Enige tijd geleden maakte ik hier ook al melding van een hangende chokeklep.
Ik heb hem toen gesmeerd, opnieuw afgesteld en klaar.
Blijkbaar was dat toch niet voldoende.
Bij het ritje dat ik vanochtend maakte, bleef hij weer hangen, gelukkig niet met nare gevolgen zoals de vorige keer, nu alleen maar een hoop onnodig geraas op ca. 2000 toeren.
Bij het afnemen van de luchtinlaat, bleek de chokeklep half gesloten.
Ik heb hem teruggezet, aan het kabeltje gemorreld en daarna verder gereden en dat ging goed, ook bij hogere toerentallen. Toch sloeg hij later weer dicht.
Dit was het probleem: door oxidatie en vet, was het contact tussen het lipje voor de elektrische aansluiting en de pen die de stroom naar binnen voert niet goed.
Het is koper, dus goed soldeerbaar.
Het gevolg van slecht contact is dat het stationair toerental niet constant is en -echt iets om rekening mee te houden- het toerental bij afremmen op de motor zomaar ineens veel te hoog kan zijn waardoor de auto onverwacht te weinig vaart mindert.