Olie druk en Ampére meter

01 jan 2010 20:37 #1 door GT Rai
Olie druk en Ampére meter werd gestart door GT Rai
Hallo,
Ik wil graag mijn olie druk en accu lampje vervangen voor een olie druk en ampére meter. Wie heeft hier ervaring mee? En wat voor een aanpassingen moet ik doen? Aan bijvoorbeeld kabelboom/zekering kast. Wat moet ik voor de olie druk in het motor blok plaatsen en waar? Het gaat om een 2.2 rekord motor.
Verder wil ik ook graag een klokje plaatsen. Hoe kan ik dat het beste doen? Wat Betreft de bedrading.

Groet GT Rai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2010 23:07 #2 door john
Beantwoord door john in topic Olie druk en Ampére meter
Vanaf 30 januari gaat gans het dashboard eruit bij mij,klokje werkt nog niet,olie en ampere wel,zal een paar fotos trekken :D


Bewerkt door GranTurismo. Reden: overbodige quote.

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2010 10:48 #3 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Olie druk en Ampére meter
Olie druk meter wordt geplaatst waar de oliedruk schakelaar nu zit, aan de uitlaat zijde, de schakelaar er uitdraaien en de drukmeter/schakelaar indraaien denk wel om een pakking ring te monteren draad van oude schakelaar op de nieuwe drukmeter/schakelaar steken en een draad van de drukmeter/schakelaar naar de meter trekken, maar dat staat vast wel in de montage blad die je bij de meter krijgt,
Voor je klokje moet je gewoon een draad met constante 12V naar de klokje trekken en een draad naar massa, en klaar is Kees, of in jou geval GT Rai :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2010 22:35 #4 door GT Rai
Beantwoord door GT Rai in topic Olie druk en Ampére meter
Aller eerst bedankt voor de reacties.






De bovenste foto is van een instrumentenpaneel van een GT AL oud model (dus met rechthoekige controle lampjes.
De onderste foto is van een GT/j met ronde cotrole lampjes.

De bedrading voor het klokje had ik achteraf zelf moeten bedenken. Maar ik raakte verward door dat er drie draden heen gaan. Niet bij na gedacht dat er een voor de verlichting is. 8)7 Dus dat is wel te doen.

Nu is mijn idee om de originele amp/oliedruk meter uit het oude paneel te plaatsen in de nieuwere.
Maar zoals er op de foto's te zien is gaan er naar de versie van de GT/j drie draden. En de amp/oliedruk meter in het oude paneel heeft acht aansluit punten. voor zover ik kan beoordelen aan linker kant één voor de verlichting. rechts twee voor de waarschuwing lampjes. De bovenste twee zijn voor de amperé meter. Onder één voor de massa en twee voor de oliedruk meter.

Daarnaast is het ook zo dat er naar de stekkers (die naar de zekeringkast gaan) bij beide panelen verschillende aantal draden gaan.

Misschien is het toch handiger om nieuwe draden aan te leggen buiten de zekeringkast om. Met behulp van het electrische schema.

Zou de amperé meter aangesloten moeten worden over de accu of over de dynamo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 jan 2010 12:45 #5 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Olie druk en Ampére meter
Dat ligt eraan wat je wil meten, de totale stroom verbruik, dan sluit je de meter in serie met de dynamo, wil je de stroom van en naar de accu meten dan zet je de meter in serie met de accu, of wil je het verbruik zonder accu dan sluit je de meter aan in serie met de draad die naar binnen gaat richting zekeringen kast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.