benzinepomprelais getrouwd met dimlicht??

18 okt 2008 20:47 #1 door blauwmarc
benzinepomprelais getrouwd met dimlicht?? werd gestart door blauwmarc
Hoi,
niks hoi, fuck...
Heb deze week nieuwe koppeling gemonteerd en nu reageert de benzinepomp (relais) op mijn dimlicht/groot licht.
Ik word gek, wie weet wat de oorzaak is? De draad voor de oliemeter was los en heb ik weer bevestigd, nadat de accu hélemaal leeg was getrokken. (door het betreffende kabeltje????) Of is er wat aan de hand met het contactslot/ontsteking? :crazy::crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2008 13:03 #2 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic benzinepomprelais getrouwd met dimlicht??
Heb jij dan geen mechanische benzinepomp ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2008 17:43 #3 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic benzinepomprelais getrouwd met dimlicht??
nee, want het is een injectie!-O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2008 18:53 #4 door flyd
Beantwoord door flyd in topic benzinepomprelais getrouwd met dimlicht??

Origineel gepost door blauwmarc
Hoi,
niks hoi, fuck...
Heb deze week nieuwe koppeling gemonteerd en nu reageert de benzinepomp (relais) op mijn dimlicht/groot licht.
Ik word gek, wie weet wat de oorzaak is? De draad voor de oliemeter was los en heb ik weer bevestigd, nadat de accu hélemaal leeg was getrokken. (door het betreffende kabeltje????) Of is er wat aan de hand met het contactslot/ontsteking? :crazy::crazy:


Lijkt erop dat je met koppelingsplaat vervangen ergens een massadraad niet goed meer hebt zitten. Je krijgt dan de raartste dingen zou dit effe goed nazien:smirk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2008 20:22 #5 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic benzinepomprelais getrouwd met dimlicht??
tja, nadat de accu weer opgeladen is, is dat electrisch probleem voorbij. MAAR..... die ku-O-koppeling...
Hij maakt een slijpend geluid als hij "pakt". Het voelt in principe allemaal goed (de bediening/pedaal) en rijden doet hij ook. Alleen krijg ik hem nauwelijks in de versnelling, alsof de koppelingsplaat niet goed ontkoppeld wordt. Tijdens het rijden zelf lukt het wel met schakelen. Ik zie alleen de bui al hangen als ik bij het verkeerslicht groen krijg en ik krijg hem niet in de 1ste versnelling. Nu heb ik 4 angsten:
- het naaldlager is naar de kloten
- de koppelingsplaat zit toch verkeerd om gemonteerd
- de versnellingsbak zelf is kaputt
- de kabel van de pedaal naar de koppelingsarm is niet meer goed.

De laatste optie zou de fijnste zijn, de rest is kl-O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 okt 2008 22:38 #6 door a.smids
Beantwoord door a.smids in topic benzinepomprelais getrouwd met dimlicht??
Toch maar hoi,

Het slepende geluid kan een druklager zijn wat naar de kl-O-t'n is.

Het kan ook zo ver naar de kl-O-t'n zijn dat het volledig mee draait en nu ook je drukgroep naar de kl-O-t'n helpt.

Al met al zwaar...inderdaad waardeloos!

Als je met de injectie ook een 5 bak hebt ingebouwd leef ik helemaal met je mee want dat is echt een...rot klus.

Je weet dat de koppeling te stellen valt alleen geloof ik niet dat je daar het geluid mee wegkrijgt.

Waarom heb je niet meteen alles vervangen?
Drukgroep, druklager en koppelingplaat.

Ik weet niet wat er gebeurd als je de koppelingsplaat andersom monteerd. Ik kan me voorstellen dat dit niet eens past.

Ik wel eens gehad dat ik boutjes met te dikke kopjes had gebruikt voor het vliegwiel. Deze raakten de veertjes in de koppelingsplaat en gaven dus ook een slijpend geluid en ontkoppelde echt op het endje van de slag. Maar ik geloof niet dat je deze boutjes vervangen hebt. Toch?

Ik zou het afstellen eens proberen, voor zover je dat nog niet gedaan had.
Anders vrees ik dat er niets anders op zit...

Succes,

Allard.

Nur fliegen ist schöner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 okt 2008 23:58 #7 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic benzinepomprelais getrouwd met dimlicht??

Origineel gepost door a.smids
Toch maar hoi,

Je weet dat de koppeling te stellen valt alleen geloof ik niet dat je daar het geluid mee wegkrijgt.

Waarom heb je niet meteen alles vervangen?
Drukgroep, druklager en koppelingplaat.

Ik weet niet wat er gebeurd als je de koppelingsplaat andersom monteerd. Ik kan me voorstellen dat dit niet eens past.


Allard.

Bij afstellen gaat het geluid niet weg.

Ik heb alles vervangen, alles is gewoon nieuw.

Op de koppelingsplaat stond "kupplungsseite", die heb ik dus richting vliegwiel geplaatst. De plaat was overigens aan beide kanten vrijwiel identiek. Er was dus nauwelijks optisch verschil, beide kanten zijn gelijk uitstekend of vlak of hoe je het ook omschrijven wilt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 okt 2008 20:41 #8 door a.smids
Beantwoord door a.smids in topic benzinepomprelais getrouwd met dimlicht??
Hoi Marc,

Ik had niet anders verwacht dan dat je alles had vervangen:)

Als je het mij vraagt zou ik die tekst naar de drukgroep hebben gericht maar dat is mijn eerste ingeving.

Ik heb wat leeswerk gedaan en de instructies zeggen dat het uitstekende deel van de naaf aan de koppelingsplaat naar de versnellingsbak gericht moet zijn.
Ik kon niets vinden over naar welke kant de tekst dan zou moeten.

Hopelijk weet jij nog naar welke kant de naaf van de koppelingplaat uitstak.

Goeten en succes,

Allard

Nur fliegen ist schöner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.