tankmeter

29 sept 2008 16:18 #1 door blauwmarc
tankmeter werd gestart door blauwmarc
tja, de wijzer blijft links staan als ik tank, niet zo leuk als je op de weg bent. Oke Hans, je zult wel zeggen: je moet hem ook helemaal vol gooien!!c_/
Maar toch, hij moet wát aangeven. Wie weet wat de oorzaak kan zijn? De vlotter die misschien vast zit of de bedrading. Slecht contact? Het probleem had ik al eerder, maar dan sprong hij op een gegeven moment toch weer naar rechts. Nu blijft hij dus helemaal links vastgeplakt staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2008 21:28 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic tankmeter

Origineel gepost door blauwmarc
Het probleem had ik al eerder, maar dan sprong hij op een gegeven moment toch weer naar rechts.

Theo, het enige wat ik kan bedenken is kabelbreuk ergens tussen de sensor in de tank en de meter in het dashboard. Een los stekkertje kan natuurlijk ook of corrosie van de schoentjes. Ik denk dat er niets anders opzit dan te kijken bij de aansluitpunten. Kom je weer eens op plaatsen waar je niet elke dag komt :lol:.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 sept 2008 00:08 #3 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic tankmeter
Of als je een vlotter van kurk heb is deze vol gezogen met benzine.
controle tank meter bedrading stekker van sensor afhalen en aan massa houden tank meter moet vol gaan aangeven na een korte tijd, dit is ook met de temperatuur meter te doen!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 sept 2008 18:17 #4 door duvel
Beantwoord door duvel in topic tankmeter
Haha da's nu mijn hobby :grind:
Ik heb die daar al enkele keren moeten uithalen en dan ben ik gebroken achteraf ......

Stap 1 is inderdaad die draad eventjes aan de massa houden en dan zie je de wijzer uitslaan indien de meter en de kablering in orde zijn.

Stap 2 is een massa aan de flens van de sensor hangen

En als laatste de sensor losvijzen en hem eruit halen.

Deze moet met de vlotter naar beneden 90 ohm geven en boven 0 ohm. Er zit één schroef beneden en daarmee haal je hem uit elkaar.Opgelet voor de zeer fijne weerstandsdraden die langs de vlotter lopen.
De rest is meten met de ohm meter uit te meten

Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.