 millimeter * * hieronder de rand
van de cilinder (en dus stak de andere kant), dan kunt u
nodig om het te vervangen met een wafer, waarvan het onderste deel is 3 millimeter
* Korter *, dus de toets niet druk hem naar beneden zo veel! (Heb je alle
dat? Whew!) Uiteraard moet je verwijderen en opnieuw op de toets
tussen elke wafer te veranderen. Ik zou adviseren dat als je eenmaal hebben
een sleuf gevuld met de juiste wafer, kunt u gebruik maken van een "Sharpie" pen te markeren
dat men heeft gedaan ... geloof me, na een tijdje zul je
scheel van te kijken naar deze slots en proberen te bepalen welke
je werken op dit moment, dus het zal zeker alleen maar helpen. Vergeet niet,
slechts te richten op de wafers aan de ene kant van de cilinder op een moment, of
je gek!

Dus hier is het deel over waarom het zuigt (maar werkt nog steeds) om alleen nog
de wafels uit uw ene gas cap ... Het is niet vereist dat alle 10
wafers worden opgezet om de sluis aan het werk. Als je eenmaal hebt verwijderd alle
wafers die begon dat verkeerd, zul je zien dat waarschijnlijk slechts een paar
zijn nog in de cilinder, omdat ze toevallig de
juiste grootte om te beginnen. Wanneer u degene die je verwijderd uit de
cilinder en zet ze terug in waar ze kunnen nu passen, zul je
ongetwijfeld een paar plaatjes over, en een paar lege plekken, omdat
uw resterende wafers zal waarschijnlijk niet de juiste zijn om de open vullen
vlekken. Nogmaals, hoeft u niet alle 10, dus dat is ok, maar je echt
noodzaak om een aantal steken van beide kanten hebben (met de sleutel uit), wanneer
u klaar bent, of anders zal het niet dezelfde zekerheid. Kortom, de
minder wafers je gebruikt, hoe minder veilig de sluis is, maar de hel, je doet
wat je hebt in een snuifje!

7. Nu dat je * eindelijk * zoveel wafels in de juiste afstemming als
u kunt beheren, bent u klaar om alles weer in elkaar. Zet de sleutel
in het slot cilinder (zodat alle de wafers worden teruggetrokken en de
randen van de cilinder zijn mooi en glad. Vervolgens duwen en houden in de
slotje stang aan de kant van de binnenste schacht. Drop het slot
cilinder helemaal naar beneden in zijn gat, het opstellen van de ronde stang op de
einde van de cilinder in de opening gemaakt in de bodem van het gat
wanneer u te houden in de vangst. Zodra het slot cilinder is helemaal in,
U kunt release van de vangst. Nu, houd de cilinder in het gat door
het zetten van uw duim of een stukje tape over de belangrijkste ingang, en draai
de stelschroef aan de zijkant van de binnenste as naar de cilinder in te houden
plaats.

8. Neem de plastic of fiber ring die je hebt gekocht in stap 1, en snijd
over een 1 / 4 "stuk van te maken. Terwijl het buigen van de ring, steek hem in
de groef net binnen de opening in de binnenste hoes, waar de
originele plastic ring was. Laat de kleine golvende metalen ring die je er
vernietiging in stap 4 helemaal naar beneden in het binnenste huls. Nu, duw de
as (van de buitenste schil - waar de sleutel cilinder) naar beneden in de
innerlijke mouw, en rukken aan het rond totdat de ring sloten hem op zijn plaats.
Dit kan een paar keer proberen, maar het zal uiteindelijk 'klik'.

9. Doe de tankdop ondersteboven op de werkbank weer, bij voorkeur met
een stuk karton eronder om krassen te voorkomen van de top van de
gas cap! Leg de veerschotel over de innerlijke mouw, met de oren
op de veerschotel wees UP, plaats dan in het voorjaar op het. Ten slotte,
duw de buitenste huls hard neer in het voorjaar en de terugkeer van de borgveer
naar de oorspronkelijke locatie. (Dit is waar de borgveer tang
* Echt * nuttig!) Voila!

Nog een tip: Craft winkels verkopen een soort van fijne tip pen die werkelijk is
verf in. Koop een zwarte (en een witte - die ik zal uitleggen in een
minuut), en sommige "Goo Gone" of andere onschadelijke soort smurrie remover.
Gebruik het om "refresh" de zwarte verf in het Opel-logo. Het werkt heel
mooi! Gebruik de witte verf pen om de letters en foto's vernieuwen
in uw instrumentenpaneel schakelt ... maar zorg ervoor dat de "Gone Goo" gebruik
ONMIDDELLIJK op het plastic weg te vegen overtollige verf, omdat het
* Echt * stokjes als je het verlof zelfs voor meer dan een paar seconden. Het
is veel beter om te schilderen en veeg zes keer, waardoor een beetje meer in de
groeven elke keer, dan is het om te proberen om echt te langzaam en voorzichtig gaan
en verf ze in een te proberen. Als je naar die langzaam, zal de verf
gedroogd waar je begonnen bent, en je zal een puinhoop hebben. Doen een snelle vulling en
een onmiddellijke vegen, en je zult veel gelukkiger!

Nou, ik hoop echt dat deze informatie nuttig is om veel van u, omdat het
was een grote pijn te typen allemaal. En ik deed dit uit het geheugen, dus ik
hoop dat ik geen belangrijke details gemist (ik denk het niet, hoewel ...) Als
je hebt eenvoudigere manieren om een van deze stappen, kunt delen ze met
de rest van ons - ik * zeker * zal niet worden beledigd door betere ideeën!

Nu ... is het jouw beurt om te delen!
Deze gebruikers zeggen dank u: JefDeKinder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2010 14:10 #10 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic GT tankdop uit elkaar halen
Hoi Blacky,
dat is de vertaling van het stuk waarnaar de link verwijst.
In ieder geval is deze ook makkelijk om ernaast te hebben, wanneer het technische engels niet zo heel goed is.

Maar helaas werkt dit alleen op een tankdop waarvan je WEL een sleutel hebt.
Ik ben op zoek naar de tooltip om de tankdop te demonteren als er GEEN sleutel meer bij is.

Montage zal waarschijnlijk wel de volgorde gebruiken zoals beschreven.........

Dus wie weet het (nog)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 jan 2011 10:19 #11 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic GT tankdop uit elkaar halen
En...hoe staat het met je tankdop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 jan 2011 17:41 #12 door agété
Beantwoord door agété in topic GT tankdop uit elkaar halen
Je kunt natuurijk ook zonder slot rond rijden...


Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 jan 2011 09:14 #13 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic GT tankdop uit elkaar halen
Het is ten dele gelukt, ik had een oude tankdop over genomen en deze pas gemaakt als test.
Maar bij mijn eigen tankdop kon ik verhitten wat ik wilde, hij was niet uit elkaar te krijgen, ik denk dat daar dus geen plastic ring in zit maar een teflon of metalen ring.
Dus heb nu wel een tankdop op dezelfde sleutel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.