- Berichten: 110
- Ontvangen bedankjes 0
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Hi Philippeorigineel gepost door BelgianGT
Hoy,
Wat voor kleppen heb je? Hydro of mechanisch? Beide systemen zijn warm af te stellen, hydro met draaiende motor, mechanisch stilstaand.
Greetz,
Philippe.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Fijn opgemerkt GranTurismo, klepstoters inderdaad :yes:origineel gepost door GranTurismo
Uiteraard is het wel belangrijk te weten welke klepstoters je hebt (niet kleppen), deze kunnen inderdaad vast of hydraulisch zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Als er iemand is die dit voor mij zou kunnen bevestigen dan kan ik aankomende zaterdag mooi aan de slag met kleppen stelen.origineel gepost door gt-tje
voor zo ver ik mij kan herinneren heeft de orginele 19S motor vaste
klepstoters
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Is niet muggezifterig bedoeld hoor, gewoon om alles helder te houdenorigineel gepost door BelgianGT
Fijn opgemerkt GranTurismo, klepstoters inderdaad :yes:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Hmmm wat het eerste betreft, helaas heb ik geen kleppendeksel liggen waar ik de zaag in zou willen zetten... wel een complete 2.0 i uit een manta, maar die houd ik graag nog even heel. Dus als iemand in de buurt van Culemborg/buren wat heeft liggen dan hou ik me aanbevolen.origineel gepost door GranTurismo
Als het met draaiende motor moet is het misschien handig om van een oud kleppendeksel een "spatkapje" te maken voor over de distributieketting, anders zit heel de garage onder.
Vroeger waren ze ook verkrijgbaar van Midlock. Een autozaak hier in de buurt had er toevallig nog één liggen.
Het Toolnr. is OP/RK/TOP, je kunt allicht even kijken bij de lokale autozaak.
controleren.
Nog even een opmerking omtrent het tikken in je eerste bericht.
Hydraulische stoters kunnen "leegbloeden". Best kans dat wanneer de motor een tijdje draait het tikken overgaat, dit omdat ze dan weer opgevuld zijn met olie.
Hydraulische heb ik als volgt afgesteld.
De motor draait, ik draai alle moeren even aan zodat er niets meer tikt. Hierna draai ik de moer van de eerste tuimelaar los tot deze begint te tikken. Vervolgens weer aan, net tot het tikken stopt. Nu geef ik de moer één volle slag en ga verder met de 2e tuimelaar.
Hoe het met vaste gaat, geen idee. ik zal eens kijken tussen mijn .pdf's. Wellicht dat andere forumleden weten hoe dat moet of hydraulische anders af stellen dan ik.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Is niet muggezifterig overgekomen, mijn post was alles behalve duidelijk, volgende keer zal ik herlezen, beloofdorigineel gepost door GranTurismo
Is niet muggezifterig bedoeld hoor, gewoon om alles helder te houden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Ik draai de krukas om met een 19 mm ring sleutel en de bougies haal ik er niet uit "een vent"draait de krukas gewoon door de compressie .origineel gepost door gt-tje
ja, "te snel voor jou", of erik, je hebt gelijk maar heeft die ouwe orginele 1.9S nou vaste of hydraulische lichters?
je kan het controleren, door een tuimelaar los te draaien en een lichter er uit te halen, als er in de lichter één of meerdere gaatjes zijn geboord, dan zijn het hydrauliche lichters, zo niet zijn het vaste.
19S motorren van het begin waren allemaal uitgerust met vaste stoters
origineel gepost door gt-tje
nog een tip, haal je bougies er uit want dan kan je je krukas met de hand beter rond draaien en wel rechtsom, van de voorkant van de motor gezien.
1e cil. bdp op ontsteken zetten dan afstellen vervolgens de 3e daarna de 4e en de 2e.
gimli, ik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
bedankt voor deze mooie woorden...ik ben ontroerd :sniffle:origineel gepost door gt-tje
dit edele forum...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.