Radiator lek

28 nov 2018 21:04 #1 door marcogt
Radiator lek werd gestart door marcogt
Hallo Gt liefhebbers,

Afgelopen maand bracht ik mijn GT naar zijn winterstalling.
Aangekomen op zijn Winterspelen bouw ik altijd de accu uit.
Zoals jullie waarschijnlijk weten moet voor het verwijderen van de accu, deze gedraaid worden zodat hij uit het gat in de voorste motorruimte getild kan worden.

Omdat het nogal een ongemakkelijke houding is voor je rug doe ik het draaien en uittillen vaak in een beweging.
En hierbij ging het fout.........
Waarschijnlijk tikte ik met de punt van de accu tegen de radiator waardoor deze lekt raakte en er vloeistof uitspoot!
Het eerste wat ik dacht was dat de accu kapot was en ik was bang dat het accu zuur was.
Kwam er al gauw achter dat het koelvloeistof was. (Gelukkig maar)

Nu heb ik van het voorjaar weer een mooi klusje voor de boeg.
Mijn vraag is heeft iemand nog een technisch goeie radiator liggen die ik kan kopen??

Ook ben ik nog op zoek naar een goede startmotor met extra 12volt aansluiting voor op de ontsteking.

Ik hoor graag of iemand nog iets heeft liggen

Alvast bedankt

MarcoGT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2018 23:21 #2 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Radiator lek
Hoi,
Ik heb er nog een radiator liggen, deze is voor een automaatbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2018 20:11 #3 door godefrida
Beantwoord door godefrida in topic Radiator lek
Je hebt van mij een mail gekregen betreffende Radiator
Als je interesse hebt hoor ik het wel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 nov 2018 19:58 - 30 nov 2018 20:01 #4 door Ghanz
Beantwoord door Ghanz in topic Radiator lek
mogelijk kan ik je radiator wel repareren, dus weggooien is zeker een zonde !

( heb dat helaas in het verleden al voldoende gedaan)

wat betreft de startmotor met extra aansluiting, je kunt ook gewoon je aansluiting gebruiken voor de ontsteking waar je start
signaal draad op komt (zwart rood)

dit "extra" contact is ook enkel maar een doorverbinding van eerder genoemd contact.
enkel maar bedoeld om de ontsteking, welke in normaal bedrijf, op 9 volt functioneert, even kortstondig,
12 volt te geven, om zo een iets krachtigere vonk te creeëren.

al mag het ontbreken van dit contact geen ernstige problemen geven, enkel een iets langere koude start

Mvg. Hans

CIH 'de' motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.