getrag 240 versnellingskabel

28 sept 2015 20:49 - 29 sept 2015 10:47 #1 door vullingsopel
getrag 240 versnellingskabel werd gestart door vullingsopel
ik heb in mijn opel gt een getrag 240 in gezet. alleen past de versnellingskabel niet meer.
hoe moet ik dit oplossen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2015 20:42 #2 door Ghanz
Beantwoord door Ghanz in topic getrag 240 versnellingskabel
Mogelijk door de kabel 'anders' te leggen,
m.a.w.:

de kabel wat verplaatsen onder de auto,
volgens mij kan deze nog wel met een kortere route richting de bak
pas nog bij de hand gehad... kabel iets verlegt, en klaar

Mvg. Hans

Kapitan B 5.7 V8

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 sept 2015 20:51 #3 door vullingsopel
Beantwoord door vullingsopel in topic getrag 240 versnellingskabel
ja dat klopt maar de kabel past niet in het gat.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 sept 2015 01:10 #4 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic getrag 240 versnellingskabel
Makkelijkst was geweest als je de hevel van de 4 bak over had gezet, dan had t wel gepast. Voor dit type hevel heb je een kabel met schroef aansluiting nodig van bijvoorbeeld Manta of ascona.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 sept 2015 12:08 #5 door flyd
Beantwoord door flyd in topic getrag 240 versnellingskabel
stukje uitzagen kabel erdoor en weer dichtlassen ( niet veel werk maar moet je het niet meer los willen halen )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2020 18:11 #6 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic getrag 240 versnellingskabel
Best oude topic maar het lijkt bij mij dat de kabel iets te lang is of andersom eerder gezegd de mantel te kort om genoeg op te stellen bij een getrag 5bak , klopt dat ?? En die C-clip kan ik ook niet uitstaan haha zit al met slangeklemmen erachter en eromheen gedoe

opel GT AL 1972
opel corsa 1993
Buick Skylark 1970
Oldsmobile Cutlass wagon 1969
opel manta A 1972(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 apr 2020 21:54 #7 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic getrag 240 versnellingskabel
Hoi Arie....
Op het buisje wat uit het schutbord komt zit eerst een soort buisje geschoven van een centimeter of 4.
Heb je die er zitten? Mocht deze er wel zitten kun je hier eenvoudig een langere plaatsen.
Voor die c clips kun je er eerst een dikke ring op schuiven met passende diameter en er daarna 2 clips omheen schuiven dan kan het veel meer kracht aan.
Of je koopt de oplossing die splendid parts heeft op z'n site.

Groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2020 07:41 #8 door Jos
Beantwoord door Jos in topic getrag 240 versnellingskabel
ik had vroeger ook een kabel gemonteerd gehad uit een Manta/Ascona die te lang was.
opgelost door het verschil op te vullen met een stukje pijp wat ik had liggen.
kon ik gewoon eroverheen schuiven. niet origineel maar het werkte prima :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2020 12:30 #9 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic getrag 240 versnellingskabel
Top jongens bedankt voor de info , ik zit in ieder geval op de juiste weg . Ik was al een beetje bang de verkeerde kabel te hebben of zo. Het fraaiste is misschien om de verlenging bij de bak te maken maar klooi het verlopig maar even achter het pendaal in elkaar. Thanx

opel GT AL 1972
opel corsa 1993
Buick Skylark 1970
Oldsmobile Cutlass wagon 1969
opel manta A 1972(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2020 18:04 #10 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic getrag 240 versnellingskabel
Ik denk dat me bak (getrag) eronder uit moet vanwege de friktie . Drukgroep lijkt / voelt als normaal maar hij komt niet vrij. Ik denk hoogstwaarschijnlijk het druklager. Ik ga ervanuit dat er een nieuw lager in moet en had ik ook achteraf stom hergebruikt op een nieuwe drukgroep/F-plaat. Ik vraag me af of de getrag hevel misschien wel een ander lager nodig heeft met grotere uitwendige diameter?

opel GT AL 1972
opel corsa 1993
Buick Skylark 1970
Oldsmobile Cutlass wagon 1969
opel manta A 1972(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2020 20:32 #11 door Jos
Beantwoord door Jos in topic getrag 240 versnellingskabel
als je druk op het pedaal/lager hebt en je hoort geen vreemde geluiden dan is er niets aan de hand
mogelijk staat de wagen al een tijdje stil en is de frictieplaat gaan plakken.
remedie is de auto in de versnelling starten (wel eerst even warmdraaien en een gunstig plekje zoeken) en wegrijden met het koppelingspedaal ingetrapt. Is de wagen een beetje op snelheid dan tegelijk ook de rem indrukken. De plaat zal dan wel losschieten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 apr 2020 23:43 #12 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic getrag 240 versnellingskabel
Tja , ik heb dit plakken al eerder gehad en dan in zn 2 koppeling intrappen en dan starten schoot het los , dit lukt nu niet. Wat jij nu zegt van stukje rijden en dan remmen is wel nog weer wat rigoureuser. Hij staat op dit moment met zn achterwieltjes in de lucht zo kan ik het toch ook proberen. de wielen rustig laten draaien en dan de rem intrappen? Maar het zijn denk wel manieren om nog meer dingen te beschadigen misschien

opel GT AL 1972
opel corsa 1993
Buick Skylark 1970
Oldsmobile Cutlass wagon 1969
opel manta A 1972(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 apr 2020 04:39 #13 door Jos
Beantwoord door Jos in topic getrag 240 versnellingskabel
als je het al eerder hebt gehad is het dikke kans dat het nu weer zo is
de methode kan geen kwaad.
Het enige waar je op moeten letten is of de wagen geen bijgeluiden maakt als je deze start en ervoor zorgen ervoor dat de hij niet kan wegschieten.
Een druklager valt zomaar niet uit elkaar:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.