Beste Koen
Fijn dat je dit toegevoegd hebt aan je bericht
Beetje meer informatie is altijd welkom
Voor wat betreft je vraag
Standaard is inderdaad de GT uitgerust met een choke die aangestuurd wordt door het koelwater
de latere modellen van Opel die deze carburateur hadden waren voorzien van een warmte-element
De afstelling is vrij simpel
Op het huis van het bimetaal zit een merkteken (een puntje wat ophoog steekt) wat correspondeert met de merktekens op de carburateur (twee inkepingen)
Normaal gesproken staat het eerstgemoende teken midden tussen de twee inkepingen; verdraaien houdt in de de choke eerder of later z'n werk doet
als je het kapje van het luchtfilter verwijdert, kun je zien of de chokeklep dichtvalt
Sluit deze niet dan is er mogelijk iets verkeerd gegaan met het monteren en zit de krul van het bimetaal niet in de lip van de chokeklep
Sluit deze wel en je hebt het huis op de juiste manier gemonteerd dan kun je door middel van de moertjes die op het stangetje wat onder uit het chokehuis komt, het stationaire toerental af stellen.
succes