Nieuw plaatwerk

19 juni 2009 22:52 #1 door 2 Fast 4 U
Nieuw plaatwerk werd gestart door 2 Fast 4 U
Ik heb me zelf eens verwend met nieuw plaatwerk, heb ik wat te doen als ik in de WW zit:



Omdat ik voornamelijk op LPG rij, ga ik een nieuwe kleindere benzinetank [15 l] maken, hier een paar foto's:





De tank heeft een inhoud van 1/3de van de originele tank, ik zal hier van een reportage maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juni 2009 08:19 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Nieuw plaatwerk
Met al dat nieuwe plaatwerk verdubbelt de waarde van de Ascona :lol:

Laten we hopen dat je straks weinig tijd hebt om de restauratie / aanpassingen uit te voeren omdat je een nieuwe job hebt gevonden. We kunnen er wel eens om lachen, maar leuk is anders. :thumbup:
Hou ons in ieder geval op de hoogte met foto's, altijd interessant om te zien hoe iemand bepaalde zaken aanpakt. En uit eerdere fotoreportages van jou hebt ik al gezien dat je een handig mannetje bent. _O-

Effe een aanvulling:
is dat een originele kurken Opel vlotter of is het een restant van een Chateau Migraine? Je bent toch niet aan de drank geraakt mag ik hopen?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juni 2009 10:57 #3 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Nieuw plaatwerk
Leuk Eric.

Veel detailfoto's posten van je laswerken aub.
Bij mij zijn ze achter de rug, maar het is leuk om zo'n werken gedocumenteerd te zien uitvoeren.

Ook de bouw van je tankje wil ik wel graag zien.

Succes.
Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juni 2009 19:42 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Nieuw plaatwerk
@Patrick, origineel, maar dat van Chateau Migaine is wel iets om te onthouden :lol:

@Geert, Komt in orde ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 juni 2009 22:17 #5 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Nieuw plaatwerk
Ben vandaag verder gegaan met mijn benzinetank:







ook ik kan een foutje maken



had de vulpijp aan de verkeerdekant gezet



ontluchtings pijpjes



tank compleet gehecht:





wordt vervolgd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 juni 2009 22:23 #6 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Nieuw plaatwerk
Nice :thumbup:

Worden de naden afgelast of maak je ze op een andere manier "benzine" dicht?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 juni 2009 22:24 #7 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic Nieuw plaatwerk
super zo als je dat doet:thumbup:
petje af hoor!!!
vindt het echt prachtig om te zien dat iemand van gewoon een stuk plaatstaal zelf zo iets kan maken.
ben benieuwd naar het eind resultaat
groeten marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 juni 2009 23:20 #8 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Nieuw plaatwerk
@ Geert, naden worden afgelast, dan wat vloeistof er in en dan evt lekken weer lassen

@ Marco, dank je, en het resultaat zien jullie nog, eventjes geduld [busje komt zo]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juni 2009 09:45 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Nieuw plaatwerk
Dat ziet er OK uit!
Doe je dit om meer ruimte te winnen in de kofferbak, of is je eigen tank rot en gebruik je toch nooit de volledige inhoud?

Ik ben zelf van plan om op die manier een brandstof catchtank te maken die weinig extra ruimte in neemt, maar die hoeft ook niet groter dan 1-2 ltr te zijn, dit om het "drooglopen" in bochten tegen te gaan.

Is nog wel toekomst werk, dus wanneer ik tijd vindt.....

In ieder geval keep us posted!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juni 2009 19:31 #10 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Nieuw plaatwerk

2 Fast 4 U schreef : ook ik kan een foutje maken
had de vulpijp aan de verkeerdekant gezet


Ik zeg niks: :lol::dork::lol:

Maar ik moet eigenlijk niet met je spotten: heb ooit zelf eens een fuseekogel langs de verkeerde kant in de A-arm geklopt. 8)7

Trouwens de herkomst van de vlotter is me nu wel duidelijk als ik zo eens naar de achtergrond op de laatste foto's kijk *O*

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juni 2009 19:41 #11 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Nieuw plaatwerk
En de reden dat de vulpijp eerst aan de verkeerde kant zat ook...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juni 2009 21:44 #12 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Nieuw plaatwerk

2 Fast 4 U schreef : ook ik kan een foutje maken
had de vulpijp aan de verkeerdekant gezet

Pecje schreef : Ik zeg niks: :lol::dork::lol:
Maar ik moet eigenlijk niet met je spotten: heb ooit zelf eens een fuseekogel langs de verkeerde kant in de A-arm geklopt. 8)7

GranTurismo schreef : En de reden dat de vulpijp eerst aan de verkeerde kant zat ook...

-O- :yes: ik ben elke minuut van de dag, dag in dag uit ladderzat Jealous

vandaag heb ik de tank af gelast en de naden wat weg geslepen volgende zet is het vullen met vloeistof en hopen dat mijn las kunsten dicht zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juni 2009 00:18 #13 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic Nieuw plaatwerk
Hoi vraagje :question:, heb je de tank gelast met formeergas erin om hem van binnen ook mooi mee te laten vloeien en om er zeker van te zijn hij dan ook echt dicht zit. wat betreft een catchtank bij een injectieombouw zie mijn topic bij benzinepomp en carburateur onder plaats bij benzinepomp bij injectiemotor. dit is een benzinepomp met voorraad reservoir waar de retour weer in stroomt die komt uit een tank van een A Omega.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juni 2009 21:06 #14 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Nieuw plaatwerk
Nee heb ik niet gedaan, had er niet aan gedacht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juni 2009 21:13 #15 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Nieuw plaatwerk
Krijg je straks geen problemen met de APK-keuring met een zelfgemaakte benzinetank?
In Nederland kunnen ze nl nogal streng zijn.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juni 2009 22:21 #16 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Nieuw plaatwerk
Ik zou het niet weten, maar het is niet de hoofd brandstof, dus ik ben niet verplicht om een benzine tank te hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.