Steun Getrag 240

02 okt 2017 08:40 #1 door fredje1978
Steun Getrag 240 werd gestart door fredje1978
Dag iedereen,
Ik heb een Getrag 240 + cardan klaarliggen om in te bouwen in mijn GT
Ik vernieuwde alle keerringen, kocht nieuwe rubbers+ alu blokje voor de ophanging van de bak.
Nu lijkt het dat de Getrag ophanging net iets verder komt ( een kleine 10 cm) van de motor dan de originele 4-bak.
Ik snuffelde al wat rond op het forum maar kwam de gekste verhalen tegen ( Gaten boren in het plaatwerk... :-o ).
Moet de steun voor de bak aangepast worden voor de Getrag ? En zo ja, heeft iemand een duidelijke foto of tekening ?
Alvast bedankt,
Grtz Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 okt 2017 17:02 #2 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic Re:Steun Getrag 240
Dag Fred , in mijn herrinnering had ik de gaten verplaatst in de beugel onderdoor en dan ook de gaten van het rubberblok en toen haalde ik t net

Sent from my XT1052 using Tapatalk

opel GT AL 1972
Chevrolet Blazer 400 4WD 1978
Buick Skylark 1970

opel manta A 1972(verkocht)
opel corsa 1993(verkocht)
Oldsmobile Cutlass wagon 1969(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 okt 2017 20:33 #3 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic Re:Steun Getrag 240
Bedankt Arie,
Het ging redelijk vlot...
Inderdaad de originele steun aanpassen en de achterste gaten in de chassisbalken gebruiken, dan de gaten aanpassen aan de rubbers van de Getrag, eigenlijk een beetje 'op maat'. Wel moest ik onder de steun 2 dikke ronsels installeren omdat anders het eerste stuk van de uitlaat tegen de body aandreunt tijdens het rijden.
Nu heb ik wel een ander probleem... Ondanks dat alle keerringen vervangen werden lekt de Getrag langs de steekas van de cardankoppeling. Dus niet langs de keerring, maar langs de binnenkant.
Iemand enige ervaring of tips ?
Alvast bedank...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2017 13:38 #4 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic Re:Steun Getrag 240
Al opgelost ? Denk toch gewoon eruit schoonmaken en er weer in of nieuw erin eerder

Sent from my XT1052 using Tapatalk

opel GT AL 1972
Chevrolet Blazer 400 4WD 1978
Buick Skylark 1970

opel manta A 1972(verkocht)
opel corsa 1993(verkocht)
Oldsmobile Cutlass wagon 1969(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2017 13:39 #5 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic Re:Steun Getrag 240
Even goed opletten dat er geen kras in het alu zit waardoor het buitenom kan lekken

Sent from my XT1052 using Tapatalk

opel GT AL 1972
Chevrolet Blazer 400 4WD 1978
Buick Skylark 1970

opel manta A 1972(verkocht)
opel corsa 1993(verkocht)
Oldsmobile Cutlass wagon 1969(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2017 14:08 #6 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic Re:Steun Getrag 240
Ondertussen zijn we een tijdje verder en is het probleem opgelost. Mijn cardanas had geen 'stop' op de steekas die in de versnellingsbak gaat. Helemaal logisch dat hij daarlangs lekt he... ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 dec 2017 19:27 - 05 dec 2017 19:27 #7 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Re:Steun Getrag 240
Fred,
Ik begrijp niet goed wat je met een stop op de steekas bedoeld en het interesseert me wel.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 dec 2017 08:22 - 06 dec 2017 08:24 #8 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic Re:Steun Getrag 240
Hey Geert,
Als je in de steekas kijkt die in de versnellingsbak gaat, dan moet die dicht zijn.
Bij mijn cardan zag je de kruiskoppeling door de as.
Foto 1 Niet OK
Foto 2 OK
Foto 3 'stop'
Hopelijk zijn de fotos duidelijk ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 dec 2017 18:43 #9 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Re:Steun Getrag 240
thanks

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 dec 2017 18:55 #10 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic Re:Steun Getrag 240
...ik denk dat ik een 'afgedankte' as kocht van een Manta B, de verkoper moet geweten hebben dat dit niet klopte.
Nu nog de as uit balanceren... Een bedrijf in NL vraagt 140€ om mijn as te balanceren. Ik heb vibraties tussen de 70 en 85 km/u.
Heb jij misschien advies ?
Grtz Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.