Laswerk / restauratie voorfront

17 okt 2011 21:02 #1 door GTrob
Laswerk / restauratie voorfront werd gestart door GTrob
Hoi GT'ers
Net nieuw op het forum en op zoek naar hulp bij het restaureren
van het front van mijn GT. Het gaat met name om de keienvanger (losgeboort) , bovenplaat windvanger, koplampbakken+inzetstuk, accubak en buiten schermen (L+R onderkant en felsrand slecht).
Dus eigenlijk het hele voorstuk vanaf het radiateur schutbord.
Ben op zoek geweest naar hulp voor het las en plaatwerk maar kan niemand vinden die er (voor een redelijke prijs) aan wil/durft te beginnen. Denk er ook over om het voorfront in ze'n geheel te vervangen. Susselbeek heeft nog een compleet front tot de deurstijlen liggen voor 1000 euro (eigenlijk meer dan ik nodig hen en er zit ook nog werk aan).
Wat is wijsheid? Nieuw plaatwerk is ook erg duur.
Heeft iemand ervaring met deze situatie en of geschikte spullen beschikbaar? Hulp bij het lassen zou natuurlijk helemaal perfect zijn.
Ben benieuwd naar jullie mening!
m.vr.gr.
ROB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 07:42 #2 door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic Laswerk / restauratie voorfront
Rob,

Ik ben als volgt begonnen, ik heb een GT voor 2500 euro gekocht, dacht dat een opknapbeurtje wel voldoende zou zijn, heelaas.

Ik heb de GT nu 4 jaar hij is tot de laatste schroef uit elkaar, er zitten toch heel veel verborgen gebreken aan, roest.
Alles is dus uitelkaar (geweest), ik heb de koets nu kaal, maar kom verschillende schades tegen.
Goed mijn advies als je de tijd hebt, kijk uit naar een redelijk mig lasapparaat, prijs rond de 600 euro nieuw, neem een lascursus en ga oefenen, kijk onderwijl rond naar onderdelen, er is nog erg veel in het land, kijk op internet en zoek naar bij google naar opel GT restauraties en kijk hoe anderen het hebben geklaard.
Maak er geen haastklus van.
Ik wil geen reclame maken, maar ik heb bijna alles bij splenidparts.de gekocht, snelle levering en goed spul en Udo heeft veel tweedehands spullen.

Spaar onderwijl voor onderdelen en vervang, ja het kost wat, maar je wilt betrouwbaar straks rijden toch?

Op dit forum is ervaring genoeg om je te helpen.
Lassen kun je leren en als het dan gaat ben je trots op je zelf dat je het gedaan hebt.

O nog wat: kijk uit naar een kantelframe waar je auto in past dan kan je hem helemaal randdraaien lassen en bewerken lekker op een krukje er naast en niet er onder liggen, volgens mij heeft er iemand op dit forum nog een staan.

m.v.g Rene V en succes

Hier nog een foto zoals het er bij mij voor staat en geef nooit op. [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/14630=1250-IMG_1902 aangepast.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 13:48 #3 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic Laswerk / restauratie voorfront
ik heb me zoeen kantelframe (of spit) zelf gemaakt als je wil dan stuur ik je de maten en foto's es door
mvg M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 18:27 #4 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Laswerk / restauratie voorfront
Welkom op het Forum Rob c_/
ReneV neemt precies de woorden uit mijn mond, ik denk er precies hetzelfde over.
Plaatwerk is duur, iemand inhuren voor vele vele uren of tegen een vriendenprijsje zal op het eind toch best wel kostelijk worden.
Zelf aan de slag gaan lijkt mij ook het beste. Je zult versteld staan van hetgeen je blijkt te kunnen (zelfs lassen).
Neem de tijd en ga op het internet eerst eens op zoek naar geschikt donorplaatwerk.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 okt 2011 20:26 #5 door leon
Beantwoord door leon in topic Laswerk / restauratie voorfront
Hoi Rob welkom op het forum mocht je delen zoeken,
het bovenste deel van de neus tussen de koplampen
heb ik nog liggen in gebruikte staat, prijs 25,- euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 okt 2011 16:49 #6 door GTrob
Beantwoord door GTrob in topic Laswerk / restauratie voorfront
hoi mannen
Werkt wel leuk zo'n forum.
Bedankt voor de reacties met name de kreet geeft nooit op
spreekt me erg aan ben er inderdaad wel achter dat restauratie
enige ruggegraad vereist.
Een kantelframe heb ik gelukkig al werkt inderdaad wel zo prettig. Het voorplaatje tussen de koplampen heb ik ook al liggen evenals nieuwe binnenschermen aan de koplampkant.
Ge inderdaad maar lekker door met plaatwerkzoeken
Stalen schermen L+R, keienvanger, inzetstukken van de koplampbakken en zo.
Dacht zelf dat het misschien handiger is om een nieuw neusje (van af het radiator schutbord) aan te lassen i.p.v. allemaal los plaatwerk.
Wat vinden jullie daarvan.
Kan bij susselbeek een complete kop kopen voor €1000 is dat duur????
Zal ook een een mailtje sturen naar splendidparts kijkken wat die adviseren en hebben liggen.
groeten rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 okt 2011 07:17 #7 door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic Laswerk / restauratie voorfront
Rob, ik weet niet hoe rot de neus is, maar de vraag is, als je dat gaat doen krijg je dan de boel recht?
Als het chassis recht is zou ik het niet doen en zou ik alleen de stukken vervangen die noodzakelijk zijn.

Ik zou eerder nu gaan investeren in goed gereedschap en ik heb nog een tip voor je, ik heb een tegenvaller, de ventilatiestrook boven de achterruit blijkt vanbinnenuit volledig doorgeroest te zijn. moraal van het verhaal.
Ik moet nu plaatwerk gaan namaken wat rondingen heeft.
Vraag hoe maak je dat, oplossing gevonden: een stuik en rekapparaat stripmateriaal van 0.8 mm kan je dan in mooie bochten brengen zonder dat het ernstig vervormd, maar ja koste wel 149 euro.

Rob 1000 euro voor een neus is niet gek als de neus echt gaaf is maar bekijk wat je echt nodig hebt en wat het los kost.
Succes

m.v.g. Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 okt 2011 08:53 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Laswerk / restauratie voorfront
@René: Splendid Parts biedt sinds kort reparatieplaatwerk aan voor de ventilatiesleuven.
Reparatieplaatwerk ventilatiesleuven

@Rob: wat is duur? Als je allemaal losse delen moet aanschaffen ben je veel duurder uit. Als je het aanschaft bij een gerenomeerde leverancier als Suselbeek, Splendid of Opel-GT-Teile dan weet je tenminste wat je krijgt en heb je waarschijnlijk ook garantie op de staat van de kas.
Hap niet te snel toe en kijk eerst eens goed rond bij de diverse aanbieders.
Ga in ieder geval voor US plaatwerk / neus / kas en niet voor op het Internet aangeboden half afgewerkte projecten waarbij een half verrotte EU-kas is opgelapt of wordt aangeboden.
Goedkoop is dan vaak duurkoop.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 okt 2011 22:03 #9 door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic Laswerk / restauratie voorfront
Dank voor jullie advies, maar de sleuvenplaat ligt al hier.
Alleen de rest is ook stuk,maar niet getreurd ik heb vanavond al weer een stuk gemaakt en ingelast.

Morgen het sleuvenstuk op maat maken en hechten.

Gaat goed komen.

groet Rene

Ik heb heelaas een Euro kas met veel werk, maar het gaat wat worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.