Onderlangs,als je een brug in combinatie met een takel hebt is het helemaal goed werken.
Maak de motor los van alle kabels leidingen,schrijf desnoods op een labeltje waar het van is,als laatste de bevestigingspunten incl. de aandrijflijn,de motor ligt nu los.
Haal 2 banden onder de motor door(dit gaat dus makkelijker als je een brug hebt) en haal ze strak aan en maak ze vast aan de haak.
Laat de brug eerst een klein stukje zakken of hijs de takel een stukje op.
Kijk of de motor idd los is en in evenwicht hangt.
Als dit zo is til de motor VOORZICHTIG van de steunen.Demonteer desnoods de motorsteunen,klein beetje werk maar werkt weer prettiger.Doe nu de brug weer omhoog en laat de motor hangen,kijk ofdat alles een beetje misgehouden wordt.
Zorg voor een karretje of pallet met pompwagen om de motor op te laten zakken.Rij de motor onder de brug weg en laat de brug weer zakken.
Het erin hangen doe je dan weer zo;
Je zet je auto op de brug en zet of hangt de takel boven de motorruimte.
Je laat één dikke band(let op de lengte!) aan de takel en laat die dòòr de motorruimte zakken.
Doe de brug omhoog.
Zet nu je motor blok onder de motorruimte en hang het motorblok daarna IN EVENWICHT aan de takel.
Hijs nu het blok op door de motorruimte tot de gewenste hoogte,combineer dit desgewenst met de brug.
Omdat het blok aan één band hangt,kun je het makkelijker "sturen" als je in de buurt van je steunen komt.
Ik zou er wel een mannetje bij halen om evt. te kijken en/of te bedienen.Als alles een beetje goed voorbereid is is het erinhangen een uurtje werk.Succes!
(Ik heb het even aangepast omdat het over de demontage ging...weer dat brilletje)