Geen vonk op de bougie

01 juni 2013 14:48 #21 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Geen vonk op de bougie
Heb de bobine van een manta waar het blok ook uitkomt.
Deze is dus geschikt voor 12 volt >>

Bij mij draaide de startmotor en ook vonken op alle bogies.
Heb geen brandstof bij de injectors.

De aanvoer moet toch op het blokje / klep waar ook luchtslangetje op zit ?

bosch 647 ???
Wat is dit voorn ding.
brandstof op ingang maar geen brandstof die verdeeld wordt ??. Zal eens zoeken moet er nog een hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2013 17:56 #22 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Geen vonk op de bougie
De bobijn testen is het volgende wat ik ga doen, maar heb nu eventjes iets anders te doen.

Als je toch nog een draag moet voorzien, vanaf welk punt op de startmotor moet die dan vertrekken naar de bobijn ?

Bedankt voor de reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juni 2013 20:47 #23 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Geen vonk op de bougie
startmotor kent vier aansluiting op het relais
naast de twee (grote) aansluitpunten voor accu en en draad die de startmotor ingaat, horen er ook nog twee lipjes te zitten voor activeren van het startrelais (punt 50) en de zwarte draad die naar de bobine hoort te lopen (punt 16)
zie ook het bedradingsschema
deze wordt zoals eerder gemeld enkel geactiveerd als de startmotor ronddraaid en er dus meer stroom door de bobine gevraagd wordt
zit er geen vierde aansluitng op het relais dan heb je niet
de juiste startmotor gemonteerd en zul je en extra draad moeten trekken vanaf punt 50
de spanning wordt dan via je "startdraad"geleverd
dit geeft hetzelfde effect


bij het bijgaande voorbeeld is het het punt15a
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2013 13:29 #24 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Geen vonk op de bougie
Geraak er maar niet uit. Krijg motor maar niet aan de praat.

Is er iemand (Niet al te ver uit de buurt van Diest (B)) die ook met een L jetronic systeem rijdt en bij wie ik eens kan komen zien hoe hij de aansluitingen gemaakt heeft ?

Ik wil er gerust wat afstand voor afleggen, maar liefst niet bovenaan in NL.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2013 08:39 #25 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Geen vonk op de bougie
Hoera, GT draait en dit dankzij Geert. (GVY)
Zondag bij hem mogen langsgaan en buiten de goede ontvangst, een uitgebreide uitleg gekregen en een toertje gedaan met zijn GT en zijn ESPRIT. Tof.
Had het hier al eens gelezen en nu zelf ervaren : Geert zou zijn hele GT demonteren om je alles te laten zien en je zo te kunnen helpen.
Kan nu beginnen met alles terug te plaatsen wat ik tijdelijk verwijderd had om makkelijk te kunnen werken.
Nogmaals bedankt Geert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2013 16:37 #26 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Geen vonk op de bougie
Hallo JP,

Graag gedaan. t'was aangenaam kennismaken .
Ik ben blij dat je GT draait, want niets is frustrerender dan stilvallen op een elektrisch probleem, waardoor de motor niet start.
T'zou niet de eerste oldie zijn die hierdoor aan de kant en in de vergetelheid komt en elke GT erbij op de baan is mooi.

Het elektrisch schema, bij mij thuis aan de muur, waarop duidelijk de connectoren enz stonden vind je hier terug:

electrisch schema


Wel grappig :
Ipv [censuur]a , schrijf je beter prostitueea, want de censuur op de taal op het forum draait soms een beetje overuren :lol:


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2013 23:40 #27 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Geen vonk op de bougie

gvy schreef : Wel grappig :
Ipv [censuur]a , schrijf je beter prostitueea...
Geert


_O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 jan 2014 21:48 #28 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Geen vonk op de bougie
Inmiddels ontsteking ingebouwd na wat problemen wat betreft aansluiten
loopt de motor vrij goed op een cilinder na.
Motor schut af en toe de kleppen moeten nog een keer goed gesteld worden.
Geert(gvy) bedankt voor de info.

Groetjes:lol:
Carlo.

Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2014 11:12 #29 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Geen vonk op de bougie
GT tijdje geleden draaiend weggezet. Wil hem nu starten. Start alsof de batterij bijna leeg is. Andere batterij genomen die zeker goed is, blijft draaien alsof er onvoldoende stroom komt.
Heb zelfs een reserve starter geplaatst. Nog niks veranderd.
Heeeeelp.
:sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2014 12:55 #30 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Geen vonk op de bougie
Massa kabel goed nazien, als test effe kabel rechtstreek van accu op - startmotor. dan testen.

Effe met schoevedraaier + doorlussen ( starten ). contact slot slecht gebeurt vaker .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2014 14:03 #31 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Geen vonk op de bougie
Thx Flyd, maar lijkt allemaal ok.
Als ik de test met de schroevendraaier doe krijg ik precies hetzelfde als dat ik met contact zou starten, namelijk een moeizaam ronddraaiende motor.
Ik had daarstraks de vier bougies eruit gedaan en toen contact gemaakt. Toen draaide alles wel goed rond. Heeft dan natuurlijk geen druk.
Zeg het er maar even bij, is een 2.0 met injectie. L-jetronic.
Pffff. :sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2014 14:15 #32 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Geen vonk op de bougie
Dat is wel een vreemd probleem zeg. Ik hoop dat onze experts hier een oplossing weten voor je!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 okt 2014 00:49 #33 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic Geen vonk op de bougie
Blijkbaar een alleenstaand geval.

:sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 okt 2014 08:45 #34 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Geen vonk op de bougie
dacht het niet

langzaamdraaiende startmotor wordt veroorzaakt door te lage spanning of een defect in de startmotor zelf
ga ervan uit dat je het eerste grondig gecheckt hebt;
blijft het tweede over.
een startmotor die moeizaam ronddraait heeft een versleten bronzen bus. Hierdoor loopt het anker tegen de buitenmantel aan
Vroeger kon je ze los bij de revisie kopen.
Helaas zijn ze tegewoordig niet zo happig meer.
Kostte maar een paar euro
Met werk van een paar uurtjes liep het ding weer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.