Ze zegt geen vroemvroem

26 mei 2009 22:35 #1 door john
Ze zegt geen vroemvroem werd gestart door john
Na een tijdje te hebben gespaard voor een nieuwe starter, heb ik deze derin gestoken en deze werkt volledig( want tis den originele die eruitkomt die gereviseerd is) maar zoals de titel vermoede de gt zegt nog altijd geen vroem vroem.

Ik heb zowat alles gecontroleerd maar geraak er niet aan uit.
De batterij werkt nog (getest door eens startkabels te zetten op de + en - van de batterij en hem zo proberen te starten met een andere auto),bobijn leeft nog volledig(uitgemeten),ontsteking ook(gaan nog mooi open en toe en staan in de juiste volgorde),bij mijn weten startcontact ook en de motor staat niet vast, het enige rare dat ik opgemerkt heb is dat vanaf ik mijn sleutel omdraai dat mijn startmoteur 12volt krijgt,zonder dat ik effectief start, dus maw dat mijn startmoteur continu 12 volt krijgt en dus continue staat mee te draaien.Het andere rare is dat mijn andere klem ( + na contact) ook 10.65 volt heeft (deze is bij mijn weten niet echt de bedoeling).

Ik heb echt geen flauw idee meer wat ik kan doen behalve elk draadje eens mooi afteschuren en overal nieuwe klemmetjes te steken.

Iemand enig idee tegen mij hebben ze nog gezegd vermits het een oldtimer is ,zal er altijd iemand voor u zijn geweest die wss ergens een overbrugging heeft gemaakt,maar dit zou ik dan toch gezien hebben ?

Kheb echt geen idee meer :crazy:8)7

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2009 00:18 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Ze zegt geen vroemvroem
Het elektrische gedeelte van je kontaktslot kan problemen geven. Deze willen wel eens stuk gaan en sluiting maken met gevolg dat in de 1e stand je startmotor al gaat draaien en hierdoor ook snel stuk gaat.
Door het kontakt slot gaat de volledige stroom van de startmotor, waardoor deze stuk wil gaan, de meeste worden dmv een relais omgelegd zodat er door het kontaktslot minder stroom(ampere) gaat.
Wat ook wel gebeurt is een drukknop plaatsen voor te starten en het kontaktslot alleen gebruiken om kontakt te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2009 06:19 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Ze zegt geen vroemvroem
In de rubriek downloads kun je een bestand downloaden om te controleren hoe de staat van je contactslot is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2009 09:43 #4 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Ze zegt geen vroemvroem
Hi John,

john schreef : ... bobijn leeft nog volledig (uitgemeten) ...


Ben je zeker van de bobijn? Normaal gezien valt er niets uit te meten, althans niet met gewone hus-tuin-keuken meettoestellen. Ofwel werkt ze, ofwel werkt ze niet.

john schreef : ... ontsteking ook(gaan nog mooi open en toe en staan in de juiste volgorde) ...


Hier bedoel je dat de contactpunten open en toe gaan en de onstekingsvolgorde naar de cylinders OK is. Maar heb je gekeken als de bougies effectief vonken?

john schreef : ... bij mijn weten startcontact ook en de motor staat niet vast, het enige rare dat ik opgemerkt heb is dat vanaf ik mijn sleutel omdraai dat mijn startmoteur 12volt krijgt,zonder dat ik effectief start, dus maw dat mijn startmoteur continu 12 volt krijgt en dus continue staat mee te draaien...


Wel, ik denk dat er iets mis is met je contactslot of de bedrading ervan.

john schreef : Het andere rare is dat mijn andere klem ( + na contact) ook 10.65 volt heeft (deze is bij mijn weten niet echt de bedoeling).


Neen, dat is volkomen normaal, de (originele) bobijn werkt op 9V en wordt gevoed door een weerstanddraad (doorzichtig). Dit systeem laat toe om bij het starten de spanningsval op te vangen. Bij het starten (als de startmotor draait dus) wordt de bobijn rechstreeks gevoed (door een gewone draad zonder weerstand).

john schreef : ... Ik heb echt geen flauw idee meer wat ik kan doen behalve elk draadje eens mooi afteschuren en overal nieuwe klemmetjes te steken...


Dat zou ik niet doen, controleer eerst of de bougies vonken, dan heb je een idee over de staat van je bobijn en van de ontsteking in het algemeen.

john schreef : Iemand enig idee tegen mij hebben ze nog gezegd vermits het een oldtimer is ,zal er altijd iemand voor u zijn geweest die wss ergens een overbrugging heeft gemaakt,maar dit zou ik dan toch gezien hebben ?


Dat kan altijd natuurlijk, maar ik denk dat als je eerst met een goede bedradingsschema in de hand alle draadjes uitmeet en afcheckt je het probleem zal kunnen vinden.

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 mei 2009 16:47 #5 door john
Beantwoord door john in topic Ze zegt geen vroemvroem
volgens mij ligt het probleem zich tussen de batterij en de startmoteur,zal eens kijken naar het contactslot en eens alle massatjes heraansluiten,en vergissek mij of staat er een seatbelbuzzer op het elektrisch schema van het forum,dat kan toch niet ?

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2009 11:16 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Ze zegt geen vroemvroem
Jawel. Sommige GT"s waren daar mee uitgerust.
Bij mij zit helemaal onderaan het instrumentenpaneel een waarschuwingslampje "Fasten Seatbelt".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2009 13:38 #7 door john
Beantwoord door john in topic Ze zegt geen vroemvroem
zot nice,echt lijk in een vliegtuig :p

GranTurismo schreef : Jawel. Sommige GT"s waren daar mee uitgerust.
Bij mij zit helemaal onderaan het instrumentenpaneel een waarschuwingslampje "Fasten Seatbelt".


Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2009 14:50 #8 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Ze zegt geen vroemvroem

GranTurismo schreef : Jawel. Sommige GT"s waren daar mee uitgerust.
Bij mij zit helemaal onderaan het instrumentenpaneel een waarschuwingslampje "Fasten Seatbelt".


Hoy,

Dat is het geval voor US GT, niet voor de EU GT. De bedradingsschemas zijn in de grond wel identiek, maar tonen toch grote verschillen (buzzer, remkliklicht, voorlichten, richtingsaanwijzers, marking lights, enz ...) . Er zijn ook 2 (waarschijnlijk 3, ik ben het niet meer zeker) verschillende EU uitvoeringen. Ik heb hier een EU schema serie 2 in PDF formaat, maar weet niet hoe ik het document moet uploaden. Rini, kan jij helpen?

Thanks,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.