Weber 32:36

07 aug 2022 22:30 #1 door Pluk
Weber 32:36 werd gestart door Pluk
Is hier iemand die weet welke sproeier bezetting in de weber 32/36 zit? Voor de GT
als ik in een keer Gas in trap houd de motor even in
nu kan ik wel beginnen met de acceleratie sproeier uit te boren maar eerst maar weten welke bezetting er in zit
of toch maar naar iemand laten afstellen op rollerbank ?

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 aug 2022 20:11 - 08 aug 2022 20:14 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Weber 32:36
Heb je de Weber carburetor troubleshooting guide al eens geraadpleegd? (Effe op deze termen googelen)

zelf rij ik met de volgende sproeiers:
sec idle jet 60
Single pump jet 55
Air corr primary 160
Air corr sec 190

Maar de grootste problemen liggen meer bij een slecht vacuüm of foutieve afstelling van de ontsteking. Zet de laatste eens op het gehoor ipv met behulp van een stroboscooplamp. Net zo lang draaien tot hij voor je gevoel het lekkerst loopt. 

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 aug 2022 07:10 #3 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Weber 32:36
Bedankt voor antwoord,
ik heb al een andere ontsteking met bobine geprobeerd, ook aan de ontsteking gedraaid, vroeger later, geen verandering, tijd gecontroleerd distributie, krukas met spie op juiste plek en nokkenas tandwiel op markering, blijft carburateur over in mijn idee
misschien toch op testbank?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 aug 2022 13:53 #4 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic Weber 32:36
Ik had ook een slechte afstelling en met een stroboscooplamp icm met gehoor opnieuw afgesteld.
De markeringen kwamen een paar graden uit elkaar.
Motor liep toen beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 aug 2022 09:10 #5 door duvel
Beantwoord door duvel in topic Weber 32:36
Ben je zeker dat de vacuumlijnen juist zijn aangesloten ? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 aug 2022 16:58 #6 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Weber 32:36
Bedankt voor het mee denken,
vacuumlijn bedoel je vast de aansluiting
mijn vacuüm ver vroeger zit op carburateur 
rembekrachter op inlaatspruitstuk en de Carter ontluchter op luchtfilter
en kleine slang carterontluchter op inlaat spruitstuk
heb tijdens het motor draaien remreiniger gespoten maar geen lekkage

volgens mij goed aan gesloten

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2022 19:17 #7 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Weber 32:36
Even een update,
De motor liep stationeer goed als ik gas in een keer in trapte hield de motor in en soms een backfire
ik dacht carburateur, deze is toch goed, nieuwe weber 32/36 en sproeier bezetting goed
andere ontsteking, geen verschil
ik had al een nieuwe verdelerkap met rotor, bougie kabels, nieuwe bobine, nieuwe bougies, nokkenas op tijd staat gecontroleerd , hier kom ik straks op terug
brandstof pomp is nieuw,
wat blijft er nu nog over?
na lang zoeken en proberen zijn de bougies niet goed ik had nog de oude liggen deze erin en motor loopt super
nieuw gekocht bij splendid parts, nieuw zegt dus ook niet alles en je gaat er niet van uit
Soms toch lang zoeken en oorzaak iets simpels

even terug komen op het tijd zetten van de nokkenas
ik lees verschillende antwoorden op internet
als de motor uitgebouwd is kun je met de distributie verwijderd hem wel op tijd zetten
op krukas op het streepje en nokkenas op streepje
maar hoe doe je dat met een ingebouwde motor?

ik las op een andere forum;Controle van nokkenas-timing:Kleppendeksel eraf,Positie van putje in nokkenas-tandwiel markeren met een streepje tip-ex o.i.d.Kruk-as draaien totdat 4de cilinder op tuimelen staat,
Nu staat 1ste cilinder op ontsteken,
Juiste positie kruk-as checken door kogel op vliegwiel tegenover pijl te plaatsen (kijken door gat in blok onder uitlaatspruitstuk).Nu moet streepje van nokkenas-tandwiel precies tegenover streep staan (welke in het metalen plaatje onder het nokkenas-tandwiel zit).De rotor van de ontsteking moet nu naar de achterkant van de auto wijzen.
Op deze positie moet dus de bougiekabel van de eerste cilinder op de verdelerkap zitten.

Volgens mij klopt dit niet, het kogeltje staat toch op 5graden voor ontsteking?

wie heeft hier een idee over?.
 


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2022 19:43 - 21 aug 2022 19:43 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Weber 32:36
Misschien heb je iets aan dit filmpje?

 

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2022 19:51 - 21 aug 2022 19:57 #9 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Weber 32:36
Of aan dit:
www.yumpu.com/en/doc...pel-motorsports-club

alleen de cilinder volgorde op het plaatje rechtsboven moet niet 1234  zijn, maar 4321 volgens mij

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2022 21:31 #10 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Weber 32:36
Bedankt voor reageren,
nuttige informatie 
dan heb ik hem wel goed op tijd staan, soms ga je twijfelen als je alle forums leest 

binnen kort gaat ie naar de APK
dan zal ik ook eens wat foto’s plaatsten
hoe ie geworden is
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 sept 2022 21:19 #11 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Weber 32:36
Hoe stel je de weber 32/36 af?
maw, als de auto rijd ruik je dat de motor te rijk(brandstof) is
kun je dit verhelpen door de stelschroef van de luchtsproeier te verdraaien?
als ik deze verder uitdraai, gaat de motor bij accelereren stotteren, draai ik hem in wordt dit probleem beter maar dan krijgt ie te veel brandstof

en als ik tijdens het rijden het gas tot de bodem intrapt vind ik dat de tweede trap niet veel doet
tis een nieuwe carburateur, 
wat is normaal?

op internet de basis instelling gevonden 
gas stang aandraaien tot aanslag deze twee slagen verder
luchtsproeier dicht draaien en deze anderhalve slag open

hier staat ie nu op, maar te rijk in brandstof

is het een idee om iets met sproeiers toedoen??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 sept 2022 19:48 #12 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Weber 32:36
Ik heb zelf ook jaren lopen klootviolen met de afstelling van de carburateur. GT liep nooit echt lekker, wat ik ook deed (andere sproeiers of jets, rijker, armer, noem het maar op). Niets hielp totdat ik de ontsteking eens verdraaid heb en op het gehoor heb afgesteld en dus NIET met de stroboscooplamp. Sindsdien rijdt ie als een speer. Als ik jou was zou ik dat eens proberen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 sept 2022 21:36 #13 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Weber 32:36
Kan ik proberen, vind raar dat ie wel goed loopt, trekt goed maar trap je gas in dat de tweede trap niet echt er in komt
ik heb een commodore, trap ik gas in hoor je dat de tweede trap er bij komen, en wordt je in de stoel gedrukt
dit mis ik bij de gt
maar ontsteking verdraaien kan ik proberen
je weet maar nooit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.