knipperlichten.

20 aug 2010 21:22 #1 door gvy
knipperlichten. werd gestart door gvy
Hallo,

Vermits de GT mooi loopt zit ik wat op details te mierenneuken.
Zo stel ik vast dat de richtingaanwijzers mooi rustig knipperen bij een niet draaiende motor (uiteraard wel met de sleutel in start)

Eens de motor draait gaat het knipperen echter een stukje sneller en iets onduidelijker. (onduidelijker vooral overdag met veel zonlicht omdat de lamp door het sneller knipperen niet volledig de tijd heeft om vol te gloeien)

Hebben jullie dat ook?

Ik kan alleen maar bedenken dat het met de gewijzigde spanning te maken heeft.
batterij spanning ong 12.5 V
draaiende motor met alternator zit rond de 13.45V

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 aug 2010 23:23 #2 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic knipperlichten.
Normaal gesproken moeten de knipperlichten van een GT, of welke andere auto dan ook, gewoon blijven knipperen. Je hebt er wel aardig wat spanning op staan, kan zijn dat dat inderdaad het probleem is.

Heb al eens 12 Volt lampjes op een 24 Volt van een vrachtwagen zo gezien. Ze schenen heel erg fel en waren ook zo doorgebrand;)

Was nog iets anders waardoor richtingaanwijzers sneller gaan knipperen, maar ben het even kwijt... Zal vast wel iemand weten, want het komt veel voor.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2010 09:56 #3 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic knipperlichten.
Lijkt me dat jouw spanningsregelaar niet helemaal naar behoren werkt.
Op zich zouden ze niet sneller moeten gaan knipperen met een draaiende motor.
Hoeveel sneller gaan ze egenlijk knipperen?
Als er een lampje stuk is gaan ze ook sneller knipperen, maar ook zonder draaiende motor en ik denk dat je dat wel gecheckt hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2010 20:58 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic knipperlichten.
Alle lampen werken inderdaad.

Met de spanningsregelaar is volgens mij ook niets mis.
Moderne wagens laden doorgaans op 14V bij , dus dan is mijn 13.45V alternatorspanning absoluut niet te hoog of abnormaal.

Maar wil iemand het gewoon eens proberen. knipperen zonder draaiende en met draaiende motor ?

Maar inderdaad het ziet er een beetje uit alsof er een lampje stuk is.

Misschien toch maar eens een andere knipperrelais proberen.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 aug 2010 04:30 #5 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic knipperlichten.
Ik heb eenzelfde probleem gisteren bij mijn vader gehad in zijn Corsa C.
Bij het richting aangeven naar links ging het verklikkerlampje ineens 2x zo snel als normaal, bij aangeven naar rechts ging het normaal.
Alle lampen deden het?!
Na een paar keer goed kijken leek het wel of de lamp linksachter wat minder fel knipperde.
Deze verwisseld voor een nieuwe en het probleem deed zich niet meer voor. Op de 1 of andere manier gaf deze lamp ineens minder/meer weerstand dan normaal en dacht het relais dat er een lampje stuk was. :crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 aug 2010 10:17 #6 door gvy
Beantwoord door gvy in topic knipperlichten.
Als ik nu eventjes nadenk....

Als er een lampje stuk is (doorgebrand), dan wordt de gezamelijke weerstand in de knipperkring hoger,want de knipperlichten liggen voor en achter parrallel naar de massa.

Stel dat er wat corrosie (slechte contacten) zitten op de lamparmaturen of lampen, dan gaat ook de gezamelijke weerstand omhoog in de kring...

Misschien maar eens alle contacten nalopen.

Bij de corsa kan het probleem eveneens een minder goed contact geweest zijn linksachter , waardoor verhoogde weerstand.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 aug 2010 12:15 #7 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic knipperlichten.
De massa aansluitingen controleren, slechte massa geeft vaak veel problemen.

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 aug 2010 14:36 #8 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic knipperlichten.
inderdaad veel elektrische problemen zijn veelal te wijten aan slechte massa.
Misschien even alle massa kontakten checken/schoonmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.