aluminium kleppendeksel

16 okt 2011 20:14 #1 door Veldman
aluminium kleppendeksel werd gestart door Veldman


Wie is er in het bezit van dit model kleppendeksel?

Mijn vraag hierover is, wat er in het grootste gat gedraaid is.

Misschien een stop of een nippel voor een slang?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 okt 2011 20:50 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic aluminium kleppendeksel
Daar gaat de slang van het opzetstuk van de carb. (die op zijn beurt weer verbonden is met het luchtfilter) naar toe.
Normaal zit de slang gewoon in het kleppendeksel geduwd. Soms tapt men er draad in om er een nippel in te kunnen draaien zodat de slang met een slangenklem kan worden vastgezet. Als je de slang er nl zo in duwt wil hij wel eens losschieten of hard worden van de warmte.
Hebben ze dus ook gedaan met de kleine slang.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 okt 2011 17:41 #3 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic aluminium kleppendeksel
Oke,
Nu heb ik een injectie,dus ik heb die slang niet nodig ,afdoppen dus.

De kleine slang gaat wel naar mijn gasklephuis.

:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 okt 2011 19:51 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic aluminium kleppendeksel
Hier ook een injectie.
Ik heb op het grote gat een aansluitnippel gedraaid een een slang naar het gasklephuis.
Het kleine gat is afgestopt.

Maakt niet echt uit hé

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 jan 2012 10:09 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic aluminium kleppendeksel
Hallo Geert

Beide gaten komen onder een plaatje in het kleppendeksel
uit Voor zover maakt het dus niets uit
Sta er overigens wel bij stil dat het de carterontluchting
betreft die aardig wat druk op kan bouwen
Zeker bij motoren die redelijk wat gelopen hebben
De olievuldop bij lopende motor losdraaien kan je hiervoor een indicatie geven
Advies is dan ook om het grootste gat aangesloten te laten


Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2012 18:30 #6 door stef
Beantwoord door stef in topic aluminium kleppendeksel
Het is beter als je het groot gat niet meer gebruikt omdat je geen smurrie in je inlaat wilt dat je het opvangt omdat anders de carterdampen in de natuur brengt ( is verplicht onder belgische wetgeving)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2012 18:50 #7 door Jos
Beantwoord door Jos in topic aluminium kleppendeksel
denk dat je toch ff moet nagaan waar de slang aangesloten op is. deze hoort namelijk op de onderkant van het aanzuigstuk ven de caburateur te zitten zodat alle schadelijke gassen in het verbrandingsproces meegenomen worden
zie ook mijn eerdere opmerking hierboven voor wat betreft die carterdruk
afsluiten van deze slang is dus een afrader!:thumbdown:
bij injectie aansluiten op de luchtinlaatslang


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.
Lees hier hoe je op de juiste wijze quote.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 nov 2012 23:44 #8 door gvy
Beantwoord door gvy in topic aluminium kleppendeksel
t'is een oud topic, maar omdat er nieuw leven is ingeblazen...
Hieronder een foto van hoe het bij mij al jaren goed werkt.

Het grote gat is met een slang naar het gasklephuis verbonden.
Het kleine gat ( niet goed zichtbaar) is gewoon dicht.



Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2012 08:43 #9 door Jos
Beantwoord door Jos in topic aluminium kleppendeksel
keurig:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2012 17:00 #10 door flyd
Beantwoord door flyd in topic aluminium kleppendeksel
Mag dan wel oud topic zijn maar ik ben de motor van veldman in mijn GT aan het inbouwen. Ben bezig met de injectie aan het inbouwen dus deze info en foto zijn van harte welkom.


Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2012 21:14 #11 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic aluminium kleppendeksel
Hoi Flyd

Ziet er netjes uit :thumbup:

Ben zelf ook bezig om er injectie in te bouwen heb net pas de inlaatbuis weer netjes opgebouwd, het ligt klaar om op de motor te bouwen.

Maar eerst de brandstof leidingen aanbrengen en de computer naar binnen brengen.

Momenteel is tijd een gebrek dus kijk wel wanneer ik weer verder gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 nov 2012 00:02 #12 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic aluminium kleppendeksel
Ziet er heel netjes uit. Zeker als je de foto aanklikt en hem in het groot bekijkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 dec 2012 20:26 #13 door stef
Beantwoord door stef in topic aluminium kleppendeksel
Het beste is eindelijk die gassen opvangen in een soort van expansievat ( is verplicht in belgië ik weet niet hoe het in nederland zit) Omdat er dan geen slechte gassen in u motor gaan en zo zal je ook geen black sludge krijgen in je inlaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2012 07:07 #14 door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic aluminium kleppendeksel
Beste Stef,

Wat jij aangeeft, dan zouden alle EGR kleppen bij jullie in Belgie niet mogen, want die zet de weg open dat een deel van de slechte gassen weer in de inlaat komen.
Ze worden dan wel mogelijk nog een keer in het verbrandingsproces meegenomen, maar de motor vervuild hierdoor, er komen wel wat schonere gassen uit.
Ik heb een Laguna en de EGR afgesloten, de motor blijft schoner, de inlaat vervuild niet, maar er komen wel slechte gassen uit, een beetje tegenstrijdig, maar voor mijn motor is het zeker beter.

Voor de opel zometeen gaat er op de carterontluchting een oilcatchcan op, die vangt de sludge op, vroeger liet men de carterontluchting gewoon wegvloeien onder de motor op straat. Bij mijn honda motorfiets is dat gewoon standaard een slangetje in de open lucht.

Als je er niet mee bekend ben zoek maar eens op Google onder oilcatchcan, in de racerij is dit heel normaal, men wil geen prut in de inlaat en je wint ook nog iets aan kracht, door de verse toevoerlucht.

Groetjes Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 dec 2012 20:29 #15 door stef
Beantwoord door stef in topic aluminium kleppendeksel
egr is uitlaatgassen terug in verbranding doen voor euro normen.
carterventilatie is normaal in inlaat(origineel) maar kan je evengoed naar buiten laten om onnodige onderdelen uit je inlaat te laten maar nu moet dat opgevangen worden
idd Vroeger keek men daar niet naar want ze waren nog niet zo bezorgd over de opwarming van de aarde :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.