Uitpluizen Kabelboom

18 juni 2014 00:27 #1 door tom_laan
Uitpluizen Kabelboom werd gestart door tom_laan
Het nieuwste project (buiten het opbouwen van de vooras) is het uitpluizen van de kabelboom. Deze werd mooi in zak zonder labeltjes meegeleverd.

Ik heb zelf nog nooit meer dan een stroomkabeltje getrokken in huis. Ik heb het nieuwe PDF schema van de US GT erbijgepakt. Deze is het meest duidelijk voor leken.

Ik ben nu begonnen met de kabelboom voor het instrumentenpaneel.



Na een avondje prutsen heb ik alle stekkertjes aangesloten en deels doorgemeten.



Ik heb daarbij enkele vragen:
Waar is onderstaand stekkertje voor?


Waar gaat deze dikke bruine kabel aan vast, de carrosserie? Of bij een bout bij de stuurkolom?


Waar zijn de 2 pinnetjes aan de rechter kant voor op de onderste schakelaar unit? Deze staan niet op het elektrisch schema en heb geen kabels over die daarop passen.


Als laatste nog de vraag, wat moet ik gebruiken om de kabels te binden? Ik wil de grijze rommel eraf halen en alles opnieuw netjes samen vast maken. Gewoon met electrische tape inwikkelen of is er een betere manier?

Alvast bedankt dat ik jullie breinen mag raadplegen!! :bigsmile::bigsmile:

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juni 2014 17:44 #2 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Uitpluizen Kabelboom
Witte stekker aan knipperlichtrelais ( deze mis je nog onderaan voet dashbord ). Bruine kabel is volgens mij kabel die op orginele autoradio zat massa.

Met opbinden kabels oppassen dat je het nog wel weer monteren kunt ( gafbij mij wat probleempjes.

Succes:thumbup::smirk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 juni 2014 01:23 #3 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Uitpluizen Kabelboom
Okidoki thanks voor de tip! Ik heb alles omwikkeld terwijl t vast zat.

Weet iemand nog antwoord op laatste vraag in eerste post mbt die 2 extra puntrn.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 juni 2014 07:11 #4 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Uitpluizen Kabelboom
Volgens mij als je extra schijnwerpers monteerd ( zijn bij mij ook niet aangesloten ) zie symbool op voorzijde unit. Er zijn verscillende units in omloop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 juni 2014 22:39 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Uitpluizen Kabelboom

tom_laan schreef :
Waar gaat deze dikke bruine kabel aan vast, de carrosserie? Of bij een bout bij de stuurkolom?




bout stuurkolom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 juni 2014 09:08 #6 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Uitpluizen Kabelboom
Thanks jos!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juni 2014 18:34 #7 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Uitpluizen Kabelboom
Hoi Heren!

Ik heb ondertussen alles gelabeld van de kabelboom, onzin kabels die niet op het schema zitten eruit gehaald en nu heb ik een vraag:

Heeft iemand hier ervaring met het ombouwen van de verlichting van US naar EU? Zoja, wat komt daar bij kijken, waar moet ik op letten? Ben ik beter af voor 170 euro een EU kabelboom voor de voortrein te kopen?

Groetjes
Tom

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juli 2014 19:26 #8 door Opel16V
Beantwoord door Opel16V in topic Uitpluizen Kabelboom
Als je gt origineel blijft kun je beter kabelboom laten komen,

Tenzij je graag zelf iets wil fabriceren:exclamation:

Voor 170 kun je het zelf niet maken, inclusief factor tijd.

Is mijn mening

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 juli 2014 09:31 #9 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Uitpluizen Kabelboom
Ja das waar. Maar weer eens 170 euro.. het tikt behoorlijk aan. Ik ben erachter dat je gewoon de kabeltjes van de knipperlichten en de verstralers kan omwisselen op de zekeringkast. Enige wat ik nu mis is stadsverlichting.

Weet iemand toevallig hoe het zit met knipperlichten met een enkele gloeilamp en een dubbele? Mijn pa heeft vroeger in zijn EU 69'er dubbele lampen gehad in de knipperlichten. Echter kan ik geen enkel elektrisch schema vinden waar ik dit in terug zie. Iemand ervaring hiermee? Want die dubbele verlichting zou de stadsverlichting zijn.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 juli 2014 20:28 #10 door damster
Beantwoord door damster in topic Uitpluizen Kabelboom
Ik heb nog een schema met twee draden op de voorste knipperlichten.
Helaas heb ik het niet duidelijker, maar beter wat als niks.

Groeten,
Jakob

12801Opel_GT_Schematic.pdf (339.4 KB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2014 11:46 #11 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Uitpluizen Kabelboom
hoi, ja die ben ik aan het gebruiken. Maar die twee kabels is niet wat ik bedoel want die is namelijk op één connector aangesloten en niet twee. Die lust gewoon door naar de turn lamp. Ik heb een knipperlicht unit waar een lampje in gaat met 2 aansluitingen zoals de remlichten achter.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2015 01:37 #12 door Wim_AU
Beantwoord door Wim_AU in topic Uitpluizen Kabelboom
Hoi Tom,

Ik wil hetzelfde doen voor mijn verstralers. Momenteel fungeren ze als richting aanwijzers. Welke kabeltjes heb je precies omgewisseld?
De kabeltjes die van de schakelaar naar de zekering kast gaan of degene die van de zekering kast naar de verstraler gaan?
Helaas is het pdf document in deze discussie niet meer beschikbaar.

gr.

Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2015 21:43 #13 door damster
Beantwoord door damster in topic Uitpluizen Kabelboom
Hallo
Hierbij nogmaals de pdf

Groeten Jakob

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Deze gebruikers zeggen dank u: tom_laan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2015 14:54 #14 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Uitpluizen Kabelboom
Hoi Wim,

Ik heb twee kabels op de zekeringkast (4 in totaal). Ik zou ff moeten opzoeken welke dat waren.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2015 14:58 - 28 feb 2015 14:58 #15 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic Uitpluizen Kabelboom
Wat ik zo uit t schema haal staan bij usa de knipperlichten op nr 1. Echter is dat de dagrijverlichting bij eu. Deze zit op nr4. Je moet dus aan beide zijden (L + R) nr 4 en nr 1 omwisselen.

Let wel er zitten 3 kabelsop de punten en maar 1 moet verwisseld worden.

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.