Stralen

03 nov 2020 19:08 #1 door Supersport
Stralen werd gestart door Supersport
Heb hier en daar wat offertes gedaan om mijn auto te laten stralen en in de epoxy te laten zetten. Ik kreeg nu een offerte van 2400€ terug, vond het best veel voor zon formaat auto.... Iemand hier wat ervaring mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 nov 2020 19:31 #2 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Stralen
Dat is best veel, is dat alleen stralen of ook epoxy?
Je kunt ook chemisch ontlakken, hoor je ook veel goede dingen over

Ik heb mijn auto laten stralen, compleet met epoxy primer daarna, kosten toen(5jaar geleden) 800€

Voordeel van chemisch ontlakken is dat je geen kans krijgt op “wind” in plaatwerk
Het materiaal wordt bij stralen best warm en als dat door een verkeerde manier gebeurd of niet goed opletten krijg je een auto met deuken terug, dat wil je niet

Een goed bedrijf die chemisch ontlakt wordt ie na het proces goed gespoeld dat de zuren goed weg zijn en eventueel plekken stralen waar roest zit

Het plaatwerk dat dubbel gelast is moet goed schoon zijn anders krijg je later roestvorming,

Als ik mijn auto weer zou doen zou ik voor chemisch kiezen, alleen al om de warmte
Meerdere auto’s gezien van deze techniek en ziet er super uit

Succes, en wat je ook doet alle twee technieken zijn goed, beide hebben voor en nadelen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 nov 2020 20:14 #3 door Supersport
Beantwoord door Supersport in topic Stralen

Pluk schreef : Dat is best veel, is dat alleen stralen of ook epoxy?
Je kunt ook chemisch ontlakken, hoor je ook veel goede dingen over

Ik heb mijn auto laten stralen, compleet met epoxy primer daarna, kosten toen(5jaar geleden) 800€

Voordeel van chemisch ontlakken is dat je geen kans krijgt op “wind” in plaatwerk
Het materiaal wordt bij stralen best warm en als dat door een verkeerde manier gebeurd of niet goed opletten krijg je een auto met deuken terug, dat wil je niet

Een goed bedrijf die chemisch ontlakt wordt ie na het proces goed gespoeld dat de zuren goed weg zijn en eventueel plekken stralen waar roest zit

Het plaatwerk dat dubbel gelast is moet goed schoon zijn anders krijg je later roestvorming,

Als ik mijn auto weer zou doen zou ik voor chemisch kiezen, alleen al om de warmte
Meerdere auto’s gezien van deze techniek en ziet er super uit

Succes, en wat je ook doet alle twee technieken zijn goed, beide hebben voor en nadelen


Dit was met epoxy, ik heb zelf het dak al kaal gemaakt om de vlakke gedeeltes zo makkelijk mogelijk te maken en te ontzien van deze warmte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 nov 2020 23:38 - 03 nov 2020 23:42 #4 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Stralen
de vraag is inderdaad of stralen wel zo wijs is
speciale bedrijven die ingericht zijn voor body's te stralen zijn duur terwijl het roestprobleem bij een GT dikwijls van binnenuit komt
voor wat betreft de buitenkant is een middagje schuren al voldoende en kost haast niets

zie bijgaande foto's


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 nov 2020 12:27 - 05 nov 2020 12:29 #5 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Stralen
De prijsstelling €2400 ligt wel in lijn voor stralen en epoxy.
Maar dan wel voor binnen en buitenzijde, waarbij de buitenzijde grote vlakken vaak wordt geschuurd en gespoten.
Eea incl deuren en diverse onderdelen.

En de interne holle ruimtes zijn dan inderdaad niet behandeld dus de basis-staat van je GT is belangrijk.
Ik heb met een endoscoop in de holle ruimtes gekeken bij mijn GT en kwam daar nauwelijks roest tegen.
Deze wel nabehandelen met owatrol o.i.d. nadat de wagen in de kleur is gezet.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2020 11:14 #6 door Supersport
Beantwoord door Supersport in topic Stralen
Bedankt voor jullie reacties we gaan hem laten stralen👍👍

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.