Wegens ziekte (van mij, niet mijn GT), heeft de mijne 5 jaar stil gestaan. Vandaag voor het eerst weer eens gekeken of er nog leven in zat. En helaas maar niet onverwacht: nee. Helemaal niets.
Dus eerst maar even de accuspanning gecontroleerd. 0,0 volt. Dat is wel heel erg weinig, maar niet geheel onverwacht.
Goed, powerblok aangesloten. Resultaat: storingsled gaat branden. Hmm.
Voor de zekerheid de accu maar even helemaal afgekoppeld en de weerstand tussen massa en de 12V lijn gemeten: 0 ohm. En dan niet ongeveer 0, maar echt helemaal plat nul 0 zero.
Dus blijkbaar is er de afgelopen jaren ergens een flinke kortsluiting in geslopen.
Mijn plan is nu onder het dashboard te kruipen, daar ergens de meter op aan te sluiten en dan 1 voor 1 de zekeringen los te halen totdat er een meetbare weestand verschijnt. Daarna zou ik in ieder geval moeten weten waar ik de kortsluiting ergens zou moeten zoeken.
Ben ik zo goed bezig of heeft iemand een veel slimmer plan? Ik heb zo het schema niet bij de hand, maar zitten er misschien nog ergens condensatoren die het kunnen hebben opgegeven?
Ik roep maar wat, als iemand een idee heeft, laat het weten.