olie meter/lampje

22 aug 2010 22:38 #1 door dickslijfer
olie meter/lampje werd gestart door dickslijfer
vraagje,
volgens het electrisch schema dienen er twee aansluitingen op de druksignaalgever bij het blok te zitten.
Ik heb er maar 1 eentje zitten, mis ik een draadje of zie ik iest over het hoofd????
De olie druk meter slaat bij het op het contact zetten direct volledig naar rechts en het rode lampje gaat (blijft)branden.
Ik weet niet of ik voldoende druk heb,is er een simpele manier om dit te controleren??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 aug 2010 00:58 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic olie meter/lampje
Een GT-j heeft maar 1 aansluiting en alleen een olie druklampje.
De meeste andere Opels waarin dezelfde blokken lagen als Manta, Ascona, Rekord, kadett enz hadden meestal ook maar 1 aansluiting, daar deze bijna altijd ook alleen maar met een oliedruklampje waren uitgevoerd.
Misschien is jouw GT een GT-j of is er misschien een ander blok in gekomen?
Wat zijn de eerste 2 cijfers van je chassis nr?
Dan kunnen we je vertellen of dit een GT-al of GT-j is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 aug 2010 22:27 #3 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic olie meter/lampje
Ik weet inmiddels dat er een foute signaalgever in zat, heb hem inmiddels vervangen en op contact gaat het rode lampje branden en blijft de meter op 0 staan. Het is niet de orginele motor die er nu inzit omdat er een 2ltr in zat toen ik hem kocht maar ik vond dat er een 1900 in hoorde dus een andere motor geplaatst.
Chassis nr is trouwens 792726560 en het is een duitse invoer.
Pech is nu nog steeds dat ik volgens mij geen olie druk het ondanks een andere sensor. heb de speling op de tandwielen van de pomp gecheckt was tussen 1 en 2mm dus binnen de norm, vervolgens alle druk en klep kogeltjes gecontroleerd lijken ook allen goed.

Het vreemde eraan vind ik dat als ik een volledig gevulde oliefilter plaats en laat de motor ff lopen daarna het filter weer verwijder hij nog maar voor een kwart gevuld is, dus ergens moet er toch druk zijn lijkt me.Motor klinkt nogal rouw tijdens het lopen en als ik het kleppendeksel eraf haal is deze van binnen droog.Het lijkt er dan toch opdat er geen olie komt, durf het ook niet te lang laten draaien ivm eventuele schade

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 aug 2010 01:26 #4 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic olie meter/lampje
Klinkt inderdaad alsof er geen olie gepompt wordt, je kunt evt ook de dop van het kleppendeksel even los halen als de motor loopt, hoor je misschien de olie lopen.
Als je de oliepomp open hebt gehad moet je eerst zorgen dat hier olie in zit anders zuigt hij ook geen olie aan.
Er zit aan de zijkant van het huis een afsluiter, deze kun je loshalen en er olie in laten lopen, of je haalt de verdeler er iets uit( die vork onder de kap loshalen) en laat daar de olie in lopen. Wel even een merkteken maken ivm op "tijd" zetten weer.
Ook kan de pakking tussen aanzuigbuis en blok stuk zijn waardoor hij valse lucht aanzuigt en dan geen olie, maar dan zul je de carterpan moeten demonteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 aug 2010 21:52 #5 door dickslijfer
Beantwoord door dickslijfer in topic olie meter/lampje
Bedankt voor de reactie

Ik heb een volledig gevuld oliefilter geplaatst en het pomphuis ook volledig vol laten lopen, maar geen verschil behalve dan dat mijn oliefilter wel weer 3/4 leeg was dan zou je toch zeggen dat hij tenminste datgene wat er in het filter zat zou verpompen.
Zou het ook kunnen zijn dat de bovenste druk veertje de kogel niet goed aandrukt waardoor hij bij weinig druk de olie retour gaat gooien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.