Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!

03 apr 2008 19:56 #1 door blauwmarc
Aaaahhhhhhhhhh, advice needed! werd gestart door blauwmarc
Ku met peren, ging vandaag tanken om morgen met mooi weer naar m'n werk te rijden. Ik kom thuis en de helft van mijn elektrieke handel werkt niet meer:sniffle:.
Wat niet werkt:-O-
instrumenten- toerenteller-accu-oliemeter
richtingaanwijzer
remlichten
radio

wat WEL werkt:*O*
motor loopt
parkeer/dimlicht
de kachel

Wie o wie van jullie heeft electrisch talent, en dan natuurlijk met name voor de GT:question:

groetjes,
Theo, de ongelukkige8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 apr 2008 20:05 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
Helaas voor je ben ik niet zo'n electriciteits-crack, maar zou het niet gewoon zekering nr. 2 vanaf links kunnen zijn (5A)?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 apr 2008 20:06 #3 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
Dat is het eerste wat onderzocht moet worden de zekeringen :yes:

:spin: en als je er dan nog niet uitkom stuur me dan een PB'tje / U2U'tje om wat af te spreken :info:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 apr 2008 21:16 #4 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
de zekeringen had ik al bekeken, kon niks geks vinden.
Zelf dacht ik aan een evt los contact in de stuurkolom/contact slot. Een GT vriend zei dat ik een oproep moest plaatsen in het duitse forum. Hier zit zowat heel GT Duitsland op, maar ja, nog geen reactie daar....

Erick: als ik het niet snel opgelost krijg, dan meld ik me bij je:yes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 apr 2008 22:04 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
Voor zover ik kan zien zitten de onderdelen die niet werken niet op dezelfde zekering.
Zou het toch ergens anders in moeten zitten.
Prik me er niet op vast, het schema van de GT is niet het makkelijkste electrische schema.
Succes anyways..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2008 11:35 #6 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
heb op het duitse forum ook wat reacties, er wordt ook gerept over de 2e zekering. Maar ook iemand die het zelfde euvel had; in zijn geval was de bedrading tussen de dynamo en de regelaar slecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2008 12:20 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
Nou, ben benieuwd. Zet er eens een multimeter over...haal zekering nr.2 er eens uit en kijk wat er dan gebeurt (of wat er niet gebeurt).
Zijn de contacten van de zekering of de contacten waar ie tussen geklemd zit niet geoxydeerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2008 19:03 #8 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
ik lees net blauwmarc zijn probleem, volgens mijn GT's logboek heb ik het zelfde probleem gehad in 2000. ik kwam ook uit bij zekering nr. 2, uiterlijk was alles oké, ook de zekering maar na nauwkeuriger onderzoek kwam ik oxydatie tegen, schoon gemaakt en alles functioneerde weer normaal.
pieter

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2008 21:46 #9 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
Dat is een grote euvel bij deze soort zekeringen daarom ga ik bij mijn te restaureren Ascona de nieuwe type zekeringen gebruiken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 apr 2008 23:37 #10 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!

origineel gepost door blauwmarc
Ku met peren, ging vandaag tanken om morgen met mooi weer naar m'n werk te rijden. Ik kom thuis en de helft van mijn elektrieke handel werkt niet meer:sniffle:.
Wat niet werkt:-O-
instrumenten- toerenteller-accu-oliemeter
richtingaanwijzer
remlichten
radio

wat WEL werkt:*O*
motor loopt
parkeer/dimlicht
de kachel

Wie o wie van jullie heeft electrisch talent, en dan natuurlijk met name voor de GT:question:

groetjes,
Theo, de ongelukkige8)7


Hi Theo,
Hoe staat het er mee??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 apr 2008 21:16 #11 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
o.k...

het was de 2e zekering. Ik had de zekeringen die dag bekeken en optisch viel me niks op. MAAR, hij was dus wel kapot, het metalen stripje was niet doorgebrand, maar gebroken op een van de 2 kopse kanten. Daardoor leek hij intact. Met andere woorden: HOERA !!!!!!!!!!!!! zucht...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 apr 2008 21:40 #12 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
Nou valt weer mee dan....:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 apr 2008 22:49 #13 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!

origineel gepost door Pecje
Helaas voor je ben ik niet zo'n electriciteits-crack, maar zou het niet gewoon zekering nr. 2 vanaf links kunnen zijn (5A)?

Had het baasje toch gelijk!
Oh wat ben ik toch goed! *O*

Blij het horen dat het gelukkig iets simpels was.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2008 18:59 #14 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!

origineel gepost door Pecje

origineel gepost door Pecje
Helaas voor je ben ik niet zo'n electriciteits-crack, maar zou het niet gewoon zekering nr. 2 vanaf links kunnen zijn (5A)?

Had het baasje toch gelijk!
Oh wat ben ik toch goed! *O*

Blij het horen dat het gelukkig iets simpels was.

Gelukkig wel anders had je het ook niet meer geweten _O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2008 09:21 #15 door opelstof
Beantwoord door opelstof in topic Aaaahhhhhhhhhh, advice needed!
De zekeringen zijn echt helemaal bagger. Een beetje oxidatie en het werkt niet meer. Daarbij zal het niet de eerste auto zijn die in de fik vliegt door deze zekeringen.

Ik heb mij ooit laten vertellen dat bij oxidatie, de weerstand zo hoog wordt dat het hele geval warm wordt. Hierdoor gaat het plastic van de zekeringkast en de bekabeling smelten waardoor er snel kortsluiting ontstaat. Gebeurt dit aan de zijde van de accu dan heb je dus een serieus probleem.

Van een oude opel monteur heb ik begrepen dat je de contacten goed schoon moet houden en een beetje zuurvrije vaseline er moet smeren. Dus ook op de zekering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.