Duffy,
allereerst over de temp: bij mij komt het metertje nooit verder dan halverwege, om bij het openen van de thermostaat een derde terug te vallen waarna de cyclus zich herhaalt. Volgens mij moet je toch je hand zonder problemen op de motorkap kunnen leggen.
Ik heb zelfs ooit eens geprobeerd om een eitje te bakken op de motor, maar dat lukte niet, zo warm wordt ie nu ook weer niet.
Nu even over het afstellen van de carburateur.
Eerst de "slow idle adjustment" uitvoeren.
- motor op temperatuur laten komen met het luchtfilter geïnstalleerd (ik ga er vanuit dat hij loopt, ook al is het niet optimaal of regelmatig) totdat de choke volledig open staat.
- Stel de throttle stop screw (het schroefje waarmee je de afstelling van de verbinding van de gasstangen met de carburateur kunt regelen) EN de idle mixture screw af totdat je voor je gevoel de beste stationaire instelling krijgt met een toerental rond 700.
Stel vervolgens het toerental af op 800 toeren met behulp van de idle air adjustment screw en de idle mixture screw .
Persoonlijk hou ik liever van een iets hoger toerental van rond 850-900. Bij deze laatste aanpassing NIET meer aan de throttle stop screw komen!!
Fast idle adjustment (altijd na de slow idle adjustment uitvoeren).
- motor uit, luchtfilter eraf.
- geef met de hand gas door op de stangen te duwen waardoor de primaire gasklep opengaat. Duw de choke-klep dicht en laat het gas los. Hierdoor zal het hefboompje in de choke op de hoogste stand komen te staan.
- start de motor. Raak het gaspedaal niet aan!!!!!!!!!
- met behulp van de boutjes boven en onder het stangetje wat naar de choke gaat het toerental instellen op 2700 toeren en alles vervolgens vastzetten.
- Zodra je het gas nu weer aanraakt gaat het toerental terug naar stationair.
Als alles goed is zou de carb nu goed moeten zijn ingesteld.
Succes
Patrick