Dubbele Webers

18 apr 2009 23:46 #1 door Mischa
Dubbele Webers werd gestart door Mischa
Op de snelweg rijdt de wagen prima trekt goed door geen problemen.

Volgens biesheuvel is de bezetting van de carburateur in orde de originele bezetting is voor een alfa 1600 super.

Alleen als je gas geeft blijft de motor hangen in z'n toeren als je wacht zakt die langzaam terug of je laat de koppeling opkomen met de rem ingetrapt totdat de motor terugzakt tot de 800 toeren koppeling weer in en hij blijft rustig stationair draaien.

Volgens mij heb ik geen vacuum probleem.

Zou dit kunnen komen door een verkeerde bezetting van de carburateurs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 apr 2009 15:37 #2 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Dubbele Webers
Misschien ten overvloed maar heb je je gaskabel aansluiting bij je carboratuers nagekenen ? 8)7

Als hier ergens een braampje in zit heb je dat probleem ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 apr 2009 21:37 #3 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Dubbele Webers
gaskabel zijn in orde, hij doet het ook als de bediening van de carburateurs er af is.

wat doet de motor in het algemeen als je vacuum problemen hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 apr 2009 00:00 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Dubbele Webers
slecht lopen stationair en stotteren bij het rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 apr 2009 10:10 #5 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Dubbele Webers

Mischa schreef :
Volgens mij heb ik geen vacuum probleem.


Hey Mischa,

Ik had hetzelfde probleem met mijn Weber (met manuele choke), de motor bleef rond de 1500 toeren hangen en kwam stilletjes terug naar 900 en voor de rest reed de auto prima.

Het probleem lag bij de advance/retard leidingen. De retard was losgekoppeld en de advance was aangesloten op de retard. Even de boel correct aangesloten, ontsteking opnieuw afgesteld en de GT liep terug (en loopt nog steeds) als een trein.

Of ligt het probleem misschien bij de (elektrische?) choke die op één of andere manier blijft haperen ?

Maar ja, in elk geval zou je carb eerst 100% in orde moeten gezet worden eer je aan andere instellingen gaat werken.

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 apr 2009 08:13 #6 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Dubbele Webers
De webers zijn uitgerust met een mechanische choke blijven naar mijn weten niet hangen.

bij het doorschakelen blijft de motor ook hangen in zijn toeren.

De verdeler heb ik omgewisseld voor een verdeler met alleen de retard aansluiting, alles heb ik toen opnieuw op tijd gezet, tevens heb ik de kleppen gesteld.

ga van de week eerst maar eens andere sproeiers halen en dan maar weer verder kijken.

voor de goede orde het gaat hier over 2 dubbele webers (40 DCOE)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 apr 2009 21:58 #7 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Dubbele Webers
Vandaag andere sproeiers gehaald, er was wat verbetering maar het probleem met de toeren was er nog steeds.

De carburateurs er weer afgehaald en wat bleek bij de ene carburateur bleven de gaskleppen in ruststand een klein stukje openstaan.

Gaskleppen losgehaald opnieuw gesteld en vastgezet, de carburateurs weer gemonteerd en alles weer afstellen.

En nu loopt de motor weer als een zonnetje. :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.