dak

29 okt 2011 22:43 #21 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic dak
En wat als het plaatwerk wat erachter zit rot is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 okt 2011 22:50 #22 door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic dak
Ja in hoeverre is het rot, ik moet ook nog een stuk vernieuwen.

Maar die sleuven zelf maken is een grotere toer.
Het is niet allemaal eenvoudig dat geef ik toe, maar een heel dak op de goede maat vervangen is denk ik toch nog een iets grotere klusalle ramen moeten weer passen hij moet er echt recht op staan.

Ik weet niet of ik daar aan zou beginnen.

Maar goed we proberen elkaar te helpen.

gr. Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 okt 2011 23:20 #23 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic dak
@ ReneV mooi gedaan man

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 okt 2011 11:21 #24 door robert
Beantwoord door robert in topic dak
voor dat ik de gt had heb ik een golf 1 gehad.
daar zat een dakraam in het gat wat er in zat was 1 van de grootste schuifkantel ramen die er was.
kon wel 1 krijgen koste toen 600 euro.
en kon ook voor 600 euro een ander dak er op laten zetten.
dus was de keuze snel gemaakt ander dak er op en je zag er niks van

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 okt 2011 11:57 #25 door robert
Beantwoord door robert in topic dak
weet iemand misshien waar je zoon targa set kan krijgen?
heb via google gezocht maar kan niks vinden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 okt 2011 12:05 #26 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic dak
hier hebben ze die te koop www.lenk-tuning.com/...pelgt/opelgt3067.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 okt 2011 21:29 #27 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic dak
Houd er wel rekening mee dat je auto gekeurd moet worden door de RDW en dat je een geheel nieuw kenteken krijg en dat je auto de bouw jaar krijgt van het jaar van keuring en dat die niet meer belastingvrij is en wordt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 dec 2011 18:17 #28 door robje1969
Beantwoord door robje1969 in topic dak
Zie hier ik denk een opluchting voor de echte oldtimer liefhebber :starhit:*O*

BREDA - Autoliefhebbers die een oldtimer aan het restaureren zijn zonder over het complete oorspronkelijke kenteken te beschikken kunnen weer opgelucht ademhalen.

De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft besloten om op bepaalde voorwaarden toch een nieuw kenteken af te geven.

Daarmee is een maatregel die voor de nodige onrust in de oldtimer wereld zorgde, weer ingetrokken.

In augustus kondigde de RDW dat er binnen een maand een regeling in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd.

Deze aanpassing was volgens de RDW nodig vanwege Europese richtlijnen en de Nederlandse wetgeving. Het besluit werd onmiddellijk aangevochten door de Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs (FEHAC).

Die vereniging wees RDW op de situatie in andere EU landen, waar de gewraakte maatregel anders wordt geïnterpreteerd. Deze landen hanteren veelal de voorwaarde, dat de identiteit van het voertuig vastgesteld moet kunnen worden aan de hand van het chassisnummer en andere voertuig gegevens.

Een en ander heeft ertoe geleid dat RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om een en ander aan te passen. In afwachting van besluitvorming van de Europese Commissie is het nu weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II in te voeren en op een Nederlands kenteken te zetten.

Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van het land waaruit de wagen oorspronkelijk afkomstig is.

De FEHAC heeft toegezegd daar aan mee te zullen werken aan de hand van de door de FEHAC afgegeven bouwjaarverklaringen.

Volgens woordvoerde Bart de Boer van de FEHAC betekende de maatregel immers een concrete aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor de FEHAC zich al 35 jaar inzet.

"Van veel oldtimer voertuigen binnen de EU (inmiddels 27 landen) zijn in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren zijn gegaan. Vaak voertuigen die ooit buiten gebruik gesteld en vervolgens vergeten of weggezet zijn in afwachting van een grote restauratie. Nadat de technische kant van de restauratie is voltooid en de voertuigen weer geschikt zijn voor deelname aan het verkeer, worden ze ter keuring aangeboden en na goedkeuring kan er opnieuw een kenteken worden afgegeven. Dat is voor de eigenaar een bekroning op zijn werk, vaak na een jarenlang proces."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 jan 2012 13:05 #29 door Jos
Beantwoord door Jos in topic dak
vervelend klusje
foto'tje om duidelijk te maken hoe het zaakje in elkaar zit

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 jan 2012 13:12 #30 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic dak
Yep, zeker aan vervelende.....
In die kit/spons laag blijft vaak vocht hangen waardoor ze vaak en veel roesten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.