- Berichten: 728
- Ontvangen bedankjes 1
a3aan schreef : Inderdaad, ik heb zelf een hele tijd gehad dat na een km of 8 rijden de koelvloeistof begon te koken en langs de dop van de radiateur eruit liep, hij werd ook telkens (volgens de temp-meter) veel te heet, die sloeg maximaal uit wanneer hij stoomdampen stond te creëeren. Inmiddels gebeurt dit niet meer. Het bleek zo te zijn dat tijdens het vullen niet alle gedeelten van het koelsysteem gevuld werden, dus tijdens het vullen in de slangen knijpen, vervolgens warm draaien, verwarming open zetten en weer iets bijvullen. Vervolgens een paar kilometer rijden en als ie afgekoeld is weer iets vullen tot de vloeistof onder de dop te zien was, heeft geholpen. Hij wordt nu niet meer te heet want door iedere slang gaat nu weer vloeistof. Het zal wel zijn dat het water een zetje nodig had om over een hoogliggend leidinggedeelte overal te komen.
Groetjes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
geert gt schreef :
vanavond nog een klein stukje meegereden motor wel goed aflaten koelen staat er nog megadruk op de radiateur toen ik de dop ervan draaide gauw de kap weer dichtgedaan kap er mee eigenaar wil alleen maar keuren gaat de gt weer op stal ik vind dat zonde maar ja moet het zelf maar weten niet mijn gt
allemaal bedankt maar weer . geert
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.