Kerven op de pully

01 sept 2013 20:34 #1 door Carlo
Kerven op de pully werd gestart door Carlo
Hallo,

Op de pully van mijn 2.0e blok zitten 2 inkervingen.
Welke moet ik hebben een daarvan was al licht wit heb ik wat witter gemaakt.
Tijdens de keuring hebben ze de ontsteking op CO afgesteld.
Maar kwamen de tekens niet meer met elkaar overeen.
Zet ik ze met de lamp gelijk en ik rij een stuk heb ik tijdens het optrekken een knikker geluid in de motor.
Op CO afstellen niet.
Heeft iemand hier een verklaring voor.
Groetjes
Carlo.
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 sept 2013 21:13 #2 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Kerven op de pully
Moet je eens kijken aan de uitlaat zijde aan de achterkant van de motor, daar is een luikje als je met de lamp daar schijnt, als de motor loopt, zie je een bolletje op de vliegwiel en een pijltje op de blok als de pijl op het bolletje wijst dan is je ontsteking goed zo niet dan moet je de bout van het borgplaatje van de verdeler iets losdraaien en de verdeler links of rechts om draaien tot het pijl en het bolletje weer bij elkaar zijn dan pas staat je ontsteking goed.

Zorg wel eerst dat de de bougies goed zijn afgesteld 0.7 mm en schoon zijn en de klepspeling goed is, in en uitlaat speling is 0.30 mm [bij LPG 0.35] afstellen bij een warme motor

Carlo schreef : Zet ik ze met de lamp gelijk en ik rij een stuk heb ik tijdens het optrekken een knikker geluid in de motor.


Dit wordt pingelen genoemd en is een teken dat je of de verkeerde brandstof gebuikt eentje met een te laag octaan gehalte of je ontsteking is verkeerd af gesteld. Je hebt, wat je geschreven heb, een 2.0 E motor je moet super plus tanken [98 RON].

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 sept 2013 09:43 #3 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Kerven op de pully
Het zijn hydraulische kleppen stoters die moet ik eerst afstellen?
Deze tekst heb op het opel forum gevonden:

Dit kan alleen met lopende motor, motor dus eerst warmdraaien , daarna kleppendeksel eraf en over het voorste gedeelte waar dus het ketting zit moet een kapje over, anders wordt het 1 groot oliebad.Wat je ook kan doen is een oud kleppendeksel pakken en daar de bovenkant afslijpen muv. het voorste stuk waar de ketting zich bevind.Hydraulische stoters: per tuimelaar, voorzichtig de moer los draaien totdat de tuimelaar begint te klapperen, daarna voorzichtig weer vastdraaien totdat het geklapper ophoud. Daarna de moet 3x een kwartslag vastdraaien.Dit proces dus 8x herhalen, doe het rustig aan want anders slaat je motor af.2e punt is dat dit eigenlijk om de 70.000Km moet gebeuren, dan moeten ze nagesteld worden.

Zal hem op het vliegwielhuis afstellen kijken of dat beter gaat.
Ga daar morgen ff mee aan de slag.:)

Groetjes.
Carlo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 sept 2013 10:23 #4 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Kerven op de pully
De knikkers komen inderdaad van 95 ipv 98 tanken. Ik heb het op het begin ook gehad, daar de vorige eigenaar zei dat 95 ook geen probleem was. Een keer 98 er bij optanken was al geen probleem meer. Was zo ongeveer 97 toen de nieuwe mengeling, dus Shell V-Power zou ook nog kunnen, daar dat een RON97 is.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 sept 2013 14:14 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Kerven op de pully
Zoals het in de groene tekst staat zo deed ik het ook altijd. Midlock heeft een spat-deksel voor over de ketting.
Het Toolnr. is OP/RK/TOP
Zie ook deze pagina.
Overigens staat in de rubriek Downloads hoe je kleppen moeten stellen, Hydraulisch en vast .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 sept 2013 19:05 #6 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Kerven op de pully
Mannen bedankt,

Wat is dit toch en fantastisch forum.
Laat me weer horen als ik weer eens een keer vast loopt.

Groetjes
Carlo.:lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.