AMP lampje

11 jan 2014 16:06 #1 door weijtens
AMP lampje werd gestart door weijtens
Nadat ik mijn dashboard heb vervangen en teruggeplaatst blijft het AMP lampje branden als de motor loopt.

Bij het omdraaien van het contact (eerste stand) brand zowel het amp lampje als het olielampje niet.

Mijn accu was van vanmorgen ook leeg.

Voordat ik het dashboard er weer uit haal, wat kan het probleem zijn?

Grt,

Jeroen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 jan 2014 17:11 #2 door agété
Beantwoord door agété in topic AMP lampje
Stekkertjes verkeerd om?

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 jan 2014 11:27 #3 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic AMP lampje
Kan los contact dit veroorzaken? Bv een aardestekker die contact maakt met de ampère klok?

De contacten naar de ampère klok heb ik volgens mij niet verwisseld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 jan 2014 13:56 #4 door agété
Beantwoord door agété in topic AMP lampje
Kijk eens met een multimeter wat-ie doet op de min en de plus bij contact aan zonder draaiende motor en met draaiende motor.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 jan 2014 15:32 #5 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic AMP lampje
Als het contact niet aanstaat (sleutels eruit) dan staat de naald van de ampèremeter net voorbij de 0-lijn.
Contact aan, dan gaat ie er net onder.
Zodra de motor draait geeft ie ca 3-4 aan.

Ondertussen is m'n accu weer leeg. :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 jan 2014 15:48 #6 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic AMP lampje
Hetgeen je beschrijft klopt. Als hij naar rechts uitslaat betekent het dat je accu oplaadt.
Even het volgende aannemen:
* alles werkte voordat je het instrumentenpaneel hebt vervangen.
* tijdens het ombouwen had je de accu losgekoppeld.
* zo ja dan kan het volgens mij alleen maar een massa probleem zijn en/of ergens een lekstroom.

Zo niet, dan kan er wel eens iets opgeblazen zijn.
Meet eerst eens na op je dynamo nog goed is (laadt de accu ook daadwerkelijk op bij draaiende motor). Is de accu niet kapot?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 jan 2014 22:15 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic AMP lampje
massakabeltje vergeten vast te maken?8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 jan 2014 07:38 #8 door agété
Beantwoord door agété in topic AMP lampje
Als je een multimeter hebt meet dan ivm die uitslag op de Amp.meter ook eens op de + en - bij contact uit...
Ik zit ook in de richting van Pecje te denken;lekstroom.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 jan 2014 10:02 #9 door Jos
Beantwoord door Jos in topic AMP lampje
lekstroom zou mogelijk door een massaprobleem (zie mijn eerdere opmerking) kunnen ontstaan, de stroom wordt dan vanaf de olietaster over de instrumenten weggetrokken waardoor de accu leegloopt
is overigens vrij makkelijk na te gaan: gewoon een massakabeltje vanaf bijvoorbeeld onderkant stuur tegen de ring in het dashboard van de desbetreffende meter houden

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 feb 2014 14:28 #10 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic AMP lampje
En ik kom er nog steeds niet uit.

Bij starten brand AMP lampje niet. Tevens geven de klokken geen oliedruk, toeren en tankinhoud.

Zodra ik gas geef en meer toeren maak schieten allen klokken in actie. Oliedruk werkt, toerental werkt en tankinhoud werkt. Ook gaat het AMP lampje branden.

Ik heb een extra massakabel gemaakt maar boek geen vooruitgang.

Als ik bij draaiende motor de voltage over de accu meet kom ik op ca 13.5 V

:crazy::crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 feb 2014 14:46 #11 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic AMP lampje
Plots toch gevonden...:starhit:
Zwart/rode. Draad zat niet goed vast.
Nu dash er terug in en dan hoop ik dat de accu niet meer leegloopt.

Grt Jeroen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.