Aller eerst bedankt voor de reacties.
De bovenste foto is van een instrumentenpaneel van een GT AL oud model (dus met rechthoekige controle lampjes.
De onderste foto is van een GT/j met ronde cotrole lampjes.
De bedrading voor het klokje had ik achteraf zelf moeten bedenken. Maar ik raakte verward door dat er drie draden heen gaan. Niet bij na gedacht dat er een voor de verlichting is.
Dus dat is wel te doen.
Nu is mijn idee om de originele amp/oliedruk meter uit het oude paneel te plaatsen in de nieuwere.
Maar zoals er op de foto's te zien is gaan er naar de versie van de GT/j drie draden. En de amp/oliedruk meter in het oude paneel heeft acht aansluit punten. voor zover ik kan beoordelen aan linker kant één voor de verlichting. rechts twee voor de waarschuwing lampjes. De bovenste twee zijn voor de amperé meter. Onder één voor de massa en twee voor de oliedruk meter.
Daarnaast is het ook zo dat er naar de stekkers (die naar de zekeringkast gaan) bij beide panelen verschillende aantal draden gaan.
Misschien is het toch handiger om nieuwe draden aan te leggen buiten de zekeringkast om. Met behulp van het electrische schema.
Zou de amperé meter aangesloten moeten worden over de accu of over de dynamo?