Losse draad met weerstandje

17 feb 2008 18:17 #1 door Peter uit IJsselstein
Losse draad met weerstandje werd gestart door Peter uit IJsselstein
:question:
Ben vandaag bezig geweest om de bedrading rondom het dashbord een beetje te fatsoeneren en wat draadjes te vervangen. Heeft wel gewerkt, want nu doen de onderste lampen aan de voorkant het ook weer.

Alleen ben ik iets anders tegen gekomen, een losse draad die onder uit het dashbord vandaan komt (rechts van de radio) met aan het uiteinde een weerstandje.
Waar zou dat van kunnen zijn?
De klok en de sigaretten aansteker doen het niet, misschien is het daarvan.
Heeft iemand enig idee?
:question:

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2008 21:05 #2 door a.smids
Beantwoord door a.smids in topic Losse draad met weerstandje
Hoi Peter,

Heb even snel het schema nagelopen maar kan niet 1, 2, 3 een weerstandje vinden.

Even wat vragen van mijn kant:
Wat voor kleur(en) heeft het draadje waar de weerstand aan zit?
Kun je zeggen of het draadje origineel in de GT hoort?
Waar komt het vandaan zover je het kunt volgen?

Ik kan mij voorstellen dat iemand een weerstand gebruikt om een LEDje te laten branden op 12V i.p.v. een lampje.

Wacht je antwoorden even af...


Groeten,

Allard.

Nur fliegen ist schöner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 feb 2008 21:23 #3 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic Losse draad met weerstandje
Hallo Allard,
Bedankt voor je reaktie.
Ik ben gelijk gaan kijken.
- kleur van de draad is grijs met gele streep
- geen idee of het draadje er origineel in hoort
- het draadje loopt weg vanaf de bijrijderskant linksonder het handschoenenkastje naar het midden onder het dashbord richting de schakelaar waar ALARM op staat
Ik hoop dat je er iets mee kunt....
Het beste met de schouder.
grtn,
Peter

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 feb 2008 19:30 #4 door a.smids
Beantwoord door a.smids in topic Losse draad met weerstandje
Hoi Peter,

Ik heb het schema geruime tijd nagelopen maar kan nergens een grijs-gele draad terug vinden. Ik ben er daarom ook redelijk van overtuigd dat het niet origineel in de GT hoort.

Zou je een foto van het weerstandje kunnen posten of mailen?
Misschien dat dat de bedoeling ervan verduidelijkt.

Er is misschien een origineel draadje verlengt met de grijs-gele maar dan zul je het tot het begin moeten volgen om te weten welke.

De sigaretten aansteker heeft zeker geen weerstand nodig en ik verwacht de klok ook niet dus wat de bedoeling ervan is????

Bedankt, het gaat steeds beter met de schouder maar de duur van het herstel valt me erg tegen.

Groeten,

Allard.

Nur fliegen ist schöner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 feb 2008 20:10 #5 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic Losse draad met weerstandje
Allard,
Ik mail je een foto.
Bedankt.
grtn,
Peter

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2009 13:38 #6 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Losse draad met weerstandje
Ik weet niet of dit al opgelost is, maar er zit in je blower van je kachel een weerstand draad, dit om hem langzamer te laten draaien.
De snelle stand is eigenlijk de normale snelheid van de blower en in de langzame stand gaat deze door een weerstand heen zodat de snelheid vertraagd wordt.
Vaak zijn deze stuk, waardoor de blower dan alleen maar snel (=normaal dus) kan draaien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 mei 2009 19:42 #7 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic Losse draad met weerstandje

GTvirus schreef : Ik weet niet of dit al opgelost is, maar er zit in je blower van je kachel een weerstand draad, dit om hem langzamer te laten draaien.
De snelle stand is eigenlijk de normale snelheid van de blower en in de langzame stand gaat deze door een weerstand heen zodat de snelheid vertraagd wordt.
Vaak zijn deze stuk, waardoor de blower dan alleen maar snel (=normaal dus) kan draaien


Bedankt voor je reaktie.
Ik ben er verleden week achter gekomen wat dat draadje is toen ik het dashbord los had.
Het zorgde voor stroom naar een rood lampje wat rechts naast het kachel paneel gemaakt is.
Dat lampje is de indicatie van de alarm installatie die ik er reeds uit gehaald had.
Tenminste de meeste draden en lampjes (zoals ook naast het deurslotknopje), zijn weg.

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2009 00:01 #8 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Losse draad met weerstandje
Je weet nooit wat er in t verleden alllemaal aangekloot is met auto's, aftermarket alarm, radio's en versterkers en dan vaak ook nog met 2 aderige verlengsnoer kabeltjes ook.
Heb toen voor de mijne een hele nieuwe kabelboom laten maken, gelijk voor 2.4 motronic motormanagement erin.
Werkt een heel stuk makkelijker kan ik je verzekeren.
Alle kleuren zijn als origineel, alleen hebben de meeste een dikkere diameter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.