benzine tank vraagje

20 juli 2012 21:12 #1 door TOBIAS
benzine tank vraagje werd gestart door TOBIAS
hallo,

afgelopen week heb ik een probleempje gehad met een gescheurde benzine slang, nu had ik dat gerepareerd en na test rondje met horten en stoten bij de benzine pomp gekomen, ik dacht tank is leeg (ja dat kan aangezien we 200 km gereden hadden met een stukke benzine slang)

bij de benzine pomp de tank vol gegooid na 13 liter liep de tank hals vol (dus tank vol?)

auto gestart en rijden maar (geen problemen meer)

nou staat er in het boekje bij de GT dat de tank 55 liter is

heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

(tank meter doet het ook niet)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juli 2012 21:38 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic benzine tank vraagje
Er staat teveel druk op de nozzle, je moet de GT tank volgooien door de nozzle voor ongeveer de helft in te knijpen anders spuit het inderdaad uit.
Gewoon rustig aan vullen dus.
Is de meter stuk of de zender in de tank?
als je de voedingsdraad van de zender in de tank direkt op het metaal zet moet de meter vol uit slaan en weet je dat de meter dus zelf nog wel goed is, bij niet uitslaan is waarschijnlijk de meter zelf stuk.
Meters heb ik nog wel, zender nog nieuw ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juli 2012 21:46 #3 door D.Meilof †
Beantwoord door D.Meilof † in topic benzine tank vraagje
Wie zegt dat een oude auto niet zuinig kan zijn. :cool:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juli 2012 22:05 #4 door TOBIAS
Beantwoord door TOBIAS in topic benzine tank vraagje

GTvirus schreef : Er staat teveel druk op de nozzle, je moet de GT tank volgooien door de nozzle voor ongeveer de helft in te knijpen anders spuit het inderdaad uit.
Gewoon rustig aan vullen dus.
Is de meter stuk of de zender in de tank?
als je de voedingsdraad van de zender in de tank direkt op het metaal zet moet de meter vol uit slaan en weet je dat de meter dus zelf nog wel goed is, bij niet uitslaan is waarschijnlijk de meter zelf stuk.
Meters heb ik nog wel, zender nog nieuw ook.


ja rustig aan vullen was ik al achter maar vind het raar dat hij stottert als zijnde de tank is leeg en dat er dan niet meer dan 13 liter in gaat

lijkt er op of de tank dus niet leeg is

of de meter of de zender stuk is weet ik nog niet, zal dit een deze dagen ff moeten uitzoeken

eerst maar ff remvloeistof en olie vervangen heb dat vanmiddag allemaal gehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juli 2012 22:30 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic benzine tank vraagje
Beste Tobias

Vraag is wat is de oorzaak
blijkt dat er inderdaad maar 13 liter in de tank gaat of dat deze toch nog driekwart gevuld bleek te zijn?
In theorie is het mogelijk dat de tank vacuum gezogen wordt en implodeert (in elkaar klapt)
Vacuum openbaart zich als je de tankdop verwijdert en er lucht in de tank gezogen wordt
Ook kun de reservewieldrager demonteren om de tank van bovenaf te controleren
Kun je hier niets ontdekken heb je een ander probleem.
Daarbij moet ik zeggen dat dan 13 liter erg weinig is
Bijna heel de tank zou dan in elkaar gedrukt moeten zijn en dat komt nagenoeg nooit voor
Feit is dat een gescheurde slang dikwijls poreus is en stukjes rubber loslaat die in het brandstofsysteem terecht kunnen komen
Zuiver maken van de carburateur en een benzinefilter plaatsen is dan het devies

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 00:04 #6 door TOBIAS
Beantwoord door TOBIAS in topic benzine tank vraagje
Gister even bezig geweest met de GT, de zender bleek defect te wezen dus deze gedemonteerd, tank zat tot de nok toe vol dus maar even wat overgeheveld naar enkele jerrycans, einde van de middag een nieuwe zender opgehaald bij marco (gtvirus) en deze gemonteerd. (nogmaals bedankt hier voor)
tank meter werkt nu weer :thumbup:

vanmiddag even met de GT gereden maar dat was van korte duur,
aangekomen bij het "beunhok" van een vriend van mij stotterde de auto en viel uit.. dit euvel heb ik al eens eerder gehad en na 15 liter tanken (tank vol) had de gt hier geen last meer van...

de motorkap open getrokken en er was weer een benzine slang overleden dus deze maar vervangen, (rest wel willen doen maar aangezien spruitstuk bloed heet was dit maar uitgesteld naar morgen)

tevens maakt de benzine pomp zo nu en dan enorme herrie dus ik heb het idee dat deze ook aan het overlijden is.... :sniffle:

morgen dus maar ff wat benzine slangen vervangen, de pomp demonteren en controleren en dan maar zien wat de schade is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 11:31 #7 door flyd
Beantwoord door flyd in topic benzine tank vraagje
Als je een injectie blok hebt zou je even moeten kijken hoe de retoerleiding in de tank zit. Vaak doen ze deze met een slangetje bovenin de tank (ontluchting) er weer in. Als ze dan de reteor en aanvoerleiding gewisseld hebben zou je met deels lege tank dit probleem ook krijgen. succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 12:14 #8 door flyd
Beantwoord door flyd in topic benzine tank vraagje
Snap het niet stond het er weer meerdere keren :dork:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 12:16 #9 door flyd
Beantwoord door flyd in topic benzine tank vraagje
:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 16:47 #10 door TOBIAS
Beantwoord door TOBIAS in topic benzine tank vraagje
retour leiding zit op de vul hals net onder de ontluchting (2 aansluitingen)

als de benzine pomp draait hoor je de benzine in de tank terug lopen

heb zelf meer het idee dat de pomp niet goed is, deze hoor je normaal op de achtergrond maar af en toe maakt hij enorme herrie

als de auto stationair loopt is er niks aan de hand maar als je wil rijden begint het gezeur
dit is na enkele minuten te rijden.

van de week maar even de auto op bokken zetten zodat ik er goed bij kom en dan de benzine pomp demonteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 16:49 #11 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic benzine tank vraagje
Brandstofslang voor bij de injectoren los halen, pomp even op continu stroom zetten en kijken of er voldoende uit komt, wel even een bakje of jerrycan eronder zetten.
Retourleiding even doorblazen om te kijken of deze ook goed doorstroomt.
Slechte slangen of leidingen direkt vervangen!!
Pompen gaan t vaakst stuk door droog te draaien, let op dat er dus wel brandstof in de pomp loopt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 16:52 #12 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic benzine tank vraagje
Ik denk dat er een verstopping zit of een slechte doorloop zodat hij wel voldoende krijgt om stationair te draaien, maar bij vollast gewoon te weinig krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.