Luchtinlaat collector

30 juli 2011 11:56 #1 door Duffy
Luchtinlaat collector werd gestart door Duffy
Vraagje :

De luchtinlaat collector is gemonteerd op de lucht uitlaat collector. Is dit met een speciale bedoeling gedaan of gewoon omwille van plaatsgebrek.
Ik heb beide nog niet gedemonteerd, vandaar de vraag.
Komen de uitlaatgassen ook gedeeltelijk de inlaatcollector binnen. Omdat ik op de site van splendig hiervoor een speciale dichting zag staan. Zie onderstaande link.

www.splendidparts.de...elid=179657&source=2

mvg.

Duffy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juli 2011 12:35 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Luchtinlaat collector
Het uitlaatspruitstuk is van boven open, met de dichting dicht je het spul af, zodat het spruitstuk gasdicht is.
De luchtinlaat zelf is gesloten, er komt dus geen uitkaatgas oid in, het is puur bedoelt om het voor te verwarmen, iets wat eigenlijk niet nodig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juli 2011 13:08 #3 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Luchtinlaat collector
Ik dacht al dat het zoiets was, ik kon me niet inbeelden dat de uitlaatgassen rechtstreeks in de inlaat terecht kwamen.

Zou bij demontage de dichting intakt blijven?

En zoals ik begrijp moet dus zowel de inlaat als uitlaat collector van het motorblok genomen worden.
En dus niet stuk voor stuk ( eerst inlaat dan uitlaat collector).

Duffy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juli 2011 14:00 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Luchtinlaat collector
Als je het voorzichtig doet wel het enigste probleem zijn de 4 ster bouten die het bij elkaar houd die willen wel eens verdomd goed vast zitten, zorg dat je een fatsoenlijke ster bit heb [laat de in- en uitlaatspruitstuk wel even gemonteerd, dat werkt makkelijker]

maak de binnenkant van de ster bout goed schoon, stop de bit erin en tik 'm met een hamer goed in het ster als de bit goed zit geef er een flinke tik op met een grote hamer, en draai de bout, dit gaat vreemd klinken, wat vast en geef 'm weer een ferme tik en probeer 'm dan los te draaien.

mocht dit allemaal niet lukken en je wilt het toch uit elkaar hebben neem een boor van 8,5 mm en boor de kop van de bout eraf, dan kan je met WD 40 en een grip tang de restanten er uit draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.