Vocht in Klokje olie en temperatuur.

12 nov 2013 18:54 #1 door Duffy
Vocht in Klokje olie en temperatuur. werd gestart door Duffy
Ik heb sinds gisteren vocht (condens) in het middelste klokje van het instrumentenpaneel.

Geen druppels, maar een lichte mistige aanslag.

Eerst dacht ik dat het van de kachel kwam, maar ik vind het gek dat de andere klokjes het niet hebben.

Vandaar de vraag : heeft iemand dit ook ooit gehad en zo ja wat was het probleem.

Kwestie niets onnodig los te halen en te beschadigen.
De bevestiging van de klokjes is nogal kwetsbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2013 19:02 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Vocht in Klokje olie en temperatuur.
Heb ik ook, is de hitte uitstraling van o.a. de radio in combinatie met een hoge luchtvochtigheid, condens slaat dan neer in het relatief koude instrument.
Trekt weer weg als je een half uurtje rondrijdt.
Eventueel kun je het instrumentarium afschermen met (niet brandbaar) isolatiemateriaal, dan wordt het wat beter.

Trouwens: met dit weer moet je ook nier rondrijden met een GT. Op stal laten staan tot het weer zomer is, heb je ook geen last van de condensvorming *O*:lol:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2013 19:25 #3 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Vocht in Klokje olie en temperatuur.
Inderdaad, maar gisteren scheen hier de zon en was het lekker droog weer.

Dus nog even geprofiteerd van de gelegenheid.

Hij komt niet buiten als het regent .

grt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 nov 2013 20:56 #4 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Vocht in Klokje olie en temperatuur.
Ik heb het 2 keer gehad, trekt ook vanzelf weg. Toen werd ook al geopperd dat het van de radio afkomt, maar denk ook meer dat het de luchtvochtigheid en temp. verschillen zijn. Net zoiets als vocht op de ruiten, wat er afgelopen weekend weer was. Al met al, kan geen kwaad.

Ik heb de mijne vandaag ook pas met een dekentje toegedekt voor zijn winterslaapje ;)

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 nov 2013 08:23 #5 door blacky
Beantwoord door blacky in topic Vocht in Klokje olie en temperatuur.
Ook kan het helpen in de winter een vochtopnemer in de auto te zetten,
kijk wel regelmatig na of die niet vol zit !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2013 20:18 #6 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Vocht in Klokje olie en temperatuur.
Vandaag bij Heuts automaterialen gekocht: een Pingi vochtvreter . Was toevallig het krantje aan het doorlezen, daar ik een v-snaartje had besteld.

Heb deze nu in de Volvo gelegd, kijken of het werkt morgenavond. Laatste dagen erg vochtig weer en ik heb sowieso al last van wasemde autoramen bij beide auto's. Ik laat jullie weten of het werkt. Qua prijs (tot 1 december €7,95 ipv €9,95) en looks wel een aanwinst en daarbij ook herbruikbaar.

Kan volgens de verpakking naast de magnetron ook in de zon of op de verwarming uitgedroogd worden, maar duurt natuurlijk langer




Pingi auto ontvochtiger is de perfecte oplossing voor beslagen ruiten en andere vochtproblemen in uw auto, caravan of boot. Trekt het vocht als een magneer uit de lucht en houdt het veilig vast zonder kans op lekken.

Hoe werkt het?

Het product absorbeert het hinderlijke vocht uit de naaste omgeving en voorkomt condens. Bij verzadiging kleurt de unieke Pingi indicater van blauw naar roze, waarna het product kan worden herladen in de magnetron. Enkele minuten in de magnetron op 600 Watt en het opgenomen vocht zal op hygiënische wijze verdampen. Dit is een vochtopnemer die doet wat je van een vochtopnemer mag verwachten. Door de carbon-look uitstraling is het zelfs een optische aanwinst voor elk interieur.

- Met gepantenteerd vocht-indicator
- Lekt niet!
- Herlaadbaar in 6 minuten (+/- 600 Watt)
- Gaat jaren mee

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 nov 2013 20:50 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Vocht in Klokje olie en temperatuur.
indien de wagen binnen staat kun je gewoon de ramen opendraaien, meest simpele en effectieve oplossing
(moet ie wel in een droge ruimte staan)
voor de instrumenten is het een ander verhaal
het vocht wat opgesloten zit kan er niet uit
het condens verdwijnt als het interieur warmer wordt, maar het vochtgehalte blijft hetzelfde
de meeste onder ons zullen het jammer vinden om dat te doen maar een paar gaten boren in de wand van de meters zorgt ervoor dat er circulatie optreedt en het vochtprobleem verdwijnt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 nov 2013 09:47 #8 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Vocht in Klokje olie en temperatuur.
Ja dat kan kloppen.
Want ik heb het enkel in de temp/olie meter en dat is nu juist diegene die niet open geweest is.
De rest is al eens open geweest om te herstellen of schoon te maken.
Dus waarschijnlijk als ik nog eens veel tijd heb , het boeltje nog eens open doen metertje poetsen en klaar is kees.
Als je ze opendoet en daarna weer sluit dan is de luchtafdichting niet meer zo goed, vandaar dat de condens weg kan waarschijnlijk.

grt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 nov 2013 10:09 #9 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Vocht in Klokje olie en temperatuur.
hoe groter de luchtdoorlaat des te groter het effect:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.