vacuum Solex carburateur

16 jan 2017 22:54 #1 door opel gt
vacuum Solex carburateur werd gestart door opel gt
Wie weet hoeveel vacuum de Solex carburateur moet hebben stationair? (gasklep afstelling)


gr

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2017 19:24 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic vacuum Solex carburateur
Heb een paar manuals nagekeken, maar kan nergens iets vinden over hoeveel het vacuüm moet zijn. Heb je volgens mij ook niet nodig.
Om je Solex af te stellen kun je beter onderstaande eens lezen
www.carid.com/images...ion-instructions.pdf
www.opelclub.com/TuneUpPart1bJune2006.pdf

"I am green and it'll do fine"
Deze gebruikers zeggen dank u: RobGT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 jan 2017 01:21 #3 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic vacuum Solex carburateur
Dank je ik ga het eens proberen' Motor blijft schokken ontsteking bougies etc allem vervangen en afgesteld...
Misschien een vacuum probleem nog ergens....


gr

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 jan 2017 18:40 #4 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic vacuum Solex carburateur
Heb je al eens gekeken bij de aansluiting van de vacuümleiding aan de rembekrachtiger (bajonetsluiting met afdichtring) en of de klep in de leiding wel werkt en of deze niet verkeerd om gemonteerd is. Werkt je vervroeging wel goed. Kun je testen door de leiding bij de carburateur los te maken en aan het slangetje te zuigen. Zuigt deze leiding zelf geen vals lucht aan en zit deze wel goed strak over de pijpjes?
Ook een vaak voorkomend probleem is een kromgetrokken voet van de solex carburateur waardoor vals lucht wordt aangetrokken. Voet vlakken en/of dikke pakking monteren. Kun je testen door een beetje remreiniger of WD-40 rond de voet te spuiten bij draaiende motor. Als het toerental verandert dan wordt er valse lucht aangezogen

"I am green and it'll do fine"
Deze gebruikers zeggen dank u: opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 jan 2017 19:13 #5 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic vacuum Solex carburateur
Precies ik zal volgende week eens op mijn gemak kijken' Inderdaad die krom getrokken voet zou wel eens kunnen alles wordt bere heet onder die kap!

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 apr 2017 23:18 - 05 apr 2017 23:21 #6 door Gert
Beantwoord door Gert in topic vacuum Solex carburateur

opel gt schreef : Dank je ik ga het eens proberen' Motor blijft schokken ontsteking bougies etc allem vervangen en afgesteld...
Misschien een vacuum probleem nog ergens....


gr

Han


Was dat schokken tijdens het rijden op een constante snelheid?
Stationair loopt mijn motor prima, zowel koud als warm. Echter, zodra de motor op temperatuur is gaat de motor schokken bij constante snelheid. Geef ik dan gas, pakt ie prima op en zonder schokken. Vervroeging werkt goed. Motor aan de testkast gehangen en de onsteking is ook prima.
Wat was bij u de oorzaak?

'71 US Opel GT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 apr 2017 23:57 #7 door opel gt
Beantwoord door opel gt in topic vacuum Solex carburateur
Gert,

Ik heb een revisie setje gekocht bij www.opel-gt-teile bij Splendid Parts hebben ze m ook
Motor loopt nu als een zonnetje de rubber membraampjes waren allem hard geworden en verdroogd
Ook belangrijk is de voetpakking vd carburateur vervangen vaak trekt die daar vals lucht aan (kijk ook of de voet vd carburateur niet krom is getrokken anders even vlakken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.