motor laten 'verbeteren'

21 aug 2011 22:05 #1 door jeroenvdd
motor laten 'verbeteren' werd gestart door jeroenvdd
beste,

nu ik eindelijk het exterieur af heb en dat het interieur van de wagen op iets begint te lijken, wil ik graag een tikkeltje vermogen toevoegen aan de gt zodat dit toch wel wat beter past bij het sportievere uiterlijk.

ik zal het simpel zeggen: budget 4000 - 5000 euro,
en standaard 1900 motor:
de motor wil ik niet echt zelf aanpakken dus als iemand een adres kent in oost-vlaander of een echt gt expert :) will ik alles wel laten doen :)


btw het verbruik moet ook nog mee vallen en stationair draaien ook :) dus super hetenokkenas etc is niet echt welkom.
miss ombouw naar injectie ofzo?
mvg,

jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2011 22:54 #2 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic motor laten 'verbeteren'
Hallo Jeroen

voor het budget wat je er voor uit wil trekken moet je aardig wat voor elkaar kunnen krijgen.

zorg er eerst voor dat je weet hoe de conditie van je motor is en beslis dan wat je er aan wil gaan doen.

je kan eventueel overstappen naar:

een nieuwe dubbeltraps weber carburateur

2 dubbele webers

injectie

ander uitlaat systeem

en meer wat je bedenken kunt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2011 23:01 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic motor laten 'verbeteren'
2.4 Blok uit de Omega A past ook. Je kan ook eens opzoek gaan naar het boek "Maak uw Opel sneller" van Gert Hack.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 aug 2011 23:02 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic motor laten 'verbeteren'
Dag Jeroen.

Voor meer vermogen en belangrijker nog , meer koppel , terwijl je ook een rustige motor wil behouden is de eenvoudigste manier een upgrade naar een 2.2i of een 2.4i CIH motor gekoppeld aan een getrag 5 bak.

Het blok is identiek aan de 1900 en past dus gewoon in je GT.
Ombouw naar injectie zorgt voor een redelijk verbruik , doorgaans ook gemakkelijk starten enz...

Je bent van Gent. Ikzelf woon in Scheldewindeke (dat is niet ver) en mijn GT heeft een 2.2i met getrag 5 bak.
Als je het eens wil proberen vooraleer te beslissen, kom eens af.

vriendelijke groet

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 aug 2011 10:22 #5 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor laten 'verbeteren'
Ik rij zelf al jaren met een 2.4 en dat bevalt zeer goed, er hoeven niet al teveel aanpassingen gedaan nte worden, daar de motor eigenlijk identiek is.
Maar ook alleen een 5 bak scheelt al veel!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 aug 2011 13:25 #6 door jeroenvdd
Beantwoord door jeroenvdd in topic motor laten 'verbeteren'

gvy schreef : Dag Jeroen.

Voor meer vermogen en belangrijker nog , meer koppel , terwijl je ook een rustige motor wil behouden is de eenvoudigste manier een upgrade naar een 2.2i of een 2.4i CIH motor gekoppeld aan een getrag 5 bak.

Het blok is identiek aan de 1900 en past dus gewoon in je GT.
Ombouw naar injectie zorgt voor een redelijk verbruik , doorgaans ook gemakkelijk starten enz...

Je bent van Gent. Ikzelf woon in Scheldewindeke (dat is niet ver) en mijn GT heeft een 2.2i met getrag 5 bak.
Als je het eens wil proberen vooraleer te beslissen, kom eens af.

vriendelijke groet

Geert

mijn ouderlijk huis is in zottegem dus das nog net iets dichter :D
zou wel eens interresant zijn om het verschil te voelen en dan te oordelen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 aug 2011 19:32 #7 door gvy
Beantwoord door gvy in topic motor laten 'verbeteren'
Dan kom je toch gewoon eens af.
Ik stuur je een U2U

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 sept 2011 21:07 #8 door jeroenvdd
Beantwoord door jeroenvdd in topic motor laten 'verbeteren'
weet er iemand een goed bedrijf liefst in oost-vlaanderen waar injectie wordt ingebouwd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 sept 2011 00:14 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor laten 'verbeteren'
Gewoon zelf inbouwen, zo moeilijk is het niet.
Kom je er niet uit, geven ze je hier wel tips en/of andere hulp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 sept 2011 16:19 #10 door jeroenvdd
Beantwoord door jeroenvdd in topic motor laten 'verbeteren'
Wat de mogelijkheden zijn voor de OPEL GT, hangt eigenlijk af van de staat van de motor. Als het de originele motor uit 1969 is, kan hij in de loop der jaren wel het een en ander meegemaakt hebben, werd hij gesmeerd met de goede olie, op welke brandstoffen heeft hij allemaal gereden, regelmatig onderhouden, stond hij allang stil?.............
Het zou niet verkeerd zijn om het motorblok te demonteren om te zien hoe alles er van binnen uitziet, krukas, lagers, geen sleetrand aan de cilinders, zuigers, nokkenas, kleppen.
Maar als je zeker bent dat het motorblok in goede staat is dan zou ik toch nog op zijn minst de compressie nemen en lekverliestest doen.

Om het vermogen te verbeteren voor weggebruik zou ik voorstellen om de cilinderkop uit te bouwen, de compressieverhouding uitrekenen en evt aanpassen, kleppen en zittingen te slijpen en roderen, en een andere - gunstig voor straatgebruik nokkenas te monteren met bijbehorende klepveren.

Bewerkingen cilinderkop en nokkenas komt op 1150 euro excl. BTW. Uit- en inbouwen inbegrepen.

Voor weggebruik is het niet nodig om (dure) zuigers en stalen drijfstangen te monteren, deze dienen alleen maar om de motor heel te houden bij hoge toerentallen. Ik zou aanraden om een programmeerbaar injectiesysteem te plaatsen. Als je toch van nul moet beginnen is dit niet zoveel duurder dan nieuwe dubbele carburators, het geeft ook het meest vermogenswinst, meeste rijplezier en is voor de rest eigenlijk onderhoudsvrij.

Een compleet injectiesysteem bestaat uit volgende onderdelen:
- Emerald computer, kabelboom en sensors
- triggerwheel en sensor
- dis bobijn en bougiekabels
- verstuivers
- gasklephuizen
- kelken
- fuel rail
- opvoerpomp benzine
- drukpomp benzine
- drukregelaar
- ontluchtingstankje
- klein materiaal, benzineleiding, spanringen, .........

De totale prijs voor zo'n systeem komt op 4149 euro excl. BTW. Plaatsing en afstelling op de testbank inbegrepen.

Indien de Emerald injectie gemonteerd wordt op een origineel - aangepast OPEL inlaatspruitstuk, dan vervallen de prijzen van de gasklephuizen, kelken en fuel rail.
De prijs komt dan nog op 3360 euro excl BTW.





dit had ik als antwoord gekregen van een bedrijf,
what do you guys think,
inbouwen zelf zie ik niet direct zitten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 sept 2011 19:12 #11 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor laten 'verbeteren'
Voor heel wat minder bouw ik wel een originele injectie in!
Moet je wel naar Beverwijk toe komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2011 01:23 #12 door jeroenvdd
Beantwoord door jeroenvdd in topic motor laten 'verbeteren'
weet je wat de winst in pks zou zijn of in koppel na deze aanpassingen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2011 10:39 #13 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor laten 'verbeteren'
Niet zo heel veel, maar wel veel rustiger lopen, beter starten enz. In pk's ik denk een stuk of 15-20, hangt natuurlijk ook weer af van de staat van de motor zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 sept 2011 11:20 #14 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic motor laten 'verbeteren'
Vindt 20% winst aan PK's toch best wel redelijk te noemen anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 sept 2011 02:04 #15 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor laten 'verbeteren'
Ik heb me een klein beetje verrekend, de 1900 motor in de GT heeft 90 pk de 2.0E uit bij de manta heeft 110 pk, de 1.9e uit de Manta a GT/E heeft uit mijn hoofd iets van 103pk.
De injectie set van de Manta kan vrij eenvoudig gemonteerd worden.
Mocht je meer info willen hebben kun je mij mailen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 sept 2011 01:07 #16 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic motor laten 'verbeteren'
Misschien is dit iets voor je?
Heb je gelijk alles, incl 5 bak
injectiemotor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2011 17:38 #17 door jeroenvdd
Beantwoord door jeroenvdd in topic motor laten 'verbeteren'
niemand die nog een goed bedrijf kent?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2011 17:51 #18 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic motor laten 'verbeteren'
hoi
Ik ken nog een goed bedrijf in de buurt van gent gespecialiseerd in motor revisie. het verbeteren zal hij ook wel kunnen. onze motor is daar volledig gereviseerd en uitgeboord tot een 2l een echte vakman daar kun je eventueel ook een gaan kijken : www.goudengids.be/he...en-bvba-zele-9240/1/
groetjes jirky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 okt 2011 18:01 #19 door jeroenvdd
Beantwoord door jeroenvdd in topic motor laten 'verbeteren'
das idd niet zo ver zal eens bellen en horen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.