Achterruitverwarming

24 jan 2016 16:29 #1 door Esdoorn
Achterruitverwarming werd gestart door Esdoorn
Vraag: moet de achterruitverwarming het alleen doen -zoals bij mij het geval is- bij draaiende motor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 jan 2016 23:30 #2 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Achterruitverwarming
Alleen bij een draaiende motor werkt de achterruit verwarming
Omdat er teveel stroom wordt gevraagd en anders je accu te snel leeg is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 jan 2016 17:31 #3 door Esdoorn
Beantwoord door Esdoorn in topic Re:Achterruitverwarming
Oké. Ik dacht al dat het zo iets moest zijn. Nu weet ik 't zeker, dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 jan 2016 10:23 #4 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Re:Achterruitverwarming
achterruitverwarming zit geschakeld op contact
motor hoeft dus niet te lopen
trekt inderdaad veel stroom maar met een volle/goede accu is dat niet zo'n probleem
het enige punt is dat anders als bij moderne auto's er geen automatische afslag op zit en je eraan moet denken om de schakelaar op tijd uit te zetten :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 jan 2016 15:24 #5 door fleur59
Beantwoord door fleur59 in topic Achterruitverwarming
De stuurspanning voor het relais van de achterruitverwarming komt vanaf de dynamo of alternator zoals dat ding officieel genoemd moet worden als alle draden dus aangesloten zitten volgens het originele schema kan de achterruitverwarming alleen werken bij lopende motor en voldoende laadspanning.
Deze gebruikers zeggen dank u: JefDeKinder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 jan 2016 18:45 #6 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic Achterruitverwarming
Klopt alleen via de dynamo/ lopende motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 jan 2016 21:08 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Achterruitverwarming

fleur59 schreef : De stuurspanning voor het relais van de achterruitverwarming komt vanaf de dynamo of alternator zoals dat ding officieel genoemd moet worden als alle draden dus aangesloten zitten volgens het originele schema kan de achterruitverwarming alleen werken bij lopende motor en voldoende laadspanning.



komt inderdaad van de dynamo
maar zoals je op het schema kunt zien komt de stroom van punt 30 op de dynamo die rechtstreeks in verbinding staat met de pluspool van de accu
hier staat dus altijd spanning op ook zonder lopende motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 jan 2016 14:07 #8 door fleur59
Beantwoord door fleur59 in topic Achterruitverwarming
Nee Jos, je vergist je met B+ en D+ de spanning komt van D+ de spanning waar ook het laadstroomcontrolelampje van uit gaat. Is een Opel dingetje alleen een onbeslagen ruiten bij lopende motor ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 jan 2016 16:14 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Achterruitverwarming
Hoe kan ik een achterruit verwarming testen als de ruit los ligt?
Millimeter? Hoeveel weerstand zou ik moeten meten?
Kan ik hieruit ook opmaken of er 1 of meerdere "draadjes" in de ruit defect zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 jan 2016 20:09 #10 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic Achterruitverwarming
Gewoon de stroom op de ruit zetten op 2 punten en dan met je adem er op blazen zie je zo welke draadjes doorgebrand zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.