benzinetank- / temperatuurmeter

26 okt 2010 12:40 #21 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic benzinetank- / temperatuurmeter
Als je zeker weet dat het aan de meter ligt en niet aan de vlotter, dan heb ik nog wel een meter voor je liggen.
Wissel je hem gewoon uit en ben je klaar.
Vaker gaan de vlotters stuk, deze heb ik niet meer liggen, op 1 nieuwe welke ik in de mijne nog moet inbouwen na.
Deze is niet te koop :no:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 okt 2010 13:22 #22 door a3aan
Beantwoord door a3aan in topic benzinetank- / temperatuurmeter
Oh, zit er niks anders tussen de meter en de vlotter in dan? Zo'n meter heb ik nog wel.. Ik had vernomen dat er een apart stukje electronica tussen zat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 okt 2010 01:27 #23 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic benzinetank- / temperatuurmeter
Hetgene waar jij op doelt is de weerstandsdraad deze zit IN de vlotter ingebouwd, er moet ergens een afbeelding staan van de vlotter opengemaakt.
De vlotter glijdt naar boven of beneden afhankelijk van de inhoud van de tank, hierdoor geeft de draad een lagere dan wel hogere weerstand. Deze draad wil wel eens breken of losgaan waarbij deze meestal wel kontakt blijft maken maar een verkeerde stand aangeeft, bij mij gaf hij nog 1/3 tankinhoud aan, maar ik stond mooi met een lege tank aan de kant vd weg 8)7
Ook wil hij dan een schommelende naald weergeven omdat hij als t ware in de vlotterkamer los aan t bengelen is.
Komt dit bekend voor? Dan is t probleem waarschijnlijk je vlotter.
Heb je een andere meter liggen, sluit je die gewoon aan om te zien of t wat uitmaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 okt 2010 01:35 #24 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic benzinetank- / temperatuurmeter
In het begin van dit topic staat het allemaal ook al beschreven incl een foto van een opengewerkte vlotter, hoop dat het nu wat meer duidelijkheid verschaft, je beschrijft zelf precies wat ik net beschreven heb....

Mijn gevoel zegt dus gewoon tankvlotter defect.
Ik denk dat hem er gewoon even uit moet halen en open moet maken.
Aan de onderkant zit een moertje (denk om de borgingsring) deze loshalen en schuift de "koker" er zo af.
Dan zie je meteen of deze stuk of heel is.

Vervelende is wel dat je het van binnenuit de auto moet doen, dus je zult reservewiel en plaat bovenop de tank moeten verwijderen om erbij te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 okt 2010 08:31 #25 door a3aan
Beantwoord door a3aan in topic benzinetank- / temperatuurmeter
Ja ik zie het nu wat je bedoelt.. is inderdaad te zien op de foto.. ik zie 't nu pas.. wat een fragiel draadje :crazy: . Dank je voor je toelichtingen, duidelijker had ik me niet kunnen wensen. Ik maar denken dat het een ingewikkeld systeem was.

:info:weer wat wijzer

ff Kijken of ik nog zoiets heb liggen, kan ik hem meteen (laten) vervangen. 't Echte werk zal 'm erin gaan zitten er bij te komen inderdaad. Ik hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 okt 2010 12:18 #26 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic benzinetank- / temperatuurmeter
Ik had toen in de mijne het draadje opnieuw gesoldeerd, let erop dat deze iets onder spanning staat!
Heeft een tijdje goed gewerkt, maar probleem kwam weer terug.
Weer losgeschoten bij soldering 8)7
Misschien zijn mijn soldeerkunsten niet je van het......
Maar kon een splinternieuwe kopen en moet hem nu nog steeds omwisselen.
Ik moet er gewoon ff een paar uurtjes vooruit trekken, dan is t weer ok.

TIP: bestel alvast een nieuwe tankvlotterpakking, kost niet al teveel, maar heb je zeker nodig om t ptoject af te maken:exclamation:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.